Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Benelli Comfort

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Bara att handla. :)

• Svar 324
  • Visningar 52,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Första dubblén jag sköt i söndags morse kan kanske påverka Walle?

;D

Walle, har du öht känt på Comforten jag har?

Mvh!

Publicerat

Japp, första gången jag var med, men eftersom att min arm typ var halvdöd då så har jag inget att gå på, men på det sättet som du skjuter så verkar det lovande, för det är väl bössan? :-*

Förövrigt så känns det som att det kommer att dröja ett tag innan jag skaffar en sådan fin bössa eftersom jag redan har en "host" "host" ungefär lika fin 8) Lär nog åtminstonde vänta tills jag blir 18.

Edit: och ja, dina Dubleér har också påverkat  ;D ;D

Publicerat

Ja till 50% iaf  ;D ;D

Men faktum är att just tredje skottet är en höjdare, undvikit ett antal eftersök via det samt även lirkat ned en och annan dubblé.. Så där har du ditt nästa sparprojekt  ;D

Mvh!

Publicerat

Håller med, märkte senast idag att man saknar tredje skottet.

Publicerat

Nå är det bara att Walle köper sig en comfort  ;)

Har nu haft den under hela höstens jakt och är grymt nöjd  :)

Publicerat

Jo att den är grym tvivlar jag inte på, men just nu så har jag varken råd eller vapenlicens så det är där skon klämmer, men om 1,5 år så då e jag 18 och då ska jag ha den 8) 8)

Publicerat

Ska sätta comforten i näven på pojken någon morgon så vet han vad han ska göra med studiebidraget några år framöver..  ;D ;D

Mvh!

• 2 weeks later...
Publicerat

Ha! du kan ju alltid försöka  ;D ;D Min svs är sååå mycket bättre  ;) :-*

Publicerat
Ska sätta comforten i näven på pojken någon morgon så vet han vad han ska göra med studiebidraget några år framöver..  ;D ;D

Mvh!

Han kan ju köpa en riktig bössa istället ;) ;D :-* ;D
Publicerat

Haha ;D ;D Eller hur, så jag inser vad jag inte ska lägga studiebidraget på ;D :-*

Publicerat
Han kan ju köpa en riktig bössa istället ;) ;D :-* ;D

???ojojojoj, säger inget, så har jag inget sagt... ;D :-*

mvh

Publicerat

Hmm kanske inte är rätt tråd att smutskasta comforten. Börjar få lite sura blickar känner ja.  ;D ;D Bäst att ge sig av ;D

Publicerat

Då har jag fått en till kille att köpa comfort idag!

Vi borde kräva procent  :D

Publicerat

Firefox o Walle.. ni är förevigt i topp på min shitlist  ;D ;D ;D

Firefox kan ju börja med att delge övriga här hur det gick till den morgon han var med mej ut på tipp.. Vet inte vad det är för värstingbössa du har som kräver repetering efter varje skott ??? ??? ;D

Mvh!

Publicerat
Firefox o Walle.. ni är förevigt i topp på min shitlist  ;D ;D ;D

Firefox kan ju börja med att delge övriga här hur det gick till den morgon han var med mej ut på tipp.. Vet inte vad det är för värstingbössa du har som kräver repetering efter varje skott ??? ??? ;D

Mvh!

Örru.. Är det inte dags att gå o balsamera in håret snart ??? ;D ;D Min bössa cepar sig då o då, men det är standard på den modellen vettu ;) ;D ;D Kan säga att jag är ganska sugen på att byta, men har inte råd just nu... Men i framtiden så kan jag ju låna morsans bock som hämtas snart :-* Lutar åt att det blir en pump för min del senare.. Men bettan säger ju pang för det mesta iaf ;D Kul att man toppar nån lista iaf 8) ;D
Publicerat

*ASG*

Du är en sann optimist, glad att vara ohotad etta på min shitlist  ;D ;D ;D

Blir förövrigt inte riktigt klok på varesig ditt eller din fars sätt att skjuta på de höga fasanerna.. du gör förövrigt supertavlor på Galgbacken med, tror du med ruskigt enkla medel skulle kunna skjuta ruskigt mycket bättre!

Det sjuka är ju att trots din märkliga stil på fasanera så gick det åtminstonde sist ruggigt bra för dej!

Vad är det för bock som mor din skaffat/ska skaffa?

Och hur f-n kan du överväga pump??? Kliv in i matchen och skaffa en Comfort du med  ;D ;D ;D

Mvh!

Publicerat

Comfort*Fnys* Är det Libresse som tillverkar dessa? Nä, jag känner som så, att med en pump så bestämmer man själv över omladdningen och inte nån fjäder.. Betvivlar dock att en automat av BRA kvalitet(inte nån turkbössa ;D) har dålig driftsäkerhet, men en sån kostar mkt mer än en hyfsad pump. Du får tänka på att jag är född Smålänning ;D ;D

Morsan fick hem licensen idag på en Winchester 101, bock i någorlunda fint skick, made in Japan.

Hur menar du att min skjutstil är konstig? ??? ;D

Sköt förövrigt en (ja en hel!!) and med min turk förra söndagen 8)Träffprocenten hamnade på stadiga 100% 8) ;D mvh

Publicerat
Nä, jag känner som så, att med en pump så bestämmer man själv över omladdningen och inte nån fjäder..

Ok förstår dej, du är ju van att bestämma själv om själva omladdningen så en pump gör ju ingen större skillnad  ;D ;D ;D ;D ;D

Shit den satt som en smäck!

Med Glada hälsningar

Hipshot

Publicerat
Ok förstår dej, du är ju van att bestämma själv om själva omladdningen så en pump gör ju ingen större skillnad  ;D ;D ;D ;D ;D

Shit den satt som en smäck!

Med Glada hälsningar

Hipshot

Ha ha ha ha.... Jag vågar ju iaf använda min automat när det skjuts lerduvor 8) ;D ;D mvh
Publicerat

*Aj!*

Min automat gör sig bäst på kråkor ju men den laddar alltid om  ;D Sen hade jag ju en SM-tävling att värma upp till som bekant, har för mej att du var inbjuden som skytt du med men hoppade av... ??? ;D

Mvh!

Publicerat

jag e övertygad, men vad ligger priset på ungefär, orkar inte bläddra igenom tråden ::)

Publicerat

På en Comfort?

Säg ett och halvt års studiebidrag  ;D ;D

Mvh!

Publicerat

Ok, men då lägger jag upp en diet på utspätt vatten och nudlar så lär jag inte bränna så mycket pengar på mat. och dom kläderna jag har nu kan jag med lätthet ha i 2 år till, så inte slösa penhar på kläder alltså. Så säg ca 2 år så har jag nog en comfort i mina händer.

Publicerat

Spara dina kråkor så säljer jag dem åt dej så kan du unna dej lite havregrynsgröt iaf  ;D

Mvh!