Publicerat November 25, 20214 yr Satans lek med våra skattepengar. Jävla röra som skapar problem för allt och alla.
Publicerat November 25, 20214 yr Dunning-Kruger-effekten har för mig fått ett ansikte: Annie Lööf. https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger-effekten /P.
Publicerat November 25, 20214 yr Någon frågade hur Lööf resonerar när hon kan stödja att Maggan skall få regera med en SD förhandlad budget. Men inte att Kristersson gör det?
Publicerat November 25, 20214 yr 7 hours ago henke67 sa: Någon frågade hur Lööf resonerar när hon kan stödja att Maggan skall få regera med en SD förhandlad budget. Men inte att Kristersson gör det? Du ska se att det bara är första steget på en lång promenad som kommer sluta med att Centern börjar samarbeta med SD. Jag tror de kommer välja SD före V alla dar i veckan när det kommer till kritan. Lööf behöver bara lista ut hur hon ska komma undan med det, alternativt avgå. Men jag tror hon är för maktkåt för att avgå.
Publicerat November 25, 20214 yr Uttalande av professor i statsvetenskap Simon Matti, Luleå tekniska universitet.
Publicerat November 25, 20214 yr 11 hours ago PAS sa: Dunning-Kruger-effekten har för mig fått ett ansikte: Annie Lööf. https://sv.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger-effekten /P. Från skapligt traditionellt bondeförbund och Thorbjörn "Håll gränsen" Fälldin till henne....vad fan hände ? Verkar tillsynes vara urbana PK-Liberaler som det partiet nuförtiden främst riktar sig mot tyvärr, vilket är synd då Sverige skulle behöva ett Landsbyggdsparti.
Publicerat November 26, 20214 yr Författare SD gör mer för landsbygden än vad C gör nu för tiden. Annie får nog byta jobb och släppa fram någon som återigen kan samarbeta med högern.
Publicerat November 26, 20214 yr Problemet i svensk politik är att det är för många små partier som har åt helvete för mycket makt mot sin storlek. Men nu är åtminstone ett borta ur leken på förhoppningsvis evigheter. Höj riksdagsspärren till minst 7-9% så når vi nog en parlamentarisk demokrati i dess tänkta funktion.
Publicerat November 26, 20214 yr Detta är en populär post. Det verkar vara skralt med partiernas "kärnvärden". Sossarna skapade friskolan. DVS ett system där föräldrar skulle ha ökad valfrihet för sina barn. Just nu försöker man rödmåla lite genom att tala om förbud på vinster, men principen med valfrihet för alla ligger kvar. Partikamrater och fackföreningsledare åtnjuter fördelar som mer påminner om Orwells jämlika grisar än Erlanders "kamp för den lilla människans rättigheter". Borg förde en ekonomisk politik som skulle fått Keynes själv att bli avundsjuk. Reinfeldt öppnade våra hjärtan och plånböcker och skapade det största bidragsberoendet i sveriges historia. Liberalerna är väl på väg att svänga tillbaka samtidigt som de svänger sig ur riksdagen men har åtminstone fram till Sabuni försökt tysta meningsmotståndare och haft svårt att förhålla sig till valresultat. Åkesson ifrågasätter om SD's rötter verkligen är sprungna ur den Nynazistiska myllan. Miljöpartiet har dessutom hamnat i gapet på Miljö/Djurrättstalibaner som sätter plakatpolitik framför verkligt miljöarbete. Så varför skulle C mitt i denna soppa bry sig om Bondeförbundets gamla kärnvärlden med landsbygd, äganderätt, frihet, familj etc. Det är väl bara kommunisterna man kan säga är någorlunda trogna sina kärnvärden. Men de har å andra sidan strukit K'et så de vill ju inte låtsas om att de är trogna sina kommunistiska rötter.
Publicerat November 29, 20214 yr Utan mp så kan s äntligen ta tag i klimatpolitiken. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/dnrPzj/utan-mp-kan-s-antligen-ta-tag-i-klimatpolitiken
Publicerat November 29, 20214 yr Författare Yes! Mer kärnkraft till våra industrier så staten sen kan subventionera elbilar till oss på landsbygden... ni andra får åka tunnelbana... Tur att det snart är val igen...
Publicerat November 29, 20214 yr 28 minutes ago Dahla sa: Yes! Mer kärnkraft till våra industrier så staten sen kan subventionera elbilar till oss på landsbygden... ni andra får åka tunnelbana... Tur att det snart är val igen... Ja, det är en jäkla tur att det är val om ca 9 månader igen.
Publicerat November 29, 20214 yr På 2021-11-26 at 07:52 henke67 sa: Det verkar vara skralt med partiernas "kärnvärden". Sossarna skapade friskolan. DVS ett system där föräldrar skulle ha ökad valfrihet för sina barn. Just nu försöker man rödmåla lite genom att tala om förbud på vinster, men principen med valfrihet för alla ligger kvar. Partikamrater och fackföreningsledare åtnjuter fördelar som mer påminner om Orwells jämlika grisar än Erlanders "kamp för den lilla människans rättigheter". Borg förde en ekonomisk politik som skulle fått Keynes själv att bli avundsjuk. Reinfeldt öppnade våra hjärtan och plånböcker och skapade det största bidragsberoendet i sveriges historia. Liberalerna är väl på väg att svänga tillbaka samtidigt som de svänger sig ur riksdagen men har åtminstone fram till Sabuni försökt tysta meningsmotståndare och haft svårt att förhålla sig till valresultat. Åkesson ifrågasätter om SD's rötter verkligen är sprungna ur den Nynazistiska myllan. Miljöpartiet har dessutom hamnat i gapet på Miljö/Djurrättstalibaner som sätter plakatpolitik framför verkligt miljöarbete. Så varför skulle C mitt i denna soppa bry sig om Bondeförbundets gamla kärnvärlden med landsbygd, äganderätt, frihet, familj etc. Det är väl bara kommunisterna man kan säga är någorlunda trogna sina kärnvärden. Men de har å andra sidan strukit K'et så de vill ju inte låtsas om att de är trogna sina kommunistiska rötter. Det är lite konstigt att TårtÅkes rötter e jääävligt viktiga men inte dem som " gömt " K:t
Publicerat November 29, 20214 yr Författare Jag kan inte hjälpa det... men jag ler så fort jag hör eller läser nånting om centerpartiet nu... Annie hade nog inte räknat med att en annan kvinna kunde lura trosorna av henne mitt på blanka dagen inför så stor publik...
Publicerat November 30, 20214 yr 12 hours ago Dahla sa: Jag kan inte hjälpa det... men jag ler så fort jag hör eller läser nånting om centerpartiet nu... Annie hade nog inte räknat med att en annan kvinna kunde lura trosorna av henne mitt på blanka dagen inför så stor publik... Annie Lööf har genom sitt agerande, i avsikt att minimera ytterkantspartiernas inflytande gett både SD och Kommunister större inflytande än de någonsin haft tidigare.
Publicerat November 30, 20214 yr En okänd jämtländska till Landsbygsminister och Strandhäll som miljö- och klimatminister. https://svenskjakt.se/start/nyhet/okand-jamtlanning-far-ansvar-for-jakten/ https://www.jaktojagare.se/kategorier/aktuellt/jamtlanning-ny-minister-for-jaktfragor-20211130/ https://www.jaktjournalen.se/satherberg-och-strandhall-far-ansvar-for-viktiga-jagarfragor/ Ris eller ros?
Publicerat December 1, 20214 yr Detta är en populär post. 9 månader till val, de kommer att användas till fullskalig valrörelse av sossarna mer än egen sakpolitik. Perfekt att få regera med oppositionens budget då, var det en slump att Andersson sa att det blir krafttag mot kriminella huvudfokus för sossarna? Knappast deras idé således men att bli av med 50 miljöpartister från kansliet underlättar ju iaf verkstad då hon kommer få stöd av oppositionen i alla dessa frågor och därav framstå som handlingskraftig. Att det var borgarnas budget som genomförde förändringar kommer vara helt glömt av 90% i September. Sossar som verkligen bedriver sossepolitik stör mig inte så mycket, även om det var många år sedan sist. Men så länge den lille moderaten är lika maktkåt som sossarna kommer troligen aldrig en stabil majoritetsregering kunna bildas utan tärande stöd från antingen C, MP, V eller SD. Liberalerna är, som Jimmy påpekat, ett onödigt parti då de saknar egen politik och har en underminerad svag PL. - det blir svältdöden i nästa val. Min regering är M, KD och S i egen majoritet med lika många statsråd på M/KD som S. Ser gärna Andersson som regeringschef då gamla finansministrar ändå fattar vad debet och kredit innebär, men hon måste ha barlasten åt rätt håll på skalan och tillika att alla accepterar sin partilinje. Med tanke på Sharialager på insegling är en det nog viktigt med en kvinna i toppen för Sverige. Dessutom har hon faktiskt typ 400% mer hjärnkapacitet än företrädaren.
Publicerat December 1, 20214 yr Ang. Lööf så gillar jag Dadgostar's kommentar i riksdagen: 'Allt till Annie'! Svider nog mest i Lööf att inte HON blev Sveriges 1:a kvinnliga stadsminister. /P
Publicerat December 1, 20214 yr Finner att den lista med åtgärder som M.A. läste upp, som bara S kan göra något åt för att rädda Sverige, måste vara fel dokument hon läste från. Tyder mer på listan på misslyckanden, som gjorts om till 'handlingskraftig drömönskelista' att föda folket med. Finner det ej lämpligt att med samma 'förare å stall' fortsätta å köra Sverige än djupare ner i diket. /P
Publicerat December 1, 20214 yr Detta är en populär post. Dadgostar och jag tycker olika om en del saker, och hon ska inte räkna med att få min röst. MEN..... Det är fantamej stake i tjejen. Och det ska hon ha cred för. För dom hon representerar är hon en gåva sänt från ovan. Faktisk är hon en av få i den hönsgården som har lite "balls"
Publicerat December 1, 20214 yr 24 minutes ago Dansken sa: Dadgostar och jag tycker olika om en del saker, och hon ska inte räkna med att få min röst. MEN..... Det är fantamej stake i tjejen. Och det ska hon ha cred för. För dom hon representerar är hon en gåva sänt från ovan. Faktisk är hon en av få i den hönsgården som har lite "balls" Håller med. Jag gillade tom Sjöstedt faktiskt, som i "OM jag vore vänsterpartist skulle jag vilja ha dessa som partiledare".
Publicerat December 1, 20214 yr Just now exabit sa: Håller med. Jag gillade tom Sjöstedt faktiskt, som i "OM jag vore vänsterpartist skulle jag vilja ha dessa som partiledare". Varken Dadgostar eller Sjöstedt lägger sig platt vid förhandligar med statsminstern.
Publicerat December 1, 20214 yr 4 hours ago Dansken sa: Dadgostar och jag tycker olika om en del saker, och hon ska inte räkna med att få min röst. MEN..... Det är fantamej stake i tjejen. Och det ska hon ha cred för. För dom hon representerar är hon en gåva sänt från ovan. Faktisk är hon en av få i den hönsgården som har lite "balls" Hon förefaller ha en ryggrad, vilket är närmast unikt bland politiker...ungefär lika vanligt som att se en Enhörning på Älgpasset. Synd att hon spelar för fel lag bara.
Publicerat December 1, 20214 yr Är nog sant om vänsterpartistiskan. Hon kommer nog att skörda en del framgång med sin ryggrad. För sossarna i vänsterflygeln blir hon ett intressant alternativ. Ska bli intressant. F Ö tror jag att Jimmys framgångar ligger mycket i hans rakhet. Lika intressant blir det att se ifall den fullkomligt ryggradslösa Annies väljare tycker att en röst på C är en röst på S? Jag hade känt så som C-väljare.