Publicerat Maj 2, 200718 yr Jaha - då var helgen med kompisarna avklarad + valborg och allt var det innebär här i Uppsala så nu har jag hittat till datorn igen ;D Helgens resultat var bra, vi sköt 3 st bävrar, varav jag fick ner en av dem. ;D ;D ;D Den vägde 16 kg. En stor tyckte jag, men sen när kompisen sköt en på 23 kg dagens efter så min lite klen ut ;D Bilder kommer...jag hade ingen kamera med mig så jag väntar på att de kommer via mailen! Lite märkligt med vädret var det. De tre första passen såg vi bäver överallt och alla hade skottchanser. Men slog det om och blev mulet - salabim så var alla borta, vi såg inte en bäver det sista dygnet, mkt märkligt! Någon annan som har liknande upplevelser med väderomslag?
Publicerat Maj 2, 200718 yr Ja, nog har man väl tuggat bäver. Men skulle jag försöka grilla DEN så blir det nog stryk för min del.
Publicerat Maj 2, 200718 yr Lite märkligt med vädret var det. De tre första passen såg vi bäver överallt och alla hade skottchanser. Men slog det om och blev mulet - salabim så var alla borta, vi såg inte en bäver det sista dygnet, mkt märkligt! Någon annan som har liknande upplevelser med väderomslag? På mina marker är bävern oxå mindre aktiv om det är dåligt väder på våren....störst chans har man tycker jag vid gott väder, dessutom är det trevligare å vara ute själv...så bävern är nog inte så olik oss Ijahman kan hända att du surfar på flera sidor samtidigt, detta är jaktsidan ;D ;D ;D
Publicerat Maj 2, 200718 yr På mina marker är bävern oxå mindre aktiv om det är dåligt väder på våren....störst chans har man tycker jag vid gott väder, dessutom är det trevligare å vara ute själv...så bävern är nog inte så olik oss Ijahman kan hända att du surfar på flera sidor samtidigt, detta är jaktsidan ;D ;D ;D Jaha.... Oj! Det var www.Free6.com jag letade efter.
Publicerat Maj 3, 200718 yr Jaha.... Oj! Det var www.Free6.com jag letade efter. ;D ;D på den "jakt" sidan finns de gott om "bäver"... ;D ;D ;D...
Publicerat Maj 3, 200718 yr Lite märkligt med vädret var det. De tre första passen såg vi bäver överallt och alla hade skottchanser. Men slog det om och blev mulet - salabim så var alla borta, vi såg inte en bäver det sista dygnet, mkt märkligt! Någon annan som har liknande upplevelser med väderomslag? Jag har märkt att bävrarna är mycket mindre i farten när det är kallt, i alla fall här uppe. Nu tex. är det kallt och dj.......t, var ut igår och i förrgår och endast sett en bäver Mvh Fredrik
Publicerat Maj 3, 200718 yr En bäver räcker för mig. Jag är trogen min bäver...................... Nä, just det. Fel sida igen. MY BAD!! :-X
Publicerat Maj 6, 200718 yr Okej - då vet jag, då var det som jag trodde då. Vädret som spökade. Man lär sig något nytt varje dag ;D ;D
Publicerat Maj 6, 200718 yr Författare Jag har funderat i de banorna med! Att bävern är ett solskensdjur! ??? ??? Enda problemet med denna ideè är alla nyfällda träd under ovädret. :o Jag har gått över till att tro att de bara e sååå mkt mer camoflerade i oväder så jägarn helt enkelt inte blir medveten sitt byte! Men hur som helst e de lättast att komma till tals med i vackra vindstilla kvällar!
Publicerat Maj 7, 200718 yr Jag har funderat i de banorna med! Att bävern är ett solskensdjur! ??? ???Enda problemet med denna ideè är alla nyfällda träd under ovädret. :o Jag har gått över till att tro att de bara e sååå mkt mer camoflerade i oväder så jägarn helt enkelt inte blir medveten sitt byte! Men hur som helst e de lättast att komma till tals med i vackra vindstilla kvällar! Nej det är inte det att dom är svårare att se utan att dom är helt enkelt inte i farten lika mycket, alternativt en annan tid på dygnet. Mvh Fredrik
Publicerat Maj 7, 200718 yr jag funderade på det här med väder jag med. jag har suttit många kvällar vid hyddan nu i vår och har alltid sett bäver. förutom igår då jag inte såg en enda :-. då det blåste en del så tänkte jag att det kanske var därför? eller tog dom helt enkelt en grogg framför teven och slappade igårkväll? ;D
Publicerat Maj 7, 200718 yr Jag har funderat i de banorna med! Att bävern är ett solskensdjur! ??? ???Enda problemet med denna ideè är alla nyfällda träd under ovädret. :o Jag har gått över till att tro att de bara e sååå mkt mer camoflerade i oväder så jägarn helt enkelt inte blir medveten sitt byte! Men hur som helst e de lättast att komma till tals med i vackra vindstilla kvällar! Kanske det är ovädret som fällt träden ;D
Publicerat Maj 8, 200718 yr Var ut 4maj och jagade bäver. Såg en del bäver men bara en liten bäver som var skjutbar resten var stora. En av dom som var upp på stranden var stor (gigantisk) säkert en av dom äldre. Såg ca 15st men det kan ju vara samma bäver, men såg 3st samtidigt. Kompisen sköt en årsunge. Hoppas på att man blir bjuden igen dit så man får jaga lite.
Publicerat Maj 8, 200718 yr Var på bäverjakt under en vecka och fick skjuta min första bäver den 2:e maj Gick och rekade längs en ganska oansenlig bäck men där fanns minnsan en stor bäverhydda. Satte mig på pass vid den på kvällen och mycket riktigt så dök där upp bävrar, tre stycken för att vara exakt. Två av dem försvann ganska snabbt men den tredje satt kvar och fick motta ett huvudskott från min Krico 22 K-Hornet på åtta meters avstånd. Min första bäverjakt men absolut inte den sista
Publicerat Maj 8, 200718 yr Fick också skjuta mitt livs första bäver 28 April. Vägde cirka 7kg. Skjuten med Sierra Varminter 6,5x55 på 15m håll, har dessutom det på film Bilder kommer!
Publicerat Maj 8, 200718 yr Var på bäverjakt under en vecka och fick skjuta min första bäver den 2:e maj Gick och rekade längs en ganska oansenlig bäck men där fanns minnsan en stor bäverhydda. Satte mig på pass vid den på kvällen och mycket riktigt så dök där upp bävrar, tre stycken för att vara exakt. Två av dem försvann ganska snabbt men den tredje satt kvar och fick motta ett huvudskott från min Krico 22 K-Hornet på åtta meters avstånd.Min första bäverjakt men absolut inte den sista Fick också skjuta mitt livs första bäver 28 April. Vägde cirka 7kg. Skjuten med Sierra Varminter 6,5x55 på 15m håll, har dessutom det på film Bilder kommer! Grattis på Er! Vi ser fram emot bilderna.
Publicerat Maj 8, 200718 yr Fick också skjuta mitt livs första bäver 28 April. Vägde cirka 7kg. Skjuten med Sierra Varminter 6,5x55 på 15m håll, har dessutom det på film Bilder kommer! Grattis i efterskott!! ;D Det skulle vara kul att få se filmen.
Publicerat Maj 8, 200718 yr Grattis på Er! Vi ser fram emot bilderna. Måste nog göra er besvikna angående bilderna..När bävern skulle bärgas tog sig undertecknad ett ofrivilligt dopp i bäcken. Digitalkameran visade sig inte vara lika vattentåligt som Nokiatelefonen :-
Publicerat Maj 8, 200718 yr Måste nog göra er besvikna angående bilderna..När bävern skulle bärgas tog sig undertecknad ett ofrivilligt dopp i bäcken. Digitalkameran visade sig inte vara lika vattentåligt som Nokiatelefonen :- Aj tusan! >
Publicerat Maj 8, 200718 yr Måste nog göra er besvikna angående bilderna..När bävern skulle bärgas tog sig undertecknad ett ofrivilligt dopp i bäcken. Digitalkameran visade sig inte vara lika vattentåligt som Nokiatelefonen :- Typiskt.