Publicerat Maj 4, 200718 yr Fy f-n för kräftor som ätit på en grävling. Det skall vara flådda grodor om det ska bli goda kräftor ;D Låter gott det amakulu ??? ???
Publicerat Maj 4, 200718 yr Låter gott det amakulu ??? ???Grodlår är en fransk delikatess Telge lelle ;D Allt från detfranska köket äro gott tror jag iaf ;D ;D
Publicerat Maj 4, 200718 yr Suck!!!!! ALLA reptiler och groddjur är fridlysta i svea rike. Kräftor är och förblir asätare, därför så svälter man de innan kok....
Publicerat Maj 5, 200718 yr Grodlår är en fransk delikatess Telge lelle ;D Allt från detfranska köket äro gott tror jag iaf ;D ;D Monseiur,jag har faktist haft den äran att äta dessa,smakar som allt nytt....Kyckling mer bestämt
Publicerat Maj 5, 200718 yr Suck!!!!! ALLA reptiler och groddjur är fridlysta i svea rike. Kräftor är och förblir asätare, därför så svälter man de innan kok.... Svälter o svälter,dom blir helt enkelt illamående av kranvattnet och skiter ur sej då dom får "rännan" har jag hört i vart fall Ehh.nån som inser att vi spårat ut i rådjurstråden !!!!
Publicerat Maj 5, 200718 yr Tog med mig bössan i morse på morgonpromenaden med hunden. Det är ett bra ställe bara 3-400 meter hemmifrån, men inga framme när jag kom fram. Hade inte tålamodet att vänta för jag var så in i h-e hungrig (fruckan är det bästa på hela dagen..Enda anledningen att man vaknar på mornarna). Men en fin bild blev iaf tycker jag med "vårjaktskänsla" i sig. Ska dit igen i morgon kväll. /Må
Publicerat Maj 6, 200718 yr Igår kväll var Johka och Kolja över på visit. Kolja passade vid en grisåtel och Johka sov i vanlig ordning på sitt pass. ;D Jag satt skärpt som vanligt vid en gräsvall och frös häcken av mig i den kalla blåsten. Flyttade mig sedan till den ombonade vakkojan och där hade jag besök av ko med dubbelkalv, dock ingen bock behagade visa sig.
Publicerat Maj 6, 200718 yr Skrev i dagboken men skickar ett litet mess om bravaden i morse.Ja, och bocken är lika fin här.
Publicerat Maj 6, 200718 yr BigJim!Vad är det för kikarsikte du har på din Argo? MVH/Jocke Argo!! :o ;D (Sajmon är skarpsynt.. ) Kikarn är en Leopold VXIII 3,5-10x40 Targetrattar och belyst Mil Dot /Må
Publicerat Maj 6, 200718 yr Argo!! (Sajmon är skarpsynt.. )Kikarn är en Leopold VXIII 3,5-10x40 Targetrattar och belyst Mil Dot /Må Oj då, var det ingen Argo? :-[ Okej, hur mycket går en sådana kikare på? alldeles för mycket kan jag tro :-[ :'( MVH/Jocke
Publicerat Maj 6, 200718 yr Oj då, var det ingen Argo? :-[Okej, hur mycket går en sådana kikare på? alldeles för mycket kan jag tro :-[ :'( MVH/Jocke Ingen aning. Har lånat den av en kollega. Fin optik, men lite klumpig tycker jag. /Må
Publicerat Maj 12, 200718 yr Författare Hänger in en bild här också för hålla lite fart i tråden fast kavlitén är kass, skrev lite om det i jaktdagboken.
Publicerat Maj 12, 200718 yr Man ser ju vad den föreställer ief. Grattis! Går väl och läser dagboken istället för att ställa dumma frågor här.
Publicerat Maj 12, 200718 yr Vad är det du skjutit MKJ????????? Är det en dovspets eller vad????????? ???
Publicerat Maj 12, 200718 yr Författare Är inte du jaktguide ??? Kom hit så skall lära dig skillnad på dov och rå :-*