Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

• Svar 3,5k
  • Visningar 224,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Ja ni, vad ska man rösta på i nästa val som går jägarnas och vapenägarnas intressen till mötes.?

Det är en bra fråga. När jag bodde i Huskvarna så hade jag den gamla KD-ledaren Alf Svensson som lärare på högstadiet i slutet på 60-talet i svenska. Alf bodde i Gränna vid det aktuella tillfället.
Inte 17 kunde man tro att han var religös och började dra fräckisar på lektionerna.:laugh:

Publicerat
51 minutes ago lsjonsson sa:

Ja ni, vad ska man rösta på i nästa val som går jägarnas och vapenägarnas intressen till mötes.?

Ja du säg det Jonsson, det man i alla fall har konstaterat i jaktpressen är att det flesta jaktfientliga motionerna på senare år har kommit från Miljöpartiet.

Kan vara bra att ha i minnet.  :)

Publicerat
47 minutes ago lsjonsson sa:

Det är en bra fråga. När jag bodde i Huskvarna så hade jag den gamla KD-ledaren Alf Svensson som lärare på högstadiet i slutet på 60-talet i svenska. Alf bodde i Gränna vid det aktuella tillfället.
Inte 17 kunde man tro att han var religös och började dra fräckisar på lektionerna.:laugh:

Om det är ditt största problem Jonsson blir du Kalix första moderat. Håller med om att det är en fråga av vikt men trots allt långt ner på min lista av alla rödgröna hot.

Publicerat
49 minutes ago Järven sa:

Ja du säg det Jonsson, det man i alla fall har konstaterat i jaktpressen är att det flesta jaktfientliga motionerna på senare år har kommit från Miljöpartiet.

Kan vara bra att ha i minnet. 

När jag bodde i Aneby så försökte mp att värva mig som medlem, men det gick inget vidare.:lol:

Publicerat
49 minutes ago MKJ sa:

Om det är ditt största problem Jonsson blir du Kalix första moderat. Håller med om att det är en fråga av vikt men trots allt långt ner på min lista av alla rödgröna hot.

Tyvärr MKJ så blir jag inte Kalix första moderat för en av våra tre regionråd är moderat och kommer just från Kalix.:lol:

https://norrbotten.tromanpublik.se/viewPerson.jsf?id=150

Ja, och sedan verkar vi inte få någon regeringskris enl. v-ledaren som säger att hon ska förhandla med Magdalena för att släppa fram henne som statsminister.

Publicerat

Jag hade varit FÖR socialdemokraterna.... om dom hade stått med egen majoritet, nu vet man inte vad man får när man röstar på dom... Och MP, har säker egentligen en jätteviktig roll att spela, men ärligt talat så ser jag idag inte vilken.

Hur vi än röstar idag får vi bara socialdemokratisk rättvisa, alla ska det lika illa, INTE lika bra...

afb042621dAPR20210426044504.jpg

Publicerat
33 minutes ago lindgren sa:

Jag hade varit FÖR socialdemokraterna.... om dom hade stått med egen majoritet, nu vet man inte vad man får när man röstar på dom... Och MP, har säker egentligen en jätteviktig roll att spela, men ärligt talat så ser jag idag inte vilken.

Hur vi än röstar idag får vi bara socialdemokratisk rättvisa, alla ska det lika illa, INTE lika bra...

afb042621dAPR20210426044504.jpg

Under lång tid fram till 70-talets slut så hade s egen majoritet med sröd av vpk (som dom hette då) utan att vpk gjorde anspråk på ministerpost. Det var bara att s gav med sig i vissa frågor så röstade vpk gladeligen på alla s motioner.

Publicerat

S & MP osams om ökad skarvjakt nu efter s kongress där det röstades för ökad skarvjakt.

https://www.jaktjournalen.se/jakt-pa-skarv-uppges-splittra-regeringen/

Miljö- o jordbruksutskottet kommer med ett tillkännagivande om ökad säljakt också.

Det lät väl knappast bli en regeringskris av det.

Publicerat

Vad MP och jag tycker är bra eller dåligt tycks påfallande ofta så i direkt motsatsförhållande till varandra.   :cool:

Hoppas S kör över dom i denna fråga...och fler.

Publicerat
12 hours ago doenitz sa:

https://blickovernejden.wordpress.com/2021/11/23/den-breda-mitten-under-nasan/

Det skall bli MYCKET intressant att se hur Lööf skall legitimera hur hon, rakt emot vad vederbörande utfäst, släppt in V i värmen? 

Bra skrivit som vanligt!

Nu ska vi se hur det gå att regera med en högerbudget för det verkar ju bli det.

Publicerat

Jaha, nu är det klart med en m+kd+sd- budget istället för en s-budget.

Det här kan bli intressant att se vad mp hittar på i detta läge.:lol:

Publicerat

Nu var mp borta från regeringen.

Publicerat
  • Författare

En spik till i kistan! :wub:

Publicerat

Det var en stormig och rörig dag.