Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ut med den rödgröna röran!

Featured Replies

Publicerat
3 hours ago lindgren sa:

Ja, fast tror ni verkligen att det kommer att bli någon egentlig skillnad oavsett vem som hamnar vid makten?
Tänk om oppositionen var tvungen att göra vad om lovat... så skulle dom inte lova så mkt...
Politik är att till 99% att kompromissa med andra partier... 
Talk is cheap.

(citerar okänd, Om du vill ha förändring, flytta dit där det är som du vill att det ska vara...)

Annars så blir det som vanligt, gnälla och knyta näven, och skriva en synisk kommentar på någon form av socialt media 😛
Jag är helt enkelt en del av problemet! 

Svensk politik är kompromiss när inget parti är stort nog att äga arenan. Kommer nog inte att bli bättre på ett tag.

Dock så är kompromissen besvärligare på rödgröna sidan. Och det drabbar folket. Hade gärna sett en kompromiss i mittenarenan, men det verkar omöjligt av historiska stolhetsskäl (M och S låtsas vara varandras motpoler när de egentligen står rätt nära varandra)

• Svar 3,5k
  • Visningar 224,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

Posted Images

Publicerat
På 2021-12-03 at 21:01 MKJ sa:

Hatt av till J-E, ingen rök utan eld kring Enroth.

Johansson kan lätt upplevas som bara clown och attention-junkie på sociala media men karln kan försvara och förklara sin socialdemokrati på ett sett som få andra sossar när han verkligen vill, synnerligen bipolär personlighet med i grunden skön självdistans. 

Tror faktiskt han skulle bli ruskigt famgångsrik om han bara släpptes fram på riksscenen, men det lär inte ske så länge han handlar 3 miljonersklockor på youtube.

För er som orkar rekommenderar jag detta politiska samtal mellan 3 rätt kloka personer. Förvånansvärt hyfsad produktion, tråkigt att det är alternativa kanaler som måste till.

...och av polisanmälan mot Eneroth blev det inget. Förundersökning nedlagd.

Publicerat

Återigen en pajas som slösar på våra skattemedel, dom pengarna hade nog gjort mer nytta mot gäng.

Ta ett dopingtest på endera parten så får nog media något att gotta sig åt ett tag, ser ut som en liten nöffe i färg och skinnet smiter lika tight som runt köttet på en falukorv.

Publicerat

https://blickovernejden.wordpress.com/2021/12/13/folkhalsomyndigheten-tillgang-till-vapen-kan-leda-till-sjalvmord/

Det är svårt att inte tolka denna intervju https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/flest-man-dor-till-foljd-av-sjalvmord-i-norrbotten på annat sätt än litet av ett politiskt beställningsjobb eller åtminstone som ett uttryck för politiskt korrekt bias från såväl SVT som FHM...

Publicerat

MP håller ju på att skapa nya skojiga jobb för dem.. det nya transferiatet.. 

Publicerat

Glömde...första viktiga frågan på dagordningen av intresse för samtliga medborgare är:

25-20 Winchester upp till klass 2?

Publicerat

Hur behöver min lobbying bedrivas för att jag ska kunna glida med och ta del av allt?

😇

Publicerat
27 minutes ago PeterC sa:

Hur behöver min lobbying bedrivas för att jag ska kunna glida med och ta del av allt?

😇

Kalibermyndigheten har långt gångna planer på ett arktiskt testcentrum antingen i Kiruna eller norra alaska för att utvärdera hur snabba vs tröga krut påverkas av kyla(praktisk jakt ingår på platserna)

Vi söker alltså testledare för dessa platser om det kan vara något😁

Publicerat
På 2021-12-21 at 10:23 MKJ sa:

https://www.atl.nu/fler-vill-avregistrera-nyckelbiotoper?utm_source=Nyhetsbrev+från+ATL&utm_campaign=3b125d3908-RSS_EMAIL_ONCE_1500&utm_medium=email&utm_term=0_af6203576c-3b125d3908-115709114&mc_cid=3b125d3908&mc_eid=efa368ad2a

Jag förvaltar ca 2500ha skog som en del av mitt arbete, jag äger också ca 400 ha privat förvärvat och förräntat av välbeskattat eget kapital.

Se upp för skogsstyrelsen, låt dom inte göra inventeringar eller ens skogsbruksplaner. Så fort man släppt dem över tröskeln kommer sådant här. Jag tror faktiskt inte fullt ut på dessa personer i artikeln, vid nåt tillfälle har de fått tillgång till marken via godtycke från markägaren, låt vara i annat syfte. De har velat inventera här med men jag har vänligt men bestämt meddelat att det är jag fullständigt ointresserad av. Man får använda lagom brösttoner dock, annars får man problem med sina avverkningsanmälningar lika säkert som amen i kyrkan.

Men det som är positivt med detta är att förfarandet uppenbarligen saknar lagstöd. Herman har fått mycket kritik av vänster-media men utan en produktionsskogsbrukare vid rodret för denna miljöpartiets myndighet hade det varit än värre. Nån mer än jag som tror drevet började internt?

Våga ta ställning, så här ser min jaktbil ut.

20211215_105710_resized.thumb.jpg.00e89424e578c7d8f6679a8a9aa36020.jpg

MP.thumb.jpeg.047f828a59a75ca5596b99f1e5800a1b.jpeg

God Jul Magnus!🎅

Publicerat

https://www.institutetmotmutor.se/news/sverige-fortsatt-i-topp-i-korruptionsindex-men-utmaningar-kvarstar-bade-hemma-och-utomlands/

Mycket bra sammanfattning doenitz, man glömmer lite för fort många klavertramp då det tyvärr blivit vardag. Var och än direkt avgångsgrundande i det privata näringslivet men inte i politiska ryggkliarkretsar. Där ses det tvärtom meriterande och karriärsbelönande att i korrekt politisk riktning modifiera sanning.

Detta som du skriver beskrivs ju också i fliken ovan där just vänskapskorruption pekas ut som ett växande problem i Svea. Visst befinner vi oss ännu på en avundsvärd nivå globalt, men i fallande skala. 

Värst är ju tvivelsutan den sen länge pågående politiska korruptionen av den tredje stadsmakten - skattefinasierad "objektiv" media. Men även journalister har ju en rörlig arbetsmarknad, ta Grönings resa som uttalad barrikadare i AB till att göra resan in i liberala Expressen - som politisk sakkunnig journalist. För bara 20 år sedan en omöjlig resa oavsett hur less du var på chefen, då rött var rött och blått var blått. Var den lättkränkte Wolidarski befinner sig på skalan tvistar ännu de lärde.

TRUST BAGHDAD BOB |  SWEDEN IS JUST FINE; NOTHING TO SEE HERE | image tagged in trust baghdad bob | made w/ Imgflip meme maker

Publicerat

Kanske en funderare när räkningen ska betalas. /P