Publicerat Januari 16, 200818 yr så kan du ta uppland på vägen hem ;D ;D ;D du skulle ju kunna komam över i mars 09 så har lite katter åt dig så har jag några rävar som behöver motion ;D ;D och lite gryt ;D kommer fotta på fredag ;D ;D
Publicerat Januari 17, 200818 yr Säger de i filmen att man Måste ha snö, så ljuger de.Så säger de inte.Men visst går det lättare att få in dem om de har svårare att hitta mat. (Typ mycket snö ute)
Publicerat Januari 18, 200818 yr jag blev gladeligen överasskad idag på jobbet när flingorna började falla! det ligger precis nog med snö för att vaka räv nu. iorn blir det rävjakt i grannbyn ocskå.
Publicerat Januari 19, 200818 yr snön verkar aldrig villa komma hit där jag bor så man ger nästan upp hoppet att få sitta ute på natten och vaka det får bli på dagen istället när det är ljust. men men snart börjar parningstiden och så tänkte jag försöka sätta mig och vaka på mornarna och vid skymmningen på kvällen vid hyggen och åkrar. och då får man bara hoppas att det dyker upp någon. är det någon annan som brukar hålla på med den hära jaktformen. att gå ut nu på senvinter och vaka på "parningsrävar" kanske ni har något nyttigt tips ??? mvh
Publicerat Januari 19, 200818 yr Men du kom aldrig? jag tänkte åka, men jag var fortfarande full när jag vaknade ;D farbror polisen tycker inte om att man kör med bil och springer i skogen med bössa onykter. och vädret sen :-
Publicerat Januari 19, 200818 yr Författare Därför gör man som mig som går och lägger mig tidigt, kände mig också full när jag vaknade så därför fick bössan stanna hemma. Skönt att ingen räv visade sig!! Trevlig jakt i övrigt. 6 timmar i spöregn utan mat! Nästan vakväder här hemma nu inatt!! //"TB"
Publicerat Januari 20, 200818 yr skall ut nu o locka ett par toner, vädret är ej ultimat men nu kan jag ej hålla mig längre :
Publicerat Januari 20, 200818 yr skall ut nu o locka ett par toner, ...och vilken trudelutt blev det då ??? ;D
Publicerat Januari 20, 200818 yr Fullmåne inatt, tror att det funkar att sitta ute trots ingen snö eller frost. Åkte ner till största ica i stan och hämtade hem lite köttrester så ikväll då jvlar måste jag få utdelning för jobbet........
Publicerat Januari 20, 200818 yr Författare Jag håller tummarna för dig Walle!! Månen lyser upp bra nu så jag funderar på att sätta mig ett par timmar och försöka skjuta en rödpäls inatt i ett stort sandtag vi har här hemma. Åteln får dom vara på tills snön kommer! Skitjakt //"TB"
Publicerat Januari 20, 200818 yr går rävarna där? märkte när ja kom hem från krogen igår natt att de va fullmpne, och nog skulle det gå att sitta på åteln. få se inatt om det blir lika stjärnklart, ser så ut
Publicerat Januari 20, 200818 yr Författare Bra fart på rävarna i sandtaget. Dom verkar gå lite tidigare där också så jag tänkte gå ut vid 19-tiden och sitta till en 23 eller nå! //"TB"
Publicerat Januari 20, 200818 yr Bra fart på rävarna i sandtaget. Dom verkar gå lite tidigare där också så jag tänkte gå ut vid 19-tiden och sitta till en 23 eller nå!//"TB" Ohh blir det bara en kort sittning i kväll. :-*
Publicerat Januari 20, 200818 yr Författare Liggning ! Finns inget att sitta på där så det får bli en sovsäck liggandes på backen!! Hatar att skjuta liggandes så jag återkommer med bild på bruten nästa imorrn!!! ;D Blir nog å gå ut lite senare eftersom månen inte vill visa sig ännu! //"TB"
Publicerat Januari 21, 200818 yr Författare Sov vanligt när man planerar något så blir det aldrig som man tänkt sig. Månen ville inte visa sig förrän kl 01:30 inatt när jag vaknade. Får se om den vill fram lite tidigare ikväll. Isåfall blir det sittning! //"TB"
Publicerat Januari 21, 200818 yr precis som TB så väntade jag på månen, men när den väl tittade fram sov man ju redan ;D
Publicerat Januari 22, 200818 yr Sov vanligt när man planerar något så blir det aldrig som man tänkt sig. Månen ville inte visa sig förrän kl 01:30 inatt när jag vaknade. Får se om den vill fram lite tidigare ikväll. Isåfall blir det sittning!//"TB" Och hur vet du att månen inte visade sig tidigare än 01.30 då du vaknade? ;D ;D ;D Kom igen nu!!! Rävarna blir bara skyggare och svårare att få ut på öppna platser i fullt månsken. Är det mulet så räcker det för att jaga om ni inte har sugrör monterade på bössorna.. Nu toksnöar det här så Walle kan jaga nu..om han orkar ;D Mvh!
Publicerat Januari 22, 200818 yr Självklart orkar jag 8) Ska plättlätt sitta ute dom närmaste 3 dagarna. Idag kl 21:00-23:00 sen om jag inte ser så byter jag bara tid. Känner att jag börjar få nöd på mitt kött som jag har i frysen någon som har tips på vart jag kan få tag? YES! Kom prec på att vi slutar skolan imorrn, då lär det bli vaka av. Rikard det e ju bara att du ringer om du vill jaga lite. Förresten du kanske känner till ngt ställe i Norrtälje där det går att få tag på kött? Var inne till Flygfyren men dom fick allt färdigtförpackat....Nåja grattis Vakjägaren