Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Varför tror du jag ska ha en bäddsoffa i gäst rummet.

• Svar 876
  • Visningar 170,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

Mina favoriter just nu är Highland Park 12/18 och faktiskt den japanska Yamasaki 12. Någon som har några fler liknande dessa som ni tycker man borde prova?

Publicerat

Yamazaki 10 smäller högre än 12'an.

Publicerat

Det ska jag göra, vet inte ens om jag sett den än. Shoppar mest på båten. Hur är de äldre yamazaki då? Laphroigen är ju rätt fin också men i rökigaste laget. Kanske ska man införskaffa en Caol Ila också för att bjuda polarna på när de blir för uppkäftiga ;)

Publicerat

På systembolaget här i staden hade dom fått in en ny Japansk whisky.. Någon som provat ? Den heter Nikka Yoichi 10 år..

Mvh / Johannes

Publicerat

Verkar vara en toppen whisky det där jimbolo ;) Hade inte varit fel att få smaka på den. Lite i dyraste laget för mig dock :(

Så tomten sa att jag skulle ge mig en Ardbeg Uigeadail i efterskott :) Blir gott att smutta på tillsammans med en cigarr på nyår.  

Publicerat

Sorterade fett i skåpet igår då farsan druckit slut på sitt. så allt som var sådär och tyvärr åt det billiga hållet fick han. typ 6 flaskor avl olika saker.

kvar står "Svea Livgarde" i form av Glenfiddich Rich Oak, Glenfiddich Selected Cask, Glenmorangie original, Glenmoragie, The Lasanta 12 years, anCnoc 12 years, Classic of Islay, Balvenie double wood 12yrs 

jag är rätt nöjd med upplägget just nu men det tar ju slut….

Publicerat

Fick en liter 12årig Singleton of Dufftown när jag fyllde alldeles för många år häromdan, nån som provat den? Jag har inte vågat :ohmy:

Publicerat
Fick en liter 12årig Singleton of Dufftown när jag fyllde alldeles för många år häromdan, nån som provat den? Jag har inte vågat :ohmy:

Japp, ganska ordinär och slätstruken.

Sent from my C6903 using Tapatalk

Publicerat

Fick en ny oban på på min födelsedag före jul. Längtar till kvällen så man kan få ta en liten efter jobbet :)

Publicerat

Syskon?post-5975-0-21455600-1388499165_thumb.jp

S.

Publicerat

Snacka om en suverän whisky och det kunde inte ha passat bättre med denna än på självaste nyårsafton!

Ardbeg Uigeadail, säger bara WOW!!! Vilka smaker :)

post-9268-0-32693800-1388517149_thumb.jp

Publicerat
Då ska du prova:amady7e9.jpgSent from my GT-P3110 using Tapatalk

Var köpte du den?

Publicerat
Var köpte du den?

Beställde den på systembolaget.

Sent from my GT-P3110 using Tapatalk

• 2 weeks later...
Publicerat

Glenlivet Nadurra 16yo 55,1% fick börja denna afton och nu blev det en Glenfarclas Heritage. Kanske avslutar kvällen med en Glenmorangie Lasanta ;)

• 3 weeks later...
Publicerat

Om man bara ska ha en whisky i jaktstugan, eller när man kollar på en jaktfilm så tycker jag,

Att famous grouse, och tullamore är bra i smaken och har ett bra pris,

Men för dom lite finare tillfällena så gillar jag, Jura och min absoluta favorit DALMORE !

Fastnade för Dalmore när vi var på en jaktresa i Polen, vi köpte den på väg dit och det ångrar jag inte! :)

Publicerat

Om man bara ska ha en whisky i jaktstugan, eller när man kollar på en jaktfilm så tycker jag,

Men för dom lite finare tillfällena så gillar jag, Jura och min absoluta favorit DALMORE !

Fastnade för Dalmore när vi var på en jaktresa i Polen, vi köpte den på väg dit och det ångrar jag inte! :)

Alla är vi olika, vilket e tur.

Men i jaktstugan, dvs för mig fina tillfällen, vill åtm jag avnjuta de finare sorterna.

Hemma kan ja suga på en Black Grouse, Ileach eller Smokehead.

Men även där föredrar jag en Ardbeg laffe caol ila bowmore eller dylikt.

Har en Grants stående oöppnad i skåpet som köptes för längesen o ja minns inte ens varför.

Publicerat

Jag är helt såld på islaywhisky, Ardbeg är väl favoriten. Men jag är ingen finsmakare, kan gott och väl dricka Grants också i nödfall. ;)

Publicerat

Tullamore är ingen whisky, det är en whiskey (noga med nomenklaturen vettu) dvs trippeldestillerat irländskt rävgift baserat på ickemältat korn. Med andra ord 'tvättsprit'...möjligen dugligt i Irish Coffee ;-) Att blanda en dylik på skotsk maltwhisky är för övrigt en skymf mot både skottar och irländare ;-)
Publicerat

Skönt att vara romfantast, där är det inga skymfer, helgerån, förstörande av sprit, och knepiga stavningar att hålla på med, endast den egna smaken avgör. :P

;)

Publicerat

Yah man...no worry  :thumbsup:

Publicerat

Jag har smakat en god rom i hela mitt liv, men så har jag inte smakat på många heller av just den anledningen hehe. 

Själv tar jag gärna med Tullamore ut i skogen. Har haft med Famous också i olika varianter. 

Mvh / Johannes, som började sin whiskykarriär med att dricka bushmill och liknande rent. Man ska härdas innan det fina får smakas :D