Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tikka T1x

Featured Replies

Publicerat

Jagar du inte med 22lr? Eller ska du ta den på målskyttelicens? @hs_merkel

• Svar 158
  • Visningar 28,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• *skådar Jaktsidan förvandlas till Robsoft framför mina egna ögon* Lätt forumets sämsta tråd.

• Mike, har din Fleshlight kleggat ihop? Det finns fler att köpa

• Ok - fakta i målet....... Tikka är en lågprisproducent. Inte bra, inte bäst - acceptabel. I brist på annat, acceptabel. Något man hålls med om man måste men lämnar så fort man kan. Givet det

Posted Images

Publicerat
5 minutes ago Hipshot sa:

Mm tycker nog att Tikka T3 är bland de avgjort bättre budgetbössorna.. så lite oförtjänt purk tycker jag nog ni är surgubbar :D

Budgetbössor, budgetbössor, budgetbössor....... Ständigt dessa jävla budgetbössor. Det är för mig komplett orbegripligt varför man bryr sig. Massprodcerat slopigt slit-å-släng-trams.

Det är ju inte så att det inte finns vettigt gjorda vapen som i alla fall inte känns som nått AliExpressjunk.

/T

Publicerat

Skriver man att Tikka inte är bra så trollar man, det är inte svårare än så. En enkel motfråga är ju vad som är "dåligt" med Tikka? Visst jag säger inte att den är felfri, men är någon annan bössa det?

Publicerat
13 minutes ago pmt sa:

Budgetbössor, budgetbössor, budgetbössor....... Ständigt dessa jävla budgetbössor. Det är för mig komplett orbegripligt varför man bryr sig. Massprodcerat slopigt slit-å-släng-trams.

Det är ju inte så att det inte finns vettigt gjorda vapen som i alla fall inte känns som nått AliExpressjunk.

/T

Det är märkligt jag dras till den här eländestråden liksom antikens sirener med sin falska skönsång lockade sjömän rakt in i döden:D

Vad vi kommer få om ett antal år är high end bössor och low end bössor och ingenting mittemellan för det är inte lönsamt.

När tillräckligt lång tid passerat kommer bättre kvalitet att börja efterfrågas igen och ett mellansegment med bra bruksvapen kommer återigen att finnas på marknaden, lite grann som kikarsiktesutvecklingen varit det senaste årtiondet.

Tills dess kan man bara beklaga att vi går inte framåt i vapenutvecklingen utan bakåt.........

/Mike

Publicerat
2 minutes ago exabit sa:

*skådar Jaktsidan förvandlas till Robsoft framför mina egna ögon*

Lätt forumets sämsta tråd.

Håller med! Att pajkasta en bössa som man varken har sett eller skjutit med gör att ens trovärdighet sjunker. Det är lixom oproffsigt! 

Publicerat
9 hours ago exabit sa:

*skådar Jaktsidan förvandlas till Robsoft framför mina egna ögon*

Lätt forumets sämsta tråd.

Kan ju bero på att lågbudgetskiten numera dyrkas religiöst även här..... 

T

Publicerat
9 hours ago Varmint sa:

Jagar du inte med 22lr? Eller ska du ta den på målskyttelicens? @hs_merkel

Ska jaga med den. 

Publicerat
1 hour ago hs_merkel sa:

Ska jaga med den. 

Det får du ju inte... 16" är illegal för jakt, och du kan således inte få licens på den för jakt.

Publicerat
40 minutes ago Varmint sa:

Det får du ju inte... 16" är illegal för jakt, och du kan således inte få licens på den för jakt.

Då blir de 20"och kapa.

Publicerat
13 hours ago Jämta sa:

Nivån sjunker lite väl snabbt på inläggen här, så skärp till er och kliv ur sandlådan.

/Jämta - mod

Och Bengt - mod. :-) 

Publicerat

Visst kan jag förstå argumenten mot T1x från våra kloka gubbar.
Men jag förstår inte varför de måste tjata om detta, budskapet har gått fram för länge sedan.
Bara för att jag är lite intresserad betyder inte att jag kommer att köpa en på studs, men känna på den utan förutfattade meningar kommer jag nog att göra. Man har ju blivit överraskad förr..
När jag inte kan hålla bössbytarsjukan stången och måste byta ut Rugern så kan det bli vad som helst, sneglar lite på en Anschütz 64 just nu, men har inte räknat bort Tikka.

Publicerat

Köp Anschütz så kommer du hålla bössbytarsjukan stången i många år framöver.

Publicerat
22 minutes ago Bönpotatis sa:

Köp Anschütz så kommer du hålla bössbytarsjukan stången i många år framöver.

Nja, det hjälpte inte när jag hade en 1418 på 1980-talet. Efter ett par år blev jag sjuk igen...

Publicerat

Köp Tikkan om så önskas, tror det är en bra bössa.. Det är väl mest marknadsföringen som folk vänder sig emot? Skiter i vilket, jag tycker den ser trevlig ut! Och min tro är att varken Tikka eller Sako släpper något ifrån sig som inte skjuter.

Publicerat

Sköt inte du kanin med 223? :D

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Sköt inte du kanin med 223? :D

Blir det något kvar att äta då?

17 minutes ago Ken1 sa:

Otroligt vacker sak men den skulle jag inte våga ta ut på mina rabbispyrch äventyr. För dyr för det :blink:

Nackdelen med fin träkolv i snårig undervegetation. Finns syntetkolvar att stoppa ner systemet i när det ska ålas. Hade det inte varit för garderoben skulle man kunna köpa en billig slitochslängbössa för skitgörat. Tikka har kommit med någon ny rimfire som nog skulle platsa...