Publicerat Mars 2, 200818 yr Ja. vad kul!Grattis! Hoppas jag får samma tur med mig i kväll då! Det får vi verkligen hoppas ;D Mvh.
Publicerat Mars 2, 200818 yr aaa o jame. Hoppas det inte börjar blåsa igen nu! Första dagen på länge då det inte regnar samt blåser. Kan bli bra ikväll med lite tur. dom bryr sig inte om det är mulet va?
Publicerat Mars 2, 200818 yr tja flexo! eftersom det inte gå o pma, kan jag kanske höra med dig om en grej i denna tråd... hade inte du nån pryl till 22lr hålspettskulor som förbättrar precisionen?? kostnad... var köpa??? mvh
Publicerat Mars 2, 200818 yr aaa o jame. Hoppas det inte börjar blåsa igen nu! Första dagen på länge då det inte regnar samt blåser. Kan bli bra ikväll med lite tur. dom bryr sig inte om det är mulet va? Det ser ut att regna där jag ska vara i nu. Får se hur det ser ut senare i kväll. Det ska vara uppehåll enligt SMHI men det kan man ju aldrig vara säker på. Det var ju näst intill storm förra veckan när i lockade.
Publicerat Mars 2, 200818 yr mvh tja flexo!eftersom det inte gå o pma, kan jag kanske höra med dig om en grej i denna tråd... hade inte du nån pryl till 22lr hålspettskulor som förbättrar precisionen?? kostnad... var köpa??? mvh Stämmer fins en kille på robsoft som gör sådana verktyg hittar inte tråden men det fins en tråd här på jaktsidan där man hittar han 450kr gav jag för mitt. Mvh.
Publicerat Mars 2, 200818 yr Hitta tråden johka ;D kolla här. http://jaktsnack.se/index.php?topic=6921.0 Mvh.
Publicerat Mars 2, 200818 yr satt i en backe bakom en rishög nu i eftermiddags. jag hörde först någonting prassla framför mig. böjer mig fram över rishögen och får se en räv komma smygande på 10 m den går bort från mig men ca 20 m bort viker den av och Räv nr:9 för säsongen blir liggande. MVH jimboh
Publicerat Mars 4, 200818 yr Natten som va hade en räv vart på åteln och tatt 11 bitar hare. ( en upphugen hare ) Va och kastade ut lite kött rester där förut då såg jag en räv 500m bort. Det har vart dåligt med räv här nu ett tag. Så utan snö eller månljus går jag och sätter mig i kojan strax före 21:00 och tänker sitta till minst 24:00. Med endast gårdsbelysningen som hjälp , dvs 50m synfält. Och hoppas på att räven kommer tillbaks i natt oxå..
Publicerat Mars 5, 200818 yr Ut med fotsnarorna igår, idag satt den första Hoppas, hoppas nu vi får behålla det fina snöföret någon dag till, för nu lever mickel farligt här i byn...
Publicerat Mars 5, 200818 yr Ut med fotsnarorna igår, idag satt den första Hoppas, hoppas nu vi får behålla det fina snöföret någon dag till, för nu lever mickel farligt här i byn... Grattis Seger!
Publicerat Mars 5, 200818 yr Natten som va hade en räv vart på åteln och tatt 11 bitar hare. ( en upphugen hare ) Va och kastade ut lite kött rester där förut då såg jag en räv 500m bort. Det har vart dåligt med räv här nu ett tag. Så utan snö eller månljus går jag och sätter mig i kojan strax före 21:00 och tänker sitta till minst 24:00. Med endast gårdsbelysningen som hjälp , dvs 50m synfält. Och hoppas på att räven kommer tillbaks i natt oxå.. Satt från 21:00 till 00:30. 4 Harar och 3 rådjur men ingen räv. Ska gå bort och kolla om han va där efter mig.
Publicerat Mars 5, 200818 yr Ny snö i natt å -16 grader.Gick ut klockan 20.00 somnade gott i varma vakkojjan. Vaknade av att man snarka till 1.30 ,å vad fick man se då? jo mickelina räv....gräver för fullt. räven blir nedlagd...... Nu hänger nummer två på lagårdsväggen ! å till råga på allt fick man skjuta den på sin födelsedag.... Lovar att det är skönt å komma hem å krypa ner till gumman en sån natt å få svara på frågan! "fick du den"? å svara "jo" effter alla timmar i vakkojjan å arbete runtomkring. Men en sak kan jag tala om för min del...det är värt det!
Publicerat Mars 5, 200818 yr Ny snö i natt å -16 grader.Gick ut klockan 20.00 somnade gott i varma vakkojjan. Vaknade av att man snarka till 1.30 ,å vad fick man se då? jo mickelina räv....gräver för fullt. räven blir nedlagd......Nu hänger nummer två på lagårdsväggen ! å till råga på allt fick man skjuta den på sin födelsedag.... Lovar att det är skönt å komma hem å krypa ner till gumman en sån natt å få svara på frågan! "fick du den"? å svara "jo" effter alla timmar i vakkojjan å arbete runtomkring. Men en sak kan jag tala om för min del...det är värt det! Störtskön beskrivning! Grattis till räven och välkommen till jaktsnack.se! Mvh!