Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hundfoder

Featured Replies

Publicerat
Tja!

Jag testade Purina Pro Plan, Kyckling och Ris på min valp. Han vägrade äta det!

Fick han annat foder så åt han direkt. Roligt när det var så dyrt...

Så gjorde min hund åxå.Det min hund tycker allra bäst om är icas hundmat.Men det ser ut att inehålla mest sågspån.

Men lite lustigt är det att han ratar 500kr mat och föredrar 100krs säckar..

• Svar 106
  • Visningar 26,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Publicerat
Så gjorde min hund åxå.Det min hund tycker allra bäst om är icas hundmat.Men det ser ut att inehålla mest sågspån.

Men lite lustigt är det att han ratar 500kr mat och föredrar 100krs säckar..

På mina hundar är det tvärt om proplan konsumeras i försvinnande rask takt medans dom billiga foderna ratas rätt friskt. tror ioför sig att vorsthen skulle sätt i sig vad som än bjuds :lol:

• 1 month later...
Publicerat

Min jycke är rätt rolig när det gäller maten. Jag ger honom sportman´s pride och han äter med god aptit, men bara halva påsen. Nu är vi på sista portionerna i en påse och därför köpte jag en ny, så nu när det är matdags så vägrar han äta den gamla maten. Istället står han vid förrådsdörren och väntar på att jag ska öppna den nya påsen. Kräsen hund, men det är klart..ny mat luktar väl betydligt mer

Publicerat

Jag har just bytt från torrfoder till Fodax färskfoder. Har bara kört det i några veckor åt jämten men det jag kan säga än så länge är att, förutom att han vräker i sig maten har gått från att skita ibland 2-3 ggr per dag till max en gång om dan ibland bara varannan. Och det precis som nån beskrev det som rävskitar.

Upplever även att han lossar minder hår men det kan ju bero på annat.

Funderar också lite på vad man ska ge som under jakten då man kan befinna sig bortom all form av el? Nån som har några bra förslag förutom det man läst om ovan?

Publicerat
Jag har just bytt från torrfoder till Fodax färskfoder.

Funderar också lite på vad man ska ge som under jakten då man kan befinna sig bortom all form av el? Nån som har några bra förslag förutom det man läst om ovan?

Fodax har ett foder som inte behöver vara fryst heter Musch om jag minns rätt, praktiskt i ditt fall ;)

Publicerat
Fodax har ett foder som inte behöver vara fryst heter Musch om jag minns rätt, praktiskt i ditt fall ;)

Jo kikade just på deras hemsida. Kanske ska testa det under hösten då.

• 1 year later...
Publicerat

Hundfodret för en jakthund skall innehålla minst 75% kött för att hunden skall må bra, därför rekommenderar jag Priima Hundfoder! Det är ett blötfoder som är djupfryst och som man tinar upp innan man ger det. Det är det enda foder en hund behöver, innehåller minimalt med spannmålsprodukter, här satsar man istället på kvalitet så som, nöt, kyckling, blod, ris samt alla vitaminer hunden kräver! Hunden tar också upp näringen korrekt vilket man genast märker på, avföring, dess mängd färg etc, sedan jag gått över till priima har jag märkt en markant ökning av hundens ork välmående mm. Köper mitt foder direkt från fabriken här i örby, kostar 220 kr för 20 kg ( 20 st. korvar ) telefon 0320-48459 dom levererar över över hela sverige om man går ihop med jaktkamrater ex. o köper större kvantiteter. Gå in på www.priima.se o kika på hemsidan!