Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hårdrock och hårda gitarrer!

Featured Replies

• 1 month later...
  • Svar 261
  • Visningar 45,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Så där då har man hört på tribute plattan RONNIE JAMES DIO This Is Your Life. En bra platta med en del starka o underbara versioner av låtar han spelat in genom åren. Jag köpte den av två andledningar

• En sak som slog mig är att jag är 41 år fyller 42 om mindre en en månad, jag gråter när jag hör vissa Hårdrockslåtar. Grät på en Maiden konsert när Bruce var tillbaka då var man dock 30 men endå. Kan

Posted Images

Publicerat

Var är vår värld på väg? läste en massa komentarer på Metallicas FB sida under bilderna från spelningen på Gärdet i fredags. Där hadde någon lagt ut en länk att James ska vara beratäre i ett jaktprogram på History. sen var det en länk där ha hadde skjutit en Björn. Oj oj då skule folk sluta köpa deras skivor så länga han mördade djur osv. För det första är det inget nytt att James är jägare det har jag då vetat i många år. Men alla djurätsaktevister gör väl allt för att få chansen att skriva av sig.

http://tvbythenumbers.zap2it.com/2014/05/19/history-presents-the-hunt-narrated-by-metallicas-james-hetfield/265592/

VAr med i en tävling som expressen hadde då man skulle kunna få möta Metallica i Stockholm, hadde aal rätt på frågorna men föll nog på motiveringen då jag skrev skulle vilja snacka Jakt o Björnjakt med james. Men då Expressen är en storsstadstidning så då föll jag bort, för jägare är ju inge bra.

• 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
Publicerat

Sitter och glor på nya plattan med Priest och spränger huvudet med musiken från den. Rekomenderas varmt.

Publicerat

Det är bra Foffe att du håller oss uppdaterade!

Själv har jag fått en gammal goding på hjärnan...

Treasure Island med Running Wild o Rock'n Rolf på sång!

/Lars.

Publicerat

Sitter och glor på nya plattan med Priest och spränger huvudet med musiken från den. Rekomenderas varmt.

Har lyssnat på två låtar och tycker det låter skit,tyvärr!!! Älskar Priest, det här gör mig ont att höra...........

Publicerat

Har lyssnat på två låtar och tycker det låter skit,tyvärr!!! Älskar Priest, det här gör mig ont att höra...........

Kan bara hålla med, det jag har hört. Är riktigt dåligt, hade hoppats på något mycket bättre.
Publicerat

Tommy Ramone R.I.P gick bort igår så nu är dom borta alla grundarna av RAMONES

Publicerat

Hittade detta nyss från moralpanikens 80 tal, många yngre skrattar åt detta men glöm inte detta var blodigt allvar för oss som var tonåringar på 80 talet. Hem o Skola ville förbjuda Hårdrock osv

Publicerat

det där kommer man ihåg

djävlar i mig vilka stolpskott dom är

• 1 month later...
Publicerat

Måste ses! Kan hända att jag känner sångaren   :whistling:

Det rockar i alla fall!

Publicerat

Var mycket tveksam och hadde tappat hoppet om Nightwish, men då jag såg detta blev jag lyrisk och slängde in en beställning på DVD´n oj vilken röst hon har.

https://www.youtube.com/watch?v=HykiuFCly0A

Publicerat

Jodu,Tarja kan sjunga hon! Apropå finskt,har 45 min till jobbet,lyssnade på Stratovarius infinity albumet dag. Riktigt bra!

/Lars.

Publicerat

Jodu,Tarja kan sjunga hon! Apropå finskt,har 45 min till jobbet,lyssnade på Stratovarius infinity albumet dag. Riktigt bra!

/Lars.

Det är inte Tarja som sjunger på Wacken det är nya sångerskan Floor jansen som tog över efter Anete Olson. Men tarja är i en klass för sig, men denna Holänndska sångerska är i samma klass som Tarja.

Publicerat

NIGHTWISH kan säga hela sista skivan med Anette Olsson är ett mästerverk, synd att det inte funkade. JAg ryser då jag hör skivan IMAGINAERUM. Om ni inte hört denna skiva så rekomenderar jag den varmt, tror detta är deras klart mäktigaste platta.

• 2 weeks later...
Publicerat

Ju mer jag hör på Nightwish skiva IMAGINAERUM Ju mer älskar jag denna skiva. Mäktig musik blir glad av den vill bara dansa då man hör den. Detta är en av de mäktigaste skivor jag hört på länge. Finsk kvalitets musik. Du som inte hört den köp den ha på hörlurar sen följ med på en resa med Nightwish in till magins värld.

Obs detta är ju sista skivan med Anette tycker att på denna skiva kommer hon helt rätt musiken på skivan passar henne perfekt, synd att det inte höll men Floor Jansen ligger mitt mellan hon o Tarja, så det blir nog bra. Ny skiva på g sången pålagd nyligen.

Publicerat

Det händer saker med Hemmerfall just nu saker man inte riktigt räknade med, Anders joansson hoppar av vv och basisten tar ledigt för han väntar barn så Stefan Elmgren ska spela bas under tiden basisten är borta.

http://www.hammerfall.net/?navigation=home

• 1 month later...
Publicerat

Det händer saker med Hemmerfall just nu saker man inte riktigt räknade med, Anders joansson hoppar av vv och basisten tar ledigt för han väntar barn så Stefan Elmgren ska spela bas under tiden basisten är borta.

http://www.hammerfall.net/?navigation=home

Det va som fan, tråkigt:-(

• 1 month later...
Publicerat

Någon som ska på detta House of metal i Umeå i slutet av feb 2015 jag kommer att åka ner dit , framför allt för att se Candlemass igen nu med Mats Levén på sång, ska bli intresant att höra. har bara hört dom med Mesiah på sång, synd att inte han är med i bandet längre men som jag fattat så är han inte lätt att samarbeta med.

http://www.houseofmetal.se/

• 3 weeks later...
Publicerat

SERIOUS BLACK. 6 hårdrockare från olika grupper ger ut sitt debutalbum den 16:e (EU) 19:e (US) Januari 2015. Det nya bandet med Roland Grapow ( MASTERPlAN , ex- HELLOWEEN ), Thomen Stauch (ex- BLIND GUARDIAN ), Mario Lochert (fd Visions of Atlantis ), Dominik Sebastian ( Edenbridge ), Jan Vacik (ex- Dreams ) och sångaren Urban Breed (ex- Tad Morose )

• 3 weeks later...
Publicerat

Idag skulle Jeff Hanneman ha blivit 51 år R.I.P så denna dag går i Kungarnas tecken

Publicerat

Sista spelningen med Jeff

• 3 weeks later...
Publicerat

Säger bara Fuck Cancer Up The Irons Detta står på Maidens oficiella Facebook sida idag.

BRUCE DICKINSON UNDERGOES CANCER TREATMENT

Just before Christmas, Maiden vocalist Bruce Dickinson visited his doctor for a routine check-up. This led to tests and biopsies which revealed a small cancerous tumour at the back of his tongue. A seven week course of chemotherapy and radiology treatment was completed yesterday. As the tumour was caught in the early stages, the prognosis thankfully is extremely good. Bruce’s medical team fully expect him to make a complete recovery with the all clear envisaged by late May. It will then take a further few months for Bruce to get back to full fitness. In the meantime we would ask for your patience, understanding and respect for Bruce and his family’s privacy until we update everyone by the end of May. Bruce is doing very well considering the circumstances and the whole team are very positive.

Går även att läsa här

http://www.ironmaiden.com/bruce-dickinson-undergoes-cancer-treatment.html

• 3 weeks later...
Publicerat

Rekomenderar att skaffa Defenders of the Faith special 30Th Anniversary deluxe edition det är en trippel CD med själva skivan och sen två CD med en inspelning från Long beach Arena den 5 maj 1984. Denna live gick över hela USA då den sändes på Radio.