Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten säsongen 2007

Featured Replies

Publicerat

Han (min kompis) har sålt dåligt till jul tidigare år så nu satsade han färskt till grillsäsongen. Karré och kotletter är styckade.

Kött 20 kr/kg styck 2kr /kr  summa =2200 för 100 kg kött  ;D

• Svar 676
  • Visningar 46,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Han (min kompis) har sålt dåligt till jul tidigare år så nu satsade han färskt till grillsäsongen. Karré och kotletter är styckade.

Kött 20 kr/kg styck 2kr /kr  summa =2200 för 100 kg kött  ;D

Guld............. ;D

Publicerat
Bra pris..dock konstig årstid,mer vanligt är såna affärer på hösten när årsgrisarna käkat upp sej till en bra vikt.

Jag brukar tjacka gris jag med,fast det brukar vara i november! Jag brukar få den styckad såtillvida kotletter och karren är sågade,sen sköter jag resten av finliret.. Fan ,vet du hur stor en skinka verkligen är ;D ;D ;D

Jag har lite olika erfarenheter av skinkor. men dom som fallit mig mest i smaken har varit fasta och inte allt för stora.

Beror lite på i vilka jeans dom sitter. :P

Publicerat

;D  ;D  ;D

Publicerat

Min Första Bock!......  ;D ;D ;D ;D

post-1257-1177997298_thumb.jpg

Publicerat

Jättegrattis . Alltid ngt visst med den första :D

Publicerat

Megagrattis kompis! Jag satt och försökte få över bilden men det funkar inte. Grattis igen!  ;D  ;D  Nu är du ingen oskuld längre  ;D

Publicerat

Grattis, fy fasen vad kul!

Publicerat

Grattis!:D

Publicerat

Härligt Thomas!

Blev ingen för mig i morse. Ut igen i kväll. ;D

/Må

Publicerat

Fetgrattis på dej Thomas clap2.gifcake2.gif

Publicerat
  • Författare

Snyggt Thomas och stort grattis,verkar bara varit du som lyckades i morse av oss.

MVH

Publicerat

;D... Tack Bröder!.....

Storryn före skottet!...

Vaknade ca 04:30... frukost och förberedelse!.. gick ut strax före 05:00.. precis runt knuten på ladan såg ja dom första Bockarna!.. men dom fick gå!. för långt bort och för svårt att ta sej dit för ett bra skott..

gick över åkern förbi första skogshagen!. där stötte ja på två till.. bara 50m från mej!. men de var en get och ett smaldjur!. efter ytligare 200m såg jag bocken jag skulle försöka på!...

men han stog 300 m ut på en åker... gick tbx lite för att sedan smyga in i skogen ca 20m utmed åkerskanten!. kl är ca 05:10.. tog god tid på mej!.. kröp gick på huk. pausade å gjorde allt för att han inte skulle upptäcka mej!.. han var så avslappnad så han till och med la sej ner för en tupplur!. *S*. när jag hadde ca 50 m kvar till min till tänkta skjutposs.. så dök de upp ytligare två rådjur!. en get och ett smaldjur!.. hmmmf tänkte jag!.. fler ögon å öron!.. då vart de ålning medes hasning sissta 50.. kl är nu 06:00.. då ligger jag på platts!.. mycket bra skjutplats bra stöd!.. lite högre än Bocken!.. bra kulfång bakom!.. lägger upp bössan å siktar!... väntar ca 10min innan... för att få en bra bresida på honom!.... så 06:15... PANG.... ;D :D ;D :D..... min första bock!... mitt första rikta skott å fällning någonsin!...  ;D ;D ;D ;D

mvh en mycket GLAD å STOLLT Thomas...  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Publicerat

Ett jätte grattis, lite speciellt första gången det minns man. ;D ;D ;D

Mvh P

Publicerat

Shit, stort grattis Thomas ;D Jag vill oxå skjuta en >:( ;D Ska ut ikväll o kolla med faderskapet ikväll är det tänkt ::) Grattis !!!!!! :D

Publicerat

Grattis till första viltet.

Själv tillbringade jag morgonen i en varm o skön säng. Ska ut en sväng ikväll tänkte jag, hoppas mera på en gris än en bock.

Publicerat

Bra där pöjk ;D

Mvh.

Publicerat

Gattis!!!

Publicerat

Härligt!

Grattis Thomas. Spara en till mig!! ;D

Publicerat

Grattis Mamre!

Själv blev jag tvungen att tacka nej till bockpremiären för att jag är ensam med körkort i familjen och densamma skulle ju  självklart mobiliseras just denna dag....suck!  Däremot blev det lite spårträning med hunden och äntligen fick jag fart på vår foderautomat till grisarna,så man får väl sätta sig där nån kväll i veckan iallafall.

//Jansson

Publicerat

STORT GRATTIS

Själv såg jag en finfin bock ikväll då jag var ut o gick med hunden.

Perfekt bredsida o allt men tyvärr var det inte på mina marker :(  :'( :'(

Där finns de tyvärr nästintill inga rå!

Publicerat
STORT GRATTIS

Själv såg jag en finfin bock ikväll då jag var ut o gick med hunden.

Perfekt bredsida o allt men tyvärr var det inte på mina marker :(  :'( :'(

Där finns de tyvärr nästintill inga rå!

:(.. så trist!.... sj e ja rätt bortskämd med att de finns gott om rådjur!... har dom senaste veckorna sett minst ett 20 Bockar bara!. å Get å smaldjur finns de ännu mer av!. å mer ska de bli innan jag e färdig!.. ska börja sätta lite hårdare tryck på räv å sånt här uppe nu!. gubbarna i mitt jakt lag har inte hafft något större intresse av å jaga sånt!...

mvh T. .

Publicerat

Grattis.

Det fälldes en fin returbock av en annan medlem i vårt lag. Det var kul för att han satt på ett helt nytt hygge så det får väl döpas efter skytten. ;) ;)

Publicerat

Grattis!!! :D :D

Publicerat

Roligt att det ff finns ställen med gott om rå,här uppe skjuts det ca 1.5 rå/1000 ha.