Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Räv-Grävling jakt 07/08

Featured Replies

Publicerat
Ny snö i natt å -16 grader.Gick ut klockan 20.00 somnade gott i varma vakkojjan. Vaknade av att man snarka till 1.30 ,å vad fick man se då? jo mickelina räv....gräver för fullt. räven blir nedlagd......

Nu hänger nummer  två på lagårdsväggen ! å till råga på allt fick man skjuta den på sin födelsedag....

Lovar att det är skönt å komma hem å krypa ner till gumman en sån natt å få svara på frågan! "fick du den"?   å svara "jo" effter alla timmar  i vakkojjan å arbete runtomkring.

Men en sak kan jag tala om för min del...det är värt det!

Grattis till mickel!

:D

• Svar 691
  • Visningar 43,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Grattis på födelsedagen och grattis till räven :)!

Jag tror jag bryter ihop snart om inte snön kommer inom kort! Halva hästhagen är snötäckt men om det ska kunna bli lite effektivt så behövs det snö och kyla!!!

Verkar då vara bra drag på åtlarna här hemma iaf!!

//"TB"

Publicerat

Kan bara instämma med gratulationerna från ovan stående medlem  ;D

Mvh.

Publicerat

Tackar för alla gratulationer ! Nu snöar det grymt mycket, perfekt å mäska med hundfoder kring åteln dom försvinner i nysnön å kråkorna tar inte bort allt lika fort.........räven kan hinna få smaka å lukta lite å låta sig ledas till dödshålan  8). 

Publicerat

de e rätt de! Förresten välkommen hit!

Publicerat

Grattis Munko  :D.

själv var det så jäkla fint väder ute i dag så vi stack upp och satte oss och vaka på eftermiddagen vid en åker.

4 rådjur gick och betade hela tiden ca 300M bort.det är lungt och stilla när plötsligt en räv kommer ut på åkern 250 M bort. den kommer närmare och närmare. räven är kanske 100m bort så försvinner den bakom en jordhög. sitter beredd och kollar bra länge... hmm har räven försvunnit. har den hittat en sork. har räven sett mig, tankarna går men plötsligt räven står uppe på jordhögen. upp med bössan , osäkrar och räv NR:10 får smaka på en 6,5X55 kula :D :D :D

MVH jimboh ;)

ska försöka gå ut så mycket som möjligt dom två sista veckorna nu av rävjaktsäsongen ;D

Publicerat

Grattis till räven jimboh

Publicerat

Tackar  :D;):) Mvh

Publicerat

tur man får jaga till den 15 april ;D

Publicerat

Morgonens resultat efter ca. 1 minuts lockande med Nordic Predator på pass nr. 2. En fin rävhanne. Skall nog försöka lockjaga varje morgon innan jobbet nu den sista veckan...Fortsättning följer ;)

post-1471-1205141559_thumb.jpg

Publicerat

Grattis! :rolleyes:

Publicerat
Morgonens resultat efter ca. 1 minuts lockande med Nordic Predator på pass nr. 2. En fin rävhanne. Skall nog försöka lockjaga varje morgon innan jobbet nu den sista veckan...Fortsättning följer :huh:

Mega grattis frei :blink:

Mvh.

Publicerat
Mega grattis frei :blink:

Mvh.

Fruktansvärt rolig jakt är det !!

Publicerat
Fruktansvärt rolig jakt är det !!

Kan bara hålla med ;)

Mvh.

Publicerat
Morgonens resultat efter ca. 1 minuts lockande med Nordic Predator på pass nr. 2. En fin rävhanne. Skall nog försöka lockjaga varje morgon innan jobbet nu den sista veckan...Fortsättning följer :)

Grattis grattis!!! :lol: Ja riktigt kul jaktform ... har själv aldrig lyckats än bara !! :lol:

• 3 weeks later...
Publicerat

Tänkte jag skulle lägga upp en bild på senaste vakräven. den kom smygande kl 01.45 och jag skickade på han en helmantel i kaliber 6,5x55. :)

post-2059-1206811482_thumb.jpg

Publicerat

Grattis till en fin räv !