Publicerat Februari 11, 20188 yr Jagar du inte med 22lr? Eller ska du ta den på målskyttelicens? @hs_merkel
Publicerat Februari 11, 20188 yr 5 minutes ago Hipshot sa: Mm tycker nog att Tikka T3 är bland de avgjort bättre budgetbössorna.. så lite oförtjänt purk tycker jag nog ni är surgubbar Budgetbössor, budgetbössor, budgetbössor....... Ständigt dessa jävla budgetbössor. Det är för mig komplett orbegripligt varför man bryr sig. Massprodcerat slopigt slit-å-släng-trams. Det är ju inte så att det inte finns vettigt gjorda vapen som i alla fall inte känns som nått AliExpressjunk. /T
Publicerat Februari 11, 20188 yr Skriver man att Tikka inte är bra så trollar man, det är inte svårare än så. En enkel motfråga är ju vad som är "dåligt" med Tikka? Visst jag säger inte att den är felfri, men är någon annan bössa det?
Publicerat Februari 11, 20188 yr 13 minutes ago pmt sa: Budgetbössor, budgetbössor, budgetbössor....... Ständigt dessa jävla budgetbössor. Det är för mig komplett orbegripligt varför man bryr sig. Massprodcerat slopigt slit-å-släng-trams. Det är ju inte så att det inte finns vettigt gjorda vapen som i alla fall inte känns som nått AliExpressjunk. /T Det är märkligt jag dras till den här eländestråden liksom antikens sirener med sin falska skönsång lockade sjömän rakt in i döden Vad vi kommer få om ett antal år är high end bössor och low end bössor och ingenting mittemellan för det är inte lönsamt. När tillräckligt lång tid passerat kommer bättre kvalitet att börja efterfrågas igen och ett mellansegment med bra bruksvapen kommer återigen att finnas på marknaden, lite grann som kikarsiktesutvecklingen varit det senaste årtiondet. Tills dess kan man bara beklaga att vi går inte framåt i vapenutvecklingen utan bakåt......... /Mike
Publicerat Februari 11, 20188 yr Detta är en populär post. *skådar Jaktsidan förvandlas till Robsoft framför mina egna ögon* Lätt forumets sämsta tråd.
Publicerat Februari 11, 20188 yr 2 minutes ago exabit sa: *skådar Jaktsidan förvandlas till Robsoft framför mina egna ögon* Lätt forumets sämsta tråd. Håller med! Att pajkasta en bössa som man varken har sett eller skjutit med gör att ens trovärdighet sjunker. Det är lixom oproffsigt!
Publicerat Februari 11, 20188 yr Detta är en populär post. Men ge er nu....jag gillar den lille fan till bössa....såpass att det nog snart står en i skåpet. MEN det är ju inte bössans FÖRMÅGA man rackar ned på! Det är ju konceptet som Tikka kör med! INTE vapnets förmåga att kasta blykluttar mot saker och ting! Jeezzez vad många är butthurt här helt plötsligt
Publicerat Februari 12, 20188 yr 9 hours ago exabit sa: *skådar Jaktsidan förvandlas till Robsoft framför mina egna ögon* Lätt forumets sämsta tråd. Kan ju bero på att lågbudgetskiten numera dyrkas religiöst även här..... T
Publicerat Februari 12, 20188 yr 9 hours ago Varmint sa: Jagar du inte med 22lr? Eller ska du ta den på målskyttelicens? @hs_merkel Ska jaga med den.
Publicerat Februari 12, 20188 yr Detta är en populär post. Nivån sjunker lite väl snabbt på inläggen här, så skärp till er och kliv ur sandlådan. /Jämta - mod
Publicerat Februari 12, 20188 yr 1 hour ago hs_merkel sa: Ska jaga med den. Det får du ju inte... 16" är illegal för jakt, och du kan således inte få licens på den för jakt.
Publicerat Februari 12, 20188 yr 40 minutes ago Varmint sa: Det får du ju inte... 16" är illegal för jakt, och du kan således inte få licens på den för jakt. Då blir de 20"och kapa.
Publicerat Februari 12, 20188 yr 13 hours ago Jämta sa: Nivån sjunker lite väl snabbt på inläggen här, så skärp till er och kliv ur sandlådan. /Jämta - mod Och Bengt - mod. :-)
Publicerat Februari 13, 20188 yr Författare Detta är en populär post. På 2018-02-11 at 22:29 exabit sa: *skådar Jaktsidan förvandlas till Robsoft framför mina egna ögon* Lätt forumets sämsta tråd. Jävligt trist utveckling eftersom jag skapade en egen tråd här istället för att följa pajkastartråden på grannforumet.... Så jäkla märkvärdig och udda konstruktion är det inte och priset avviker inte nämnvärt från konkurrenterna att man måste idiotförklara de som är nyfiken på bössan.
Publicerat Februari 13, 20188 yr Visst kan jag förstå argumenten mot T1x från våra kloka gubbar. Men jag förstår inte varför de måste tjata om detta, budskapet har gått fram för länge sedan. Bara för att jag är lite intresserad betyder inte att jag kommer att köpa en på studs, men känna på den utan förutfattade meningar kommer jag nog att göra. Man har ju blivit överraskad förr.. När jag inte kan hålla bössbytarsjukan stången och måste byta ut Rugern så kan det bli vad som helst, sneglar lite på en Anschütz 64 just nu, men har inte räknat bort Tikka.
Publicerat Februari 13, 20188 yr Köp Anschütz så kommer du hålla bössbytarsjukan stången i många år framöver.
Publicerat Februari 13, 20188 yr 22 minutes ago Bönpotatis sa: Köp Anschütz så kommer du hålla bössbytarsjukan stången i många år framöver. Nja, det hjälpte inte när jag hade en 1418 på 1980-talet. Efter ett par år blev jag sjuk igen...
Publicerat Februari 13, 20188 yr Köp Tikkan om så önskas, tror det är en bra bössa.. Det är väl mest marknadsföringen som folk vänder sig emot? Skiter i vilket, jag tycker den ser trevlig ut! Och min tro är att varken Tikka eller Sako släpper något ifrån sig som inte skjuter.
Publicerat Februari 13, 20188 yr Detta är en populär post. Jag tycker alla intresserade ska köpa Tikkan, jag funderar nämligen på att byta ut min 10/22a och önskar en ökning på marknaden av begagnade 22or
Publicerat Februari 13, 20188 yr 32 minutes ago Ken1 sa: Jag tycker alla intresserade ska köpa Tikkan, jag funderar nämligen på att byta ut min 10/22a och önskar en ökning på marknaden av begagnade 22or Håller med, men jag hoppas på en gammal Anschütz för 3000:-... Typ denhär: https://staffansvapen.se/vapen/nya-vapen/gevar-hagelgevar/anschutz/jaktgevar/anschutz-gevar-1710-hb-valnot-classic-22lr/
Publicerat Februari 13, 20188 yr 1 minute ago JohanL73 sa: Håller med, men jag hoppas på en gammal Anschütz för 3000:-... Typ denhär: https://staffansvapen.se/vapen/nya-vapen/gevar-hagelgevar/anschutz/jaktgevar/anschutz-gevar-1710-hb-valnot-classic-22lr/ Otroligt vacker sak men den skulle jag inte våga ta ut på mina rabbispyrch äventyr. För dyr för det Jag har just nu två aspiranter. En i long och en i mag.....
Publicerat Februari 13, 20188 yr 1 minute ago Hipshot sa: Sköt inte du kanin med 223? Blir det något kvar att äta då? 17 minutes ago Ken1 sa: Otroligt vacker sak men den skulle jag inte våga ta ut på mina rabbispyrch äventyr. För dyr för det Nackdelen med fin träkolv i snårig undervegetation. Finns syntetkolvar att stoppa ner systemet i när det ska ålas. Hade det inte varit för garderoben skulle man kunna köpa en billig slitochslängbössa för skitgörat. Tikka har kommit med någon ny rimfire som nog skulle platsa...
Publicerat Februari 13, 20188 yr Detta är en populär post. 12 minutes ago JohanL73 sa: Blir det något kvar att äta då? Man äter inte skallen på rabbis 37 minutes ago Ken1 sa: Otroligt vacker sak men den skulle jag inte våga ta ut på mina rabbispyrch äventyr. För dyr för det Jag har just nu två aspiranter. En i long och en i mag..... Ser ut att finnas trä och ta av. Bara slipa ner var tredje säsong S
Publicerat Februari 13, 20188 yr 59 minutes ago JohanL73 sa: Håller med, men jag hoppas på en gammal Anschütz för 3000:-... Typ denhär: https://staffansvapen.se/vapen/nya-vapen/gevar-hagelgevar/anschutz/jaktgevar/anschutz-gevar-1710-hb-valnot-classic-22lr/ Men usch vad den väckte ett ha-begär!