Publicerat Juni 23, 200818 yr MAn kan ju alltid hoppas att han återvänder och börjar släppa metalplattor igen, han är saknad.
Publicerat Juni 23, 200818 yr Är man ensam om att gilla metal med kvinnliga vokalister här? Framförallt Christina Scabbia i Lacuna coil
Publicerat Juni 23, 200818 yr Är man ensam om att gilla metal med kvinnliga vokalister här?Framförallt Christina Scabbia i Lacuna coil Nope du är inte ensam om det. Favoriten är DORO
Publicerat Juni 29, 200818 yr finns många fruntimmer som kan sjunga. Angela Gossow i Arch enemy, Anette Olsson? i Nightwish, Tarja Turunen fd Nightwish...hon som sjunger i within temptation ä också bra. Hon i 6th awakening, Lundmark? ä bra på growlen iaf.
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Var det inte lite längesen vi skrev nått här nu Nån som har några tips på nått nytt intressant som har kommit ut/släppts?....harvar på med Avantasia och Revolution Renaissence än, inget fel med det, fortfarande grymmt bra ....men nån som hört nått nytt? Jo föressten.....Sabaton!....Sabaton är grymmt bra, sett dom live nu i sommar 2ggr....snacka om ösigt liveband! löp å köp plattorna, ni kommer inte att bli besvikna!...Jocke Brodén har riktigt grym röst, och ja, gillar man stenhård metall med lite tema så att säga är detta rätt för dig!...temat för dessa killar är Andra världskriget, sett från de allierades sida.....Att dom sen är från sverige är ju grymmt...närmare bestämt Dalarna ...Har träffat dom även...RIKTIGT trevliga killar!....fötterna på jorden och verkligen genom trevliga! .....plus poäng till den som fattar temat här ....tipps: kända metal band ....plus poäng även här ....Tips: kända låttexter och slutligen....min väckar signal på telefonen.....gissa när jag i panik brukar vakna
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Pinsamt...glömde en av deras mest kända låtar...."Attero Dominatus" (som är latin för störta/krossa tyrannen) lyssna även på "Primo Victoria" (Latin för Första segern)
Publicerat Augusti 20, 200817 yr Den 1 sep kommer nya Motörhead plattan ut. Bör ha den i brevlådan då. Då har man nått trevligt att höra när man kommer hem från Jakten den dan.
Publicerat Augusti 20, 200817 yr Oh aj aj, Sabaton var bra, minst sagt. MEN, kära flickebarn..... Sug på denna: Här har ni allt vad hårdrocksporr gäller, bättre än så blir det helt enkelt inte. På skivan fortsätter låten in i PT2 (The Darkness) och PT3 (Reprise), detta tillsammans spöar allt jag lovar. Mvh. Robban
Publicerat Augusti 20, 200817 yr Oh aj aj, Sabaton var bra, minst sagt.MEN, kära flickebarn..... Sug på denna: Här har ni allt vad hårdrocksporr gäller, bättre än så blir det helt enkelt inte. På skivan fortsätter låten in i PT2 (The Darkness) och PT3 (Reprise), detta tillsammans spöar allt jag lovar. Mvh. Robban Robban....du är en man med en otroligt bra smak för musik ....Primal Fear är GRYMMA!....helt otroligt bra!...har inte hört nått från dom tidigare, undrar hur man kunnat missa dom Vokalisten i Primal Fear.....kan det vara Gamma Ray-Ralf.....fast nu utan hår
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Slungade precis iväg en beställning på lite skivor från Ginza ....följande blev det: Disturbed "Ten Thousand Fists" Hammerfall "Masterpieces 1997-2008" Tydligen gör Hammerfall covers på kända powermetal låter....me like! Kamelot "Ghost opera" Primal Fear "New Religion"
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Slungade precis iväg en beställning på lite skivor från Ginza ....följande blev det:Disturbed "Ten Thousand Fists" Hammerfall "Masterpieces 1997-2008" Tydligen gör Hammerfall covers på kända powermetal låter....me like! Kamelot "Ghost opera" Primal Fear "New Religion" Har hammerfalls senaste o den är grym som tusan.sen ett tips lyssna på Jorn Lande om ni inte hört han grym kille har sjungit i många grupper.
Publicerat Augusti 22, 200817 yr Har hammerfalls senaste o den är grym som tusan.sen ett tips lyssna på Jorn Lande om ni inte hört han grym kille har sjungit i många grupper. Hammerfall? Grym? Riktiga wannabes är de iaf, inte haft ett eget sound sedan dag 1 =) Nej nej, ni behöver lyssna på lite riktig stoner nu för att tvätta örongångarna =) T.ex: Kyuss, Hermano, QOTSA, Clutch och framför allt Orange Goblin.
Publicerat Augusti 23, 200817 yr Fredde! Visst är det Ralf från Gamma Ray och du, bra beställning du fick till där, garanterar att new religion skivan kommer gå "around the clock". Med andra ord..... Mycket skiva för pengarna. Rätt kul faktiskt, det finns många skivor med några bra låtar på fast resten är lite si sådär men på just denna platta finns det faktiskt inga dåliga eller medelmåttiga låtar alls. En sak till med just denna skiva är att ju mere man lyssnar till den desto fler saker framtyder. Ja du får helt enkelt lyssna på den så fattar du snart vad jag menar. //Rockin Bobby
Publicerat September 5, 200817 yr Första videon från Metallica dvs från nya plattan som släpps snart. http://www.musicbay.se/jukebox/universal/metallica/ Här är finns låtar från nya plattan några av dom finns på deras hemsida http://www.metallica.com/index.asp?item=601197 Har bokat den den
Publicerat September 7, 200817 yr Verkar va lite av "The black album" över den nya plattan.....på gott och ont, mest gott Metallica har ju några sköna låtar helt klart Det här gillar jag!...Riktigt jävla bra!....sen skulle jag nog ge upp det mesta för att få gifta mig med Simone simons....snacka om nice brud!! Samma låt, men med bilder på simone istället....mmm va fin hon é!
Publicerat September 12, 200817 yr Då har man kört igenom nya plattan med Metallica oj så nöjd jag är. Vissa stunder satt jag och var tillbaka i mitt pojkrum i mitten av 80 talet då Master Of Puppets kom. Äntligen har dom hittat hem till sina rötter. Nu kan mainstream publiken försvinna för detta är inte samma stuk som efter 1991.
Publicerat September 12, 200817 yr Yepp Fredde, snajsig tös med riktigt bra bröst, jag menar röst. Sitter här med frugan (som för övrigt är helt omkonverterad) och diggar rejält. Epica och Kamelot ligger på listan numera. Va tyckte du nu om Primal Fear? Ge oss en anständig och genomtänkt recension.
Publicerat September 12, 200817 yr Yepp Fredde, snajsig tös med riktigt bra bröst, jag menar röst. Sitter här med frugan (som för övrigt är helt omkonverterad) och diggar rejält. Epica och Kamelot ligger på listan numera.Va tyckte du nu om Primal Fear? Ge oss en anständig och genomtänkt recension. Tyvärr väntar jag än på Primal fear skivan ....den var tyvärr restad ....så en recension dröjer än en stund, men när skivan kommer så ska jag definitift skriva en hehe visste att Kamelot skulle passa herrn (och frun) ....dom är grymma och Roy Kahn har riktigt härlig röst....för att inte tala om Simone
Publicerat November 1, 200817 yr Fick idag min biljett til metallicas spelning i Helsingfors.. väntar
Publicerat November 4, 200817 yr Edguy ska viss släppa nått nytt igen. Har inte riktigt hängt med vad som händer runt det bandet. Ny video http://de.sevenload.com/sendungen/EDGUY/fo...istry-Of-Saints Deras hemsida http://www.edguy.net/eng/index.php
Publicerat November 4, 200817 yr Edguy ska viss släppa nått nytt igen. Har inte riktigt hängt med vad som händer runt det bandet.Ny video http://de.sevenload.com/sendungen/EDGUY/fo...istry-Of-Saints Deras hemsida http://www.edguy.net/eng/index.php JAAAAAA!!!!.....men fy fan va bra dom är!! Det finns få i världen som skriver så bra låtar som Tobi Sammet skriver! Slår deras nya skiva " Rocket ride" skivan så gör dom det otroligt bra!.....Dom är grymma!
Publicerat November 4, 200817 yr Ett tipps: Kolla på Kamelots live DVD " One cold winters night"....riktigt riktigt bra!....Roy Kahn's röst är grym även live
Publicerat November 8, 200817 yr Har ju som sagt varit med i metal svängen sen 1983 då jag blev intreserad av denna underbara musik. Det var ju under tiden då Hårdrock diskuterades i medeia vem glömmer när Siwert Ö hadde sitt debat program där dom diskuterade W.A.S.P och hur farliga dom var. Och programmet slutade med en tjej som bad. Även på min skola så var det information om hur farlig hårdrocken var och hur banden gjorde allt för att leda in ungdommen till djävulsdyrkan, så sa min skolpräst på en musik lektion, det var då jag blev intreserad och var tvungen att köpa Number Of the Beast och blev fast i Hårdrockens garn. Men åter till skolprästen han visade en bild på Number Of the beast och sa nått om att se här detta band styr djävulen och Djävulen styr mäniskan nått sånt sa han. Sen visade han baksidan på en Maiden skiva vet inte om det var från Killers eller första Maiden plattan. Han så på fullt alvar kolla här här uppmanar sångaren i bandet publiken att tillbe Djävulen. Han menade att publiken höll upp v teknet och det var ett tecken att de och Maiden hadde en tillbedjan till Satan. Men efter att ha märkt att Maiden var kungar och deras musik passade mig bra, så började jag att söka upp andra "farliga" band som Black Sabbath, köpte skivan Born Again, köpte några skivor med Kiss, Ozzy. På den vägen är det. Kan inte släppa detta med Hårdrock kan inte leva utan den musiken. Mår bra av denna musik. så i ca 25 år har jag headbangat, men mitt långa hår är borta sen nångång i början av detta sekel, tror jag klippte mig 2002, men i hjärtat så är jag en metal warior och kommer så att förbli.
Publicerat November 8, 200817 yr Vet att jag har hamnat lite off topic...in topic så att säga... saken är denna att det finns tre band som jag verkligen älskar 1 the Ramones 2 MISFITS 3Motörhead bifogar denna underbara videon http://www.youtube.com/watch?v=cc8EDKkmra8...feature=related
Publicerat November 8, 200817 yr Har ju som sagt varit med i metal svängen sen 1983 då jag blev intreserad av denna underbara musik. Det var ju under tiden då Hårdrock diskuterades i medeia vem glömmer när Siwert Ö hadde sitt debat program där dom diskuterade W.A.S.P och hur farliga dom var. Och programmet slutade med en tjej som bad.Även på min skola så var det information om hur farlig hårdrocken var och hur banden gjorde allt för att leda in ungdommen till djävulsdyrkan, så sa min skolpräst på en musik lektion, det var då jag blev intreserad och var tvungen att köpa Number Of the Beast och blev fast i Hårdrockens garn. Men åter till skolprästen han visade en bild på Number Of the beast och sa nått om att se här detta band styr djävulen och Djävulen styr mäniskan nått sånt sa han. Sen visade han baksidan på en Maiden skiva vet inte om det var från Killers eller första Maiden plattan. Han så på fullt alvar kolla här här uppmanar sångaren i bandet publiken att tillbe Djävulen. Han menade att publiken höll upp v teknet och det var ett tecken att de och Maiden hadde en tillbedjan till Satan. Men efter att ha märkt att Maiden var kungar och deras musik passade mig bra, så började jag att söka upp andra "farliga" band som Black Sabbath, köpte skivan Born Again, köpte några skivor med Kiss, Ozzy. På den vägen är det. Kan inte släppa detta med Hårdrock kan inte leva utan den musiken. Mår bra av denna musik. så i ca 25 år har jag headbangat, men mitt långa hår är borta sen nångång i början av detta sekel, tror jag klippte mig 2002, men i hjärtat så är jag en metal warior och kommer så att förbli. hehehe, ja det är tur som fan att tider ändras!.....när jag gick i åk6, då fick vi en CD-spelare till klassrummet, och ett gäng skivor då naturligtvis.....vår lärarinna hade köpt ett gäng skivor till tjejjerna och ett gäng till killarna......vi killar fick b.la Metallica's S&M skiva .....gissa om den spelades flitigt Sen när vi gick i åk8 hade vi till uppgift att hitta tysk musik (den skulle sjungas på tyska) att spela upp på vår tyska-lektion....den grupp jag var med i hade samma musiksmak, och naturligvis var det enda bandet från tyskland som sjunger på tyska Rammstein ....ni skulle ha sett minen på lärarinnans ansikte när intro riffet till "Du hast" drog igång ....hon rörde sig skyndsamt från bakre delen av klassrummet och slog av spelaren ......men vi fick iaf godkännt på uppgiften