Publicerat April 20, 200719 yr Jaja,håna på bara..men jag vet att jag har bra sök på min hund ;D Skulle jag ställa upp på jaktprov ber jag att få en ruta på sisådär 10.000 hektar ;D
Publicerat April 20, 200719 yr Jaja,håna på bara..men jag vet att jag har bra sök på min hund ;D Skulle jag ställa upp på jaktprov ber jag att få en ruta på sisådär 10.000 hektar ;D Det heter inte sök :-* utan att hunden gått ur händerna på sin förare
Publicerat April 20, 200719 yr Dricker du öl ikväll Roggman ??? ??? Som The Duracell Bunny ;D Telge! Jag gillar faktiskt din hund och jakt med den! ;D
Publicerat April 20, 200719 yr Det heter inte sök :-* utan att hunden gått ur händerna på sin förare Som sagt var...sluta håna...hellre en hund i skogen på sök än en i handen ;D
Publicerat April 20, 200719 yr Jaja,håna på bara..men jag vet att jag har bra sök på min hund ;D Skulle jag ställa upp på jaktprov ber jag att få en ruta på sisådär 10.000 hektar ;DFan här försöker man vara hjälpsam och får bara ironi och spefullhet tillbaka. Känns lite taskigt :'( :'(
Publicerat April 20, 200719 yr Fan här försöker man vara hjälpsam och får bara ironi och spefullhet tillbaka. Känns lite taskigt :'( :'( Gråt inte ,ironi och spefullhet är min bästa vän här i livet,hur fasiken skulla man annars klara sej ??? ;D ;D
Publicerat April 20, 200719 yr Gråt inte ,ironi och spefullhet är min bästa vän här i livet,hur fasiken skulla man annars klara sej ??? ;D ;D :-*
Publicerat April 20, 200719 yr En gammal jakt kamrat som har haft många duktiga älg ställare sickade ut ung hundarna på räv åteln i slutet av maj när det luktade som värst, dom fick sprut skita i tre dagar sen fick dom rostfri mage rästen av livet
Publicerat April 20, 200719 yr En gammal jakt kamrat som har haft många duktiga älg ställare sickade ut ung hundarna på räv åteln islutet av maj när det luktade som värst, dom fick sprut skita i tre dagar sen fick dom rostfri mage rästen av livet Inte blev de duktiga på att ställa älg av detta och vad åt de resten av livet? jag förstår vad du menar med *gammal jaktkamrat* men hallå! mycket kan man lära av de äldre men sålla lite av deras kunskap allt är inte guld.
Publicerat April 21, 200719 yr Följer inte detta råd själv,och inte har mina jyckar nå stora problem med sina magar. Tycker bara att det är lite komist hur det äldre tänkte förr, vem har inte hört " hungriga hundar jagar bäst" OOO så dumt
Publicerat Maj 5, 200718 yr Förr om åren hade man inget valpfoder att tillgå och då blev det vanligt vuxenfoder eller.. hemfixat m kött o ris osv körde vi med när jag var liten. Idag finns ju riktiga valpfoder och då behövs ju inget annat alls. Jag tycker bäst om Royal Canins samt Eucanubas valpfoder. RC har jag dock hört att de ändrat ingridienserna nyligen så jag vet ej om det är lika bra som för nåt år sen. Jag ger aldrig (!) tillsatser i form av välling mm som jag anser är helt förkastligt och inte har något vettigt att ge växande valpar.
Publicerat Maj 5, 200718 yr Jag ger vanligt foder åt tiken blandat med lite valpfoder, gav lite blodpudding just efter valpning oxå.
Publicerat Maj 5, 200718 yr Jag ger vanligt foder åt tiken blandat med lite valpfoder, gav lite blodpudding just efter valpning oxå. Vad är det i blodpudding du ville tiken skulle få extra av?
Publicerat Maj 5, 200718 yr Kan va lite speciell men hon tappar ju en del blod i förlossningen så då ger jag henne blodpudding samt att det är nyttygt.
Publicerat Maj 5, 200718 yr Kan va lite speciell men hon tappar ju en del blod i förlossningen så då ger jag henne blodpudding samt att det är nyttygt. För att kompensera en eventuell blodförlust så är det järn de behöver och då hjälper inte blodpudding tyvärr, men det är nyttigt och inte fel, mitt råd är att öka på tikens foder giva ordentligt innan diandet kommit igång, jag ska se om jag hittar i mina anteckningar.
Publicerat Maj 5, 200718 yr Jo nog ökar man fodret när dom är dräktiga sen så ger man ju mkt mat nu oxå när hon fått valparna
Publicerat Maj 10, 200718 yr Hittade ett litet hundfodertest, inte valpfoder men ändå rätt intressant. Jag ger min hund Eukanuba performance året runt men nu börjar man fundera på billigare alternativ. Nu är ju långt ifrån alla fodermärken och leverantörer med i testet men men... http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=11557 http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=11598 http://www.testfakta.se/img/2007/4/19/11601.pdf
Publicerat Maj 10, 200718 yr Hittade ett litet hundfodertest, inte valpfoder men ändå rätt intressant. Jag ger min hund Eukanuba performance året runt men nu börjar man fundera på billigare alternativ. Nu är ju långt ifrån alla fodermärken och leverantörer med i testet men men...http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=11557 http://www.testfakta.se/Article.aspx?a=11598 http://www.testfakta.se/img/2007/4/19/11601.pdf Jaja, vad ska man säga. Intressant att läsa hela testet och man blir ju lite chokad över den stora avvikelsen i Eukanubas foder. Det är ju tur att man har uppfödarrabatt så att man får ett par säckar gratis per år.
Publicerat Maj 10, 200718 yr Jo, jag har också det via Eukanubas jaktklubb. Har även liknande på Royal canin. Fick ett kort, tror det var någonting som aktiva hundutbildare eller nått liknande kan ansöka om. Det ger 20% rabatt på Royals foder.
Publicerat Maj 10, 200718 yr Jo, jag har också det via Eukanubas jaktklubb. Har även liknande på Royal canin. Fick ett kort, tror det var någonting som aktiva hundutbildare eller nått liknande kan ansöka om. Det ger 20% rabatt på Royals foder. Var femte säck gratis är ju ett bra erbjudande med Eukanuba. Jag anv. performence året runt också. Minskar bara fodermängden under våren/sommaren innan man börjar med träningen igen.
Publicerat Maj 10, 200718 yr Har kört med Fodax färskfoder i 2 år och nu börjat blanda i lite torrfoder för att testa lite. Måste säga att hundarna får betydligt bättre päls med färskfoder och dessutom skiter dom ju knapp hälften så mycket... Under lågsäsong kan jag tänka mig att jag blandar i lite torrfoder men till jaktsäsongen blir det färskfoder rakt av. Har man en hund som har svårt att lägga på hullet så är det perfekt med färskfodret, gammelstövarn är inte så mycket för mat men efter vi börja med Fodax så är det enkelt att hålla vikten på honom...
Publicerat Maj 10, 200718 yr http://www.jagareforbundet.se/jakthundar/a...hundeniform.asp Läs den här länken! Jag har anteckningar från en föreläsning med honom om hundutfodring så skicka ett PM så ska jag försöka svara.
Publicerat December 21, 200817 yr Vad har ni för åsikter om hur länge man ska ge valpfoder eller ska man ge överhuvudtaget? I mitt fall gäller det en Jack Russell valp.
Publicerat December 25, 200817 yr Svart Doggi: 20% Fett 30% Protein ett utmärkt foder då hundar har krävande jakter ( heldagar) äger 2 st Gråhundar dessa kräver bra foder då dom anv hela jaktdagar, har haft Doggi i 22 år har funk bra på mina hundar , kan varmt rekomenndera detta foder. Jag anv Blå Doggi då det inte är jaktsäsong, detta foder innehåller lite mindre fett och protein. MVH: 16-40.
Publicerat December 25, 200817 yr Vad har ni för åsikter om hur länge man ska ge valpfoder eller ska man ge överhuvudtaget? I mitt fall gäller det en Jack Russell valp. väl smak o tycke... tror d inte spelar så stor roll om du ger valpfoder eller inte bara du ger ett bra foder... kan ju hända valpfodret är mindre i storlek så det är lättare för en valp att ta sig för..