Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat

När man själv pratar om just detta som Eva snackar om, med kollegor mm. så tycker de att man ska ta på sig en foliehatt!

Ända sedan den inplanterade influensan så har jag insett att hela västvärlden försöker knytas in under samma paraply. EU ska hela tiden hitta på nya skatter, Sossarna ska överösa oss med skatt, klimatskatt, drivmedelskatt, försvarsskatt, Biden i Amerika importerar människor i större utsträckning än tidigare. Inte undra på att politiker föraktet skenar! 

Tyvärr ser inte gemene man helikopterperspektivet, EU valet är egentligen det viktigaste på länge! Men folk är tyvärr inte insatta. De vill helst av allt att allt ska styras från Bryssel! 

• Svar 3,6k
  • Visningar 237,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

’Det är lättare att lura folk än att få dem att inse att de är lurade.’

Man blir mörkrädd av mängden med foliehattar å plattjordare som finns i stora massan på riktigt,  galet många, och i kombo med flocktänk är det otäckt. De röstar för denna utveckling. Tyvärr, mycket tyvärr.

Sossar lr Moderutter spelar i det STORA spelet inte så stor roll, då de båda är ett Globallistverktyg, 2 sidor av samma mynt. Och just Globallisterna orkestrerar vad som sker  västvärlden i mkt snabb takt. Fällan / Fällorna har väll redan egentligen slått igen och konsekvenserna kommer i eftersläpning och syns mer och mer. Helt kört är det väl inte men….

Man kan och får befinna sig på olika nivå av låt oss säga utzoomningsgrad men man, folk då, skulle värkligen behöva zooma ut och försöka lägga puzzlet för att få en bättre bild av vad som sker, ej slumpen. Men tyvärr så ’fastnar de i känslofällor’ och kommer inte vidare. Ty av någon anledning fungerar reklam, läs opinionsbildning, i stor mängd / kvantitet väl, framför allt hos tidigare nämnda grupper. Överös med känslomässiga problemformuleringar och godhetssignalering så funkar fokusförflyttningen som det var tänkt. Skulle det inte funka? Så ös på med mer samt i kombo med ökning av att hota med någon form av undergångsscenarier.

Snart EU-val, rätt troligt kmr det rapporteras om domedagen om man inte röstar rätt vill säga, Globallisträtt då. Inte jag. /P

Publicerat

Är det någon slags ironi att du beklagar dig över foliehattar och plattjordare när du precis har lagt upp en länk med en av dom dummaste konspirationsteorierna som högerextrema har funderat ut hittills?

Publicerat

Jag har en fd kamrat som jämnt talar om "globalisterna" och "tredje statsmakten" och ska visa "sanningen" genom alla stollar som har någon form för "nyhetskanal" på You-tube. Han är lungsjuk och hjärtoprerat men vill inte ha covid vaccinationer då det är tungmetaller i som bärmedel så "dom" ska kunna spåra honom från satelliter.

(Din telefon då? Men det var inte aktuellt att gräva ned den)

Han har bunkrat lådvis med konserver till han ska "gå off grid" men får knappt luft till att gå ut till bilen.

Ni kan få hans nummer: ni har säkert mycket att tala om- jag har slutat svara när han ringer.

Publicerat

Hmmm.

@Luger: Ironi? Nope.

@Danish: Där har du ju din alukompis.

@Lindgren: Det mesta som kmr ut har ju nå innebörd. Problemet är att folk vill ha enkel lösning utan eftertanke, för det lämnar man över åt andra, tyvärr i allt raskare takt med större distanser. Naivt rent av. Man vill alltså gå i en bubbla där allt är frid, vilket påsätt och vis är förståeligt. Men när det visar sig att någon påtalar sprickor i fasaden så går man bananas för det blir för mycke att processa och då är det lättare att peka finger å hojta åt budbäraren istället. Mänsklig begränsning kanske men inte rätt.

Folk vill tydligen via påverkanskampanjer ha mer av vad som sker. Typ: massimportering, våld, elförsörjningsnedläggning…. Försämringar i mitt tycke. Ta som ex. Europas påstådda motor, Tyskland. Man har sett till att det råder energifattigdom men man har nu rätten att fritt röka hasch.  Har slumpen varit framme nu igen? Visst får man tro det men det gör inte jag.

Berikningar pågår (ironi). /P

Publicerat

Funderade på om det var 1april igen.. förslaget i sig, finns det en del att säga om... Men jag hade förväntat mig det av  m, sd, eller kd... Liberalerna är inte så liberala, som man kan tro.

Screenshot_2024-05-09-10-08-30-51_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Publicerat

Tja! Vad säger man.

Globallistagenda rullar på, via påverkanskampanjer i public service å msm, och makten över Sverige hamnar / lämnas medvetet längre och längre bort från ’de’ som egentligen skulle ’styra’ landet via sk demokratiska val gjorda av sheepel då som ’de’ egentligen borde representerat. DCA avtal! What?

Swexit omg (omgående å inte Oh My God som det blev ett missförstånd mellan dotter’n och mig i en sms-konversation vi hade för 10-talet år sedan, blev komiskt). Sen finns det mkt  mkt mer å ta tag i. Tycker jag då. /P

Publicerat
33 minutes ago PAS sa:

Tja! Vad säger man.

Globallistagenda rullar på, via påverkanskampanjer i public service å msm.....

Ja, dom där kommer inte att ge sig förens Sverige blir någon sorts ny Gasaremsa i Norden, Malmö verkar ligga i ledningen där farbror blå får sätta prickskyttar på taken och automatvapen beväpnar mannarna inför "den stora inkluderande musiktävlingen"

Publicerat

Förklara gärna för mig: vem är "globalistern"? Vad vill dom och vem består dom av? Vad är den 3:e statsmakten? Och vad är syftet? Är det Zionisterna som ligger bak? Jag förstår ingenting. Kenneth förklarar om globalisterna- kolla här (sen länkar han till en Youtube kanal) kolla den- då förstår du SANNINGEN. Vi svenskar blir bara blåst....

Publicerat

Usa tog väl död på 150000 tusen civila under dom åren som dom stökade i irak? Var det någon som gnällde över det?

Jag tänker lite så här: Om folket i Kristiania i Köpenhamn ständigt hade skjutit raketer över till den svenska sidan för att ta död på vilka dom inte gillade och dessutom hade invaderat Sverige för att döda civila och ta gisslan, vad skulle vi göra? Retoriskt , jag vet vad vi skulle göra men Israel slår tillbaka och förhandlar inte med terrorister,

Hur Israelerna praktiserar  ett apartheid system mot palestinenserna ursäktas ju med att dom blev förfölja under WW2. Att civila blir offer och att dom överlevande svälter kan dom tacka Hamas för som dom röstade fram.

Publicerat
3 hours ago Dansken sa:

Förklara gärna för mig: vem är "globalistern"? Vad vill dom och vem består dom av? Vad är den 3:e statsmakten? Och vad är syftet? Är det Zionisterna som ligger bak? Jag förstår ingenting. Kenneth förklarar om globalisterna- kolla här (sen länkar han till en Youtube kanal) kolla den- då förstår du SANNINGEN. Vi svenskar blir bara blåst....

Har du pratat med din alubuddy? !

Du har nog mer svar framför dig än du ger sken av /  tror. Prova du och googla å läs på mer än enbart vad Kenneth föreslår. Förslag, börja å sök ex. på / om World Economic  Forum / WEF, och varför inte om deras young global leaders program, ex. vilka svenska politiker som är med där. Vem / vilka styr i Sverige? Hur är påverkan?

Sen kan du ju även googla på dina exempel: 3-e stadsmakten och försök ta reda på vilka som styr och hur ägandeförhållandena ser ut bakom. Grunna lite på om du har eget tolkningsföreträde? Hur är påverkan / opinionsbildningen?

När du ändå är nyfiken och håller på så fördjupa / bredda dig lite i sionismen / sionisterna och ta reda på vad / om de har för inflytande.  Hur är påverkan?

Efter ett tag kan du ställa dig frågor som ex. varför ska nationalstaten / gränser bort. Varför ges vårt egenbestämmande bort till andra som vi ej ens kan rösta varken på lr bort, ge även dig själv egna exempel (lr sök). Varför är massimporten bra? Åsiktskontroll? Kontrollerad opposition? Finns många varför. Fyll på själv.

Naivt att tro att det är slumpen som styr. Fråga du Kenneth om makt och kontroll / söndra och härska åxå. /P

Publicerat
6 hours ago Järven sa:

Ja, dom där kommer inte att ge sig förens Sverige blir någon sorts ny Gasaremsa i Norden, Malmö verkar ligga i ledningen där farbror blå får sätta prickskyttar på taken och automatvapen beväpnar mannarna inför "den stora inkluderande musiktävlingen"

Vilken musiktävling??? Jippo är det! Ett dyrt sådant!:devil:

• 3 weeks later...
Publicerat

Då har man gjort sin plikt som EU-medborgare och röstat.  Herrejävlar vad det dräller av särintresse-partier.

Självklart valde jag Klimatalliansen NOT ! Hittade dock ingen svensk motsvarighet till NRA :ph34r::whistling:

Hade varit intressant experiment i demokrati, om det hade funnits ett jägar-och vapenägarparti, med tanke på den fiaskoutredning som släpptes nyligen.

Om inget annat, så hade bara blotta existensen av ett sådant parti skakat om det ordinarie etablissemanget.

Publicerat

Intressant debattartikel.

https://svenskjakt.se/opinion/debatt/jagarna-maste-engagera-sig-for-att-paverka-politiken/

Jag trodde i min enfaldighet att det var därför vi har jägareförbundet.

Nämnde i inlägget ovan att det hade varit intressant med ett parti dedikrat för jägare/skyttar, men jag kan också se löpsedlarna framför mig:

"Vapendårarna siktar på EU" eller Vapengalningarna laddar för fullt, men missar målet"

Så man inte pratar om personliga påhopp som medlemmarna skulle utsättas för.  Och jag behöver inte nämna hur S**O och dylika organisationer skulle titta/lyssna av intresse.

Publicerat

Jag säger som Sean Locke (salig i åminnelse) iofs gällde hans uttalande utträdet ur EU:

Jag röstar inte då jag anser att detta inte rör mig, inga personer över 65 borde få rösta, vi har för kort framtid.....

Raggarö

Publicerat
2 hours ago, Raggarö said:

Jag säger som Sean Locke (salig i åminnelse) iofs gällde hans uttalande utträdet ur EU:

Jag röstar inte då jag anser att detta inte rör mig, inga personer över 65 borde få rösta, vi har för kort framtid.....

Raggarö

Han sa mkt smarta saker! :)

Publicerat
6 minutes ago Islänningen sa:

Verkar inte gå att läsa utan att mata cookie-monstret

Hmmm.

Jag kan,  men jag kanske här har valt att se. Var längesedan jag i sådan fall accepterade från denna sida. /P

Publicerat

kollade lite snabbt, och i mångt och mycket håller jag med.. om att kärnkraft vore en bra ide...
MEN, jag började direkt ifrågasätta vem som betalar... och vad syftet är. 

ALLT idag är juh påverkanskampanjer från ena eller andra sidan...
Ska sägas att jag är jätteEmot att kina äger våran vindkraft... 
Har vi valt sida, så ska vi inte lägga våra ägg i deras korg...

Publicerat
18 minutes ago lindgren sa:

kollade lite snabbt, och i mångt och mycket håller jag med.. om att kärnkraft vore en bra ide...
MEN, jag började direkt ifrågasätta vem som betalar... och vad syftet är. 

ALLT idag är juh påverkanskampanjer från ena eller andra sidan...
Ska sägas att jag är jätteEmot att kina äger våran vindkraft... 
Har vi valt sida, så ska vi inte lägga våra ägg i deras korg...

Det är ju som alltid du och lr jag som betalar.

Dock finner jag, mitt val, Jan Blomgren vara en saklig klippa i den förvillande djunglen av ’åsikter’, framför allt levererad av / från msm.

Rent generellt gäller väl att man skall vara rädd för svaret på frågan man inte får ställa, lr svaret man ej får. Och att svaret mest troligt ligger i konsekvensen av vad som sker / kmr ske.

Har inte kärnkraftsfobi ej heller koldioxidfobi. /P

Publicerat
5 minutes ago, PAS said:

Det är ju som alltid du och lr jag som betalar.

Dock finner jag, mitt val, Jan Blomgren vara en saklig klippa i den förvillande djunglen av ’åsikter’, framför allt levererad av / från msm.

Rent generellt gäller väl att man skall vara rädd för svaret på frågan man inte får ställa, lr svaret man ej får. Och att svaret mest troligt ligger i konsekvensen av vad som sker / kmr ske.

Har inte kärnkraftsfobi ej heller koldioxidfobi. /P

Nja, på frågan vem som betalar... är oftast svaret den som tjänar mest på utkomsten... (dvs inte du och jag, vi är bara nyttiga idioter på ena eller andra sidan)

Utan det finns belägg för att vindkraft lobbyn är emot kärnkraft... men få någon att ställa sig upp och säga, vi betalar för att påverka politiker är nog svårare.
Samma med solpaneler... ossov...
Gillar inte att lobbyverksamheterna inte behöver redovisa vem som är uppdragsgivare, och syftet.. oavsett