Publicerat Augusti 5, 200719 yr Författare Men det är ju ett strävhår vad annars Alldelles riktigt! Måste va ett fantastiskt fågelår om ett strävhår hittar massor! Vi med Bretoner märker aldrig av de dåliga åren eftersom våra hundar hittar massa fågel ändå ;D ;D ;D Ska ut o reka mina marker så fort mina paranteser ger sig av tillbaks till Skåne igen. Har man tur hittar man ngr blåbärsätande duvor och ngr nötskrikor.
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Alldelles riktigt! Måste va ett fantastiskt fågelår om ett strävhår hittar massor!Vi med Bretoner märker aldrig av de dåliga åren eftersom våra hundar hittar massa fågel ändå ;D ;D ;D Ska ut o reka mina marker så fort mina paranteser ger sig av tillbaks till Skåne igen. Har man tur hittar man ngr blåbärsätande duvor och ngr nötskrikor. haha jag måste vara synsk, visste att du skulle hugga lite ;D
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Författare haha jag måste vara synsk, visste att du skulle hugga lite ;D : Vadå hugga : Berättar inge annat än sanning : eller? Kom till Klimpfjäll vetja får vi se! http://jaktsnack.se/index.php?topic=8426.0
Publicerat Augusti 5, 200719 yr "sanning"? Klimpfjäll med en 5 månaders... Nja lite tidigt, men det skulle vara kul och se alla så många raser som möjligt jobba sig fram.. mvh
Publicerat Augusti 5, 200719 yr Författare Du va mig en jäkel på o skriva bara 5mån gammal Vem sa att DU skulle släppa? Bra träning för unghunden att bara vara med! De va mer min hund jag tänkte du kunde titta på ;D
Publicerat Augusti 5, 200719 yr jaha trodde du ville se mitt lilla ess . Skulle vara kul och se en breton jobba. Och absolut är det bra passivitet, miljö osv träning... Kan ju släppa han om ingen av er hittar fågel hehe.... Nej du skämt o sido blir hemma i skogen med han. mvh
Publicerat Augusti 6, 200719 yr Vad man ser nu eftersom är fler å fler orrkullar......hoppas bara det blir lika bra med tjäder......!! 8)
Publicerat Augusti 7, 200719 yr I Nikka?? ???Jaha, då får man kanske chansen att bli grävlingsjägare också. Trodde jag aldrig. Knappast på den breddgraden.
Publicerat Augusti 12, 200719 yr Författare Jycken o jag tog en liten promenad idag o på 30min stötte vi upp en STOR tjäderkull o en STOR orrkull. Hunden kände av dem på långt håll men i koppel blir de som de blir. Verkar lovande förutom att jag knappt hitta ngr bär. Hur påverkar detta fågelns benägenhet att stanna kvar i området. Mkt lingon blir de snart men blåbär va de ont om. Vet inte varför för här i stan e de mer blåbär än ja nånsin sett. MKT fågel som ätit bären kanske?
Publicerat Augusti 12, 200719 yr Verkar ungefär som ifjol med fågel dålig föryngring i höglänta fjällskogar men bra lite längre österut runt Åsele och Vilhelmina i Västerbotten verkar det hyfsat. Åker på jaktprov 16-19 augusti då får man en fin värdemätare börja bli rejält jaktsugen ;D
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Påtal om Skogsfågel. Vad använder ni för hagel ammo till skogsfågel?
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Påtal om Skogsfågel.Vad använder ni för hagel ammo till skogsfågel? Gyttorp Nickel mag. 5 el. Gyttorp mag. 5. Fin den!
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Påtal om Skogsfågel.Vad använder ni för hagel ammo till skogsfågel? Hagel ??? ??? :o :o :o :o ;D ;D ;D ;) Dem ska ju´´ skjutas med kula med en skällande finne under trädet
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Hagel ??? ??? :o :o :o :o ;D ;D ;D ;) Dem ska ju´´ skjutas med kula med en skällande finne under trädet Jojo men när man inte äger en finne så får man använda hagel tills man blir bjuden på träskällarjakt
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Retas bara lite då jag själv använde hagel var Winchester XX samt super-speed mina favoriter 3-5 Viktigast med hagelskytte är att använda omdömet > Glöm inte att jämföra antalet fåglar på säcken med tomhylsorna i fickan
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Författare Gafab 5 o 6. Inga pippi som flugit från dem i min skog åtm. På fjället kör jag samma fast i 7.
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Winchester XX Nr 5. Slår "hårdast"... Men lyssna inte på mig, jag använde 9 skott för att få död på en sketen ripa en gång, ett par månader senare hade jag Nobs, en .22:a och var ett hagelgevär fattigare :-
Publicerat Augusti 14, 200719 yr Retas bara lite då jag själv använde hagel var Winchester XX samt super-speed mina favoriter 3-5Viktigast med hagelskytte är att använda omdömet > Glöm inte att jämföra antalet fåglar på säcken med tomhylsorna i fickan Så sant så
Publicerat Augusti 15, 200719 yr Detta ser inte bra ut för fågelutsikterna 07 :- Någon som vet vad detta är för en fågel?
Publicerat Augusti 16, 200719 yr Var ute och cyklade med tiken i förrgår och cyklar nästan in i en orrkull. Jäklar vad ivrig hon blev men det får snällt vänta en vecka till. Varför får man inga sånna gratislägen när jakten väl startar?