Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat

Satans lek med våra skattepengar.

Jävla röra som skapar problem för allt och alla.

• Svar 3,6k
  • Visningar 237,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat

Någon frågade hur Lööf resonerar när hon kan stödja att Maggan skall få regera med en SD förhandlad budget. Men inte att Kristersson gör det?

Publicerat
7 hours ago henke67 sa:

Någon frågade hur Lööf resonerar när hon kan stödja att Maggan skall få regera med en SD förhandlad budget. Men inte att Kristersson gör det?

Du ska se att det bara är första steget på en lång promenad som kommer sluta med att Centern börjar samarbeta med SD. Jag tror de kommer välja SD före V alla dar i veckan när det kommer till kritan. Lööf behöver bara lista ut hur hon ska komma undan med det, alternativt avgå. Men jag tror hon är för maktkåt för att avgå. 

Publicerat

Uttalande av professor i statsvetenskap Simon Matti, Luleå tekniska universitet.

Simon1.thumb.jpg.f65a9a3b31b734abdbd1da3f5fba7f81.jpg

Publicerat
11 hours ago PAS sa:

Dunning-Kruger-effekten har för mig fått ett ansikte: Annie Lööf.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger-effekten

/P.

Från skapligt traditionellt bondeförbund och Thorbjörn "Håll gränsen" Fälldin till henne....vad fan hände ?

Verkar tillsynes vara urbana PK-Liberaler som det partiet nuförtiden främst riktar sig mot tyvärr, vilket är synd då Sverige skulle behöva ett Landsbyggdsparti.

Publicerat
  • Författare

SD gör mer för landsbygden än vad C gör nu för tiden. 

Annie får nog byta jobb och släppa fram någon som återigen kan samarbeta med högern.

Publicerat

Problemet i svensk politik är att det är för många små partier som har åt helvete för mycket makt mot sin storlek.

Men nu är åtminstone ett borta ur leken på förhoppningsvis evigheter.

Höj riksdagsspärren till minst 7-9% så når vi nog en parlamentarisk demokrati i dess tänkta funktion.

Publicerat

Då var det dags för rond 2 för Magdalena som statsminsiter.

Publicerat
  • Författare

Yes! Mer kärnkraft till våra industrier så staten sen kan subventionera elbilar till oss på landsbygden... ni andra får åka tunnelbana...

Tur att det snart är val igen...

Publicerat
28 minutes ago Dahla sa:

Yes! Mer kärnkraft till våra industrier så staten sen kan subventionera elbilar till oss på landsbygden... ni andra får åka tunnelbana...

Tur att det snart är val igen...

Ja, det är en jäkla tur att det är val om ca 9 månader igen.:thumbsup:

Publicerat
På 2021-11-26 at 07:52 henke67 sa:

Det verkar vara skralt med partiernas "kärnvärden".

Sossarna skapade friskolan. DVS ett system där föräldrar skulle ha ökad valfrihet för sina barn. Just nu försöker man rödmåla lite genom att tala om förbud på vinster, men principen med valfrihet för alla ligger kvar. Partikamrater och fackföreningsledare åtnjuter fördelar som mer påminner om Orwells jämlika grisar än Erlanders "kamp för den lilla människans rättigheter".

Borg förde en ekonomisk politik som skulle fått Keynes själv att bli avundsjuk. Reinfeldt öppnade våra hjärtan och plånböcker och skapade det största bidragsberoendet i sveriges historia. 

Liberalerna är väl på väg att svänga tillbaka samtidigt som de svänger sig ur riksdagen men har åtminstone fram till Sabuni försökt tysta meningsmotståndare och haft svårt att förhålla sig till valresultat.

Åkesson ifrågasätter om SD's rötter verkligen är sprungna ur den Nynazistiska myllan. 

Miljöpartiet har dessutom hamnat i gapet på Miljö/Djurrättstalibaner som sätter plakatpolitik framför verkligt miljöarbete. 

Så varför skulle C mitt i denna soppa bry sig om Bondeförbundets gamla kärnvärlden med landsbygd, äganderätt, frihet, familj etc. 

Det är väl bara kommunisterna man kan säga är någorlunda trogna sina kärnvärden. Men de har å andra sidan strukit K'et så de vill ju inte låtsas om att de är trogna sina kommunistiska rötter.

Det är lite konstigt att TårtÅkes rötter e jääävligt viktiga men inte dem som " gömt "  K:t 

Publicerat
  • Författare

Jag kan inte hjälpa det... men jag ler så fort jag hör eller läser nånting om centerpartiet nu...

Annie hade nog inte räknat med att en annan kvinna kunde lura trosorna av henne mitt på blanka dagen inför så stor publik...

Publicerat
12 hours ago Dahla sa:

Jag kan inte hjälpa det... men jag ler så fort jag hör eller läser nånting om centerpartiet nu...

Annie hade nog inte räknat med att en annan kvinna kunde lura trosorna av henne mitt på blanka dagen inför så stor publik...

Annie Lööf har genom sitt agerande, i avsikt att minimera ytterkantspartiernas inflytande gett både SD och Kommunister större inflytande än de någonsin haft tidigare.  

Publicerat

Ang. Lööf så gillar jag Dadgostar's kommentar i riksdagen: 'Allt till Annie'!
Svider nog mest i Lööf att inte HON blev Sveriges 1:a kvinnliga stadsminister. /P

Publicerat

Finner att den lista med åtgärder som M.A. läste upp, som bara S kan göra något åt för att rädda Sverige, måste vara fel dokument hon läste från. Tyder mer på listan på  misslyckanden, som gjorts om till 'handlingskraftig drömönskelista' att föda folket med. Finner det ej lämpligt att med samma 'förare å stall'  fortsätta å köra Sverige än djupare ner i diket. /P 

Publicerat
24 minutes ago Dansken sa:

Dadgostar och jag tycker olika om en del saker, och hon ska inte räkna med att få min röst.

MEN.....

Det är fantamej stake i tjejen. Och det ska hon ha cred för. För dom hon representerar är hon en gåva sänt från ovan. 

Faktisk är hon en av få i den hönsgården som har lite "balls"

Håller med. Jag gillade tom Sjöstedt faktiskt, som i "OM jag vore vänsterpartist skulle jag vilja ha dessa som partiledare".

Publicerat
Just now exabit sa:

Håller med. Jag gillade tom Sjöstedt faktiskt, som i "OM jag vore vänsterpartist skulle jag vilja ha dessa som partiledare".

Varken Dadgostar eller Sjöstedt lägger sig platt vid förhandligar med statsminstern.:thumbsup:

Publicerat
4 hours ago Dansken sa:

Dadgostar och jag tycker olika om en del saker, och hon ska inte räkna med att få min röst.

MEN.....

Det är fantamej stake i tjejen. Och det ska hon ha cred för. För dom hon representerar är hon en gåva sänt från ovan. 

Faktisk är hon en av få i den hönsgården som har lite "balls"

Hon förefaller ha en ryggrad, vilket är närmast unikt bland politiker...ungefär lika vanligt som att se en Enhörning på Älgpasset. 

Synd att hon spelar för fel lag bara.

Publicerat

Är nog sant om vänsterpartistiskan. Hon kommer nog att skörda en del framgång med sin ryggrad. För sossarna i vänsterflygeln blir hon ett intressant alternativ. Ska bli intressant. F Ö tror jag att Jimmys framgångar ligger mycket i hans rakhet.

Lika intressant blir det att se ifall den fullkomligt ryggradslösa Annies väljare tycker att en röst på C är en röst på S? Jag hade känt så som C-väljare.