Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundfoder

Featured Replies

Publicerat

Hallå alla glada.

Ett par frågor bara. Vad matar ni era valpar med? Kör ni med valpfoder? VAd för märke rekommenderar ni och varför? Vore tacksam för lite svar. Gärna en länk till någon bra leveratör.

//Sober

• Svar 106
  • Visningar 26,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat

Jag har anv. mig av detta till mina två tidigare valpkullar och dom har då mått bra.

:D Beror ju på storlekn av hundras Du har tänkt anv. det till.

http://www.eukanuba-eu.com/Sverige/products/206.htm

Lycka till och trvlig helg!

:D

Publicerat

Vi hade polenta (majsgröt) och malet kött. Ris och kokt komage också. Filmjölk blandat med torrfoder när hunden blev äldre. Fick ett helt schema att följa av uppfödaren. Viktigt om jag förstod det rätt att inte hunden växer för fort.

Publicerat

jag kör med eukanuba hi preformens + majs välling

samme

Publicerat

Rasen är en Strävhårig Vorsteh.

Publicerat

Vi kör Mästers Jakt nu och jyckarna fick då de var valpar Doggys valpfoder.. Fungerade finfint.

Mvh!

Publicerat

Har kört med Hundköket i några år och tycker att det funkar bra.

Är det någon mer som har provat det, + och - vore kul.

Publicerat

Har aldrig givit någon av mina valpar ngt speciellt valpfoder. Ge dom ett bra vuxenfoder det räcker. Tillverkarna vill gärna få oss att tro att ett valpfoder som egentligen inte är bättre än deras vuxenfoder är ett måste. Dock med den skillnaden att valpfodret kostar minst en hundring extra/säck

Publicerat
Har aldrig givit någon av mina valpar ngt speciellt valpfoder. Ge dom ett bra vuxenfoder det räcker. Tillverkarna vill gärna få oss att tro att ett valpfoder som egentligen inte är bättre än deras vuxenfoder är ett måste. Dock med den skillnaden att valpfodret kostar minst en hundring extra/säck

Det vet jag inte. Jag har då aldrig bet. mer för valpfoder. :D

Publicerat
Det vet jag inte. Jag har då aldrig bet. mer för valpfoder. :D
??? ??? ??? ??? ???
Publicerat

När ska ni inse att hundar inte är veganer ;)

Jag är övertygad att hundar mår bästa av att äta KÖTT!!

Mina hundar har jag alltid gett köttkross av olika märken använder nu Prima.

PS: köttkross är bästa (valpfodret) med

Publicerat

Ämnet har varit uppe förr.

http://www.jaktsidan.se/forum/index.php?topic=236.0

Jag har provat en hel delolika genom åren och kan inte säga att det finns något dåligt foder, det du ska tänka på är att inte övergöda valpen en av de större orsakerna till höftledsdysplasi, fodret ska ha en bra balans särskilt på fosfor(1.0%) och kalcium(1,2%).

Färskfoder brukar vara bra för lagom fart i tillväxten och magar, har senaste gångerna använt mig av Precept plus och nu sportmanspride som jag än så länge är väldigt nöjd med.

Publicerat
??? ??? ??? ??? ???

Behöver Du bet. mer för valpfoder än vanligt foder ??? ;D ;)

• 2 weeks later...
Publicerat

Använder Toprace Röd till valparna. Jag har hört av en storuppfödare (jämthund) att man ska blanda i a-fil i valpmaten ???. Är det någon som har erfarenhet av det?

Publicerat

Jag varvade med a-filus o dofilus morgon o kväll när flex var valp sen har han fått en skvätt då och då.

Peppar peppar o han har alldrig vartit dålig i magen mer än när jag vart klantig o bytt foder tvärt till nytt utan o smyga in de nya fodret.

Mvh.

Publicerat

Kört stövarklubbens subventionerade foder till både valpar som vuxna,tror annars fodret benämns Carrier!! Funkat fin-fint !! Finns lite olika blandningar att välja på,nu är det lamm och ris som gäller.

Publicerat

Alla mina valpar får A-fil i maten. Vet inte om det är någon mening men dom brukar aldrig bli dåliga i magen

Publicerat

Jag har alltit använt Doggy prima till min hund, med undantag för några andra provturer. Nu senast med Pro plan som var 3 ggr så dyrt och INGEN som helst skillnad på hunden. Damen på djuraffären snackade såååååå gott om fodret att man kommer märka en gigantisk skillnad på hunden.  ::)  ::) Nää Doggy har funkat ypperligt för mig, jag har inte mäsrt nån skillnad i avföring eller prestanda mot dyra superfoder.

//Roggman66

Publicerat

Torrfoder är inte guds uppfinning och hundens mage uppfanns inte av torrfodertillverkare, det innehåller oftast allt som står på påsen, men hur mycket hinner kroppen ta upp? byte av protein källa kan ta upp till 3mån för hunden att tillgodogöra sig, hur det påverkar kan man läsa i tyngdlyftar tråden här på forumet, tänk er att ni fystränar hunden och hunden tar inte åt sig proteinet.

Byt inte foder under lågsäsong utan minska fodergivan om ni inte håller hunden under årlig träning, mår hunden bra i magen så byt inte foder för foderbytets skull.

Publicerat

Så har det funkat bra för mig! Mer foder under tungt arbete, mindre mat under lugn säsong.

//Roggman66

Publicerat

Känner mej lite som Tom tvärtom !!! Kommer ni ihåg honom från skolans undervisning?

Personligen skulle jag bli superglad om min stövare blivit lite tröttare under jakten,så hon vart mer kontaktbenägen..

Är precis hemkommen efter kvällens motionsrunda med stövaren! Vi har nu kört(jag) Eu-moppe i ca 20 km/h i 2 mil !!!!!....... Fan jycken är inte ens trött!!!!!

Fodret ja...som jag skrev innan ;D

Publicerat
Känner mej lite som Tom tvärtom !!! Kommer ni ihåg honom från skolans undervisning?

Personligen skulle jag bli superglad om min stövare blivit lite tröttare under jakten,så hon vart mer kontaktbenägen..

Är precis hemkommen efter kvällens motionsrunda med stövaren! Vi har nu kört(jag) Eu-moppe i ca 20 km/h i 2 mil !!!!!....... Fan jycken är inte ens trött!!!!!

Fodret ja...som jag skrev innan ;D

Ju mer motion ju mer orkar det skrället. Tre gånger så mkt mat o ingen motion så ska du se att det blir du som får driva den stackars haren HELA vintern :D
Publicerat

;D  ;D  ;D Bra recept på en hund som är som The Duracell Battery  ;D  ;D  ;D

Publicerat

Kanske var Duracell Bunny jag menade!?  :-[

Publicerat
Kanske var Duracell Bunny jag menade!?  :-[
Dricker du öl ikväll Roggman ??? ???