Publicerat Juni 3, 200719 yr Grattis Mkj! MKJ! Titta på länken nedan! Sådant får man göra när man är skogsägare. ;D http://www.jaktsnack.se/index.php?topic=16...cseen#msg100422 Svettigt! ;D ;D ;D
Publicerat Juni 3, 200719 yr ;D.. slutat å jaga!.. nääää!... men kanske med att skjuta djur!.. *S*.. nu mer förbereder jag för Aug.. då allt går igång på allvar!... håller på å åtla runt mina fällor!.. sedan några skjut platser!.. sedan är de träning med hunden!. och skyttet!... ;D
Publicerat Juni 3, 200719 yr Författare Grattis Mkj!MKJ! Titta på länken nedan! Sådant får man göra när man är skogsägare. ;D http://www.jaktsnack.se/index.php?topic=16...cseen#msg100422 Svettigt! ;D ;D ;D He-he, jag lovar att jag har fått min beskärda del i ungdomen, ser att sommaren börjar hitta till kalix också. Skall upp till Sorsele och kika på föryngringarna utan 1 meter snö på semesterm....kan ju bli spännande MVH
Publicerat Juni 3, 200719 yr He-he, jag lovar att jag har fått min beskärda del i ungdomen, ser att sommaren börjar hitta till kalix också.Skall upp till Sorsele och kika på föryngringarna utan 1 meter snö på semesterm....kan ju bli spännande MVH Det är mellan Överkalix och Övertorneå. Jobb åt sveaskog. ;D
Publicerat Juni 13, 200719 yr Det är mellan Överkalix och Övertorneå. Jobb åt sveaskog. ;D Usch - det börjar krypa i kroppen på mig när jag ser plant....det är ingenting jag kommer att syssla med mer än nödvändigt iaf. 6 sommrar i rad får räcka.....
Publicerat Juli 19, 200718 yr Det närmar sig, och det värsta är att jag kan vara nyopererad i h. knä. >
Publicerat Juli 19, 200718 yr Det närmar sig, och det värsta är att jag kan vara nyopererad i h. knä. > Otur - vad är det nu som krånglar? Jag slutar jobbet den 3 augusti, då blir det full fart på jakten och allt som ska förberedas inför den 16........
Publicerat Juli 20, 200718 yr Otur - vad är det nu som krånglar?Jag slutar jobbet den 3 augusti, då blir det full fart på jakten och allt som ska förberedas inför den 16........ Menisk samt några friflytande bitar. >
Publicerat Juli 20, 200718 yr vi lider me dej lsjonsson!.... men om du vill kan vi skriva massor här på jaksidan å berätta hur härligt å kul de är å jaga!... ;D ;D ;D ;D...... ;) ;) mvh Mamre!..
Publicerat Juli 20, 200718 yr Sorry om knät lsjonsson! Du får väl kolla blocket efter en terränggående permobil //Roggman66
Publicerat Juli 20, 200718 yr Sorry om knät lsjonsson! Du får väl kolla blocket efter en terränggående permobil //Roggman66 ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juli 20, 200718 yr Sorry om knät lsjonsson! Du får väl kolla blocket efter en terränggående permobil //Roggman66 ;D ;D ;) Mvh.
Publicerat Juli 20, 200718 yr Stackare!Och helt fel tid på året!. Allt närmar sig! Jepp! ;D ;D ;)Mvh. ;D ;D ;D ;D Sorry om knät lsjonsson! Du får väl kolla blocket efter en terränggående permobil //Roggman66 vi lider me dej lsjonsson!.... men om du vill kan vi skriva massor här på jaksidan å berätta hur härligt å kul de är å jaga!... ;D ;D ;D ;D...... ;) ;)mvh Mamre!.. Har Ni träffat på en smålänning av det sega virket ??? ??? ??? Jag bara undrar ??? ??? ??? Nej, knappast! ;D ;D ;D Blir inte operationen onsdagen den 15/8 el. någon av de närmatse dagarna innan så ska Ni få se på 17 att jag iaf har lyckats ta mig ut i skogen på ett el. annat sätt. ;D
Publicerat Juli 20, 200718 yr ;D.. Rätt å Riktigt!.... ut i skogen ska man!.. bara en egen begravning kan stoppa de!.. ;D ;D ;D
Publicerat Juli 20, 200718 yr har oxå haft risig minskel å slitit av ljumsken samma år när jag var fotbolls proffs,men biter man inte ihop så blire inge...sen finns väl inga rådjur där upps hos dig isjanne bara brunstiga bååckar
Publicerat Juli 20, 200718 yr ;D ;D ;D Fick ett samtal nyss från den markägare i uppland där jag fått en plätt på ca 35Ha att jaga på. Han ville ha ett golv slipat så fem år frammåt har jag i alla fall en bock ;D ;D + hundträning. Kanske om jag har tur så även gris ;D
Publicerat Juli 20, 200718 yr ;D ;D ;D Fick ett samtal nyss från den markägare i uppland där jag fått en plätt på ca 35Ha att jaga på. Han ville ha ett golv slipat så fem år frammåt har jag i alla fall en bock ;D ;D + hundträning. Kanske om jag har tur så även gris ;D kul mannen!... grattis!..... ;D.... men förhoppningsvis e du snart med i samma lag som mej!... då blir de panga av!... ;D ;D ;D ;D
Publicerat Juli 20, 200718 yr nämmen kul för dig roggman66 att du fick lite mark vart i uppland ligger marken
Publicerat Juli 20, 200718 yr ;D.. Rätt å Riktigt!.... ut i skogen ska man!.. bara en egen begravning kan stoppa de!.. ;D ;D ;D Tack för det Thomas! Jepp! har oxå haft risig minskel å slitit av ljumsken samma år när jag var fotbolls proffs,men biter man inte ihop så blire inge...sen finns väl inga rådjur där upps hos dig isjanne bara brunstiga bååckar Trevligt med en likasinnad, ;D och i vilket lag var Du proffs i då och under vilken tidsperiod ??? ??? ??? ;D Jag ser då rådjur här varje år och det har jag då gjort sedan -89 när jag kom upp hit. Det finns några markägare som stödutfodrar dom. Däremot har vvo infört restriktioner vad beträffar hur många djur som får skjutas av varje jägare. 1 rådjur/år är infört och det var ett enhälligt beslut annars vore snart de stammarna snart borta. Viltvård kan man väl kalla det för. Det är ju tur att Vi har en älv som delar markerna mitt i tur så blir det två stammar.
Publicerat Juli 20, 200718 yr Well i´m viking ;D Slipade golv dagen efter knäoperation om vi nu ska mäta Nä ls permobil d e modellen moterar ett gott skjutstöd varma filtar ett koger med en termos gott å dricke //Roggman66