Publicerat December 15, 201312 yr Mina favoriter just nu är Highland Park 12/18 och faktiskt den japanska Yamasaki 12. Någon som har några fler liknande dessa som ni tycker man borde prova?
Publicerat December 16, 201312 yr Det ska jag göra, vet inte ens om jag sett den än. Shoppar mest på båten. Hur är de äldre yamazaki då? Laphroigen är ju rätt fin också men i rökigaste laget. Kanske ska man införskaffa en Caol Ila också för att bjuda polarna på när de blir för uppkäftiga
Publicerat December 16, 201312 yr På systembolaget här i staden hade dom fått in en ny Japansk whisky.. Någon som provat ? Den heter Nikka Yoichi 10 år.. Mvh / Johannes
Publicerat December 18, 201312 yr Tomten bestämde att jag skulle ge mig en...... Octomore 06.1 Scottish Barley http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=octomore&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&filters=searchquery%2c&artikelId=795061&varuNr=10679&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3doctomore%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c ....från bruichladdich till mig själv Jag e för feg för att jiddra emot Tomten
Publicerat December 18, 201312 yr Verkar vara en toppen whisky det där jimbolo Hade inte varit fel att få smaka på den. Lite i dyraste laget för mig dock Så tomten sa att jag skulle ge mig en Ardbeg Uigeadail i efterskott Blir gott att smutta på tillsammans med en cigarr på nyår.
Publicerat December 19, 201312 yr Sorterade fett i skåpet igår då farsan druckit slut på sitt. så allt som var sådär och tyvärr åt det billiga hållet fick han. typ 6 flaskor avl olika saker. kvar står "Svea Livgarde" i form av Glenfiddich Rich Oak, Glenfiddich Selected Cask, Glenmorangie original, Glenmoragie, The Lasanta 12 years, anCnoc 12 years, Classic of Islay, Balvenie double wood 12yrs jag är rätt nöjd med upplägget just nu men det tar ju slut….
Publicerat December 19, 201312 yr Fick en liter 12årig Singleton of Dufftown när jag fyllde alldeles för många år häromdan, nån som provat den? Jag har inte vågat
Publicerat December 25, 201312 yr Detta är en populär post. Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort sett ingen, men massa annan smak Mvh / Johannes
Publicerat December 25, 201312 yr Fick en liter 12årig Singleton of Dufftown när jag fyllde alldeles för många år häromdan, nån som provat den? Jag har inte vågat Japp, ganska ordinär och slätstruken. Sent from my C6903 using Tapatalk
Publicerat December 28, 201312 yr Fick en ny oban på på min födelsedag före jul. Längtar till kvällen så man kan få ta en liten efter jobbet
Publicerat December 31, 201312 yr Snacka om en suverän whisky och det kunde inte ha passat bättre med denna än på självaste nyårsafton! Ardbeg Uigeadail, säger bara WOW!!! Vilka smaker
Publicerat December 31, 201312 yr Detta är en populär post. Snacka om en suverän whisky och det kunde inte ha passat bättre med denna än på självaste nyårsafton! Ardbeg Uigeadail, säger bara WOW!!! Vilka smaker Då ska du prova: Sent from my GT-P3110 using Tapatalk
Publicerat Januari 2, 201412 yr Då ska du prova:Sent from my GT-P3110 using Tapatalk Var köpte du den?
Publicerat Januari 3, 201412 yr Var köpte du den? Beställde den på systembolaget. Sent from my GT-P3110 using Tapatalk
Publicerat Januari 17, 201412 yr Glenlivet Nadurra 16yo 55,1% fick börja denna afton och nu blev det en Glenfarclas Heritage. Kanske avslutar kvällen med en Glenmorangie Lasanta
Publicerat Februari 5, 201412 yr Om man bara ska ha en whisky i jaktstugan, eller när man kollar på en jaktfilm så tycker jag, Att famous grouse, och tullamore är bra i smaken och har ett bra pris, Men för dom lite finare tillfällena så gillar jag, Jura och min absoluta favorit DALMORE ! Fastnade för Dalmore när vi var på en jaktresa i Polen, vi köpte den på väg dit och det ångrar jag inte!
Publicerat Februari 5, 201412 yr Om man bara ska ha en whisky i jaktstugan, eller när man kollar på en jaktfilm så tycker jag, Att famous grouse, och tullamore är bra i smaken och har ett bra pris, Men för dom lite finare tillfällena så gillar jag, Jura och min absoluta favorit DALMORE ! Fastnade för Dalmore när vi var på en jaktresa i Polen, vi köpte den på väg dit och det ångrar jag inte! Alla är vi olika, vilket e tur. Men i jaktstugan, dvs för mig fina tillfällen, vill åtm jag avnjuta de finare sorterna. Hemma kan ja suga på en Black Grouse, Ileach eller Smokehead. Men även där föredrar jag en Ardbeg laffe caol ila bowmore eller dylikt. Har en Grants stående oöppnad i skåpet som köptes för längesen o ja minns inte ens varför.
Publicerat Februari 5, 201412 yr Jag är helt såld på islaywhisky, Ardbeg är väl favoriten. Men jag är ingen finsmakare, kan gott och väl dricka Grants också i nödfall.
Publicerat Februari 5, 201412 yr Om man bara ska ha en whisky i jaktstugan, eller när man kollar på en jaktfilm så tycker jag, Att famous grouse, och tullamore är bra i smaken och har ett bra pris, Men för dom lite finare tillfällena så gillar jag, Jura och min absoluta favorit DALMORE ! Fastnade för Dalmore när vi var på en jaktresa i Polen, vi köpte den på väg dit och det ångrar jag inte! Tullamore är ingen whisky, det är en whiskey (noga med nomenklaturen vettu) dvs trippeldestillerat irländskt rävgift baserat på ickemältat korn. Med andra ord 'tvättsprit'...möjligen dugligt i Irish Coffee ;-) Att blanda en dylik på skotsk maltwhisky är för övrigt en skymf mot både skottar och irländare ;-)
Publicerat Februari 5, 201412 yr Skönt att vara romfantast, där är det inga skymfer, helgerån, förstörande av sprit, och knepiga stavningar att hålla på med, endast den egna smaken avgör.
Publicerat Februari 5, 201412 yr Jag har smakat en god rom i hela mitt liv, men så har jag inte smakat på många heller av just den anledningen hehe. Själv tar jag gärna med Tullamore ut i skogen. Har haft med Famous också i olika varianter. Mvh / Johannes, som började sin whiskykarriär med att dricka bushmill och liknande rent. Man ska härdas innan det fina får smakas