Publicerat Augusti 30, 201312 yr Det verkar som det kommit både utåva 2 o 3 av Laimrig efter första lanseringen som jag själv köpte ett rör av. Dock snöade jag in på en Galileo och i min svaghet beställdes en Coryvreckan med. Uiegadail finns i butik så de kan bli en fruktansvärt dyr dag på bolaget =) Tur man har lite undanstoppat för kristillfällen Tja, Gallileon är slut, men det ska bli kul att prova Ardbog. Hitills är Supernovan den godaste jag smakat, men jag tycker Uiegadail smakar bättre än Corryvreckan Skickat från min GT-P3110 med Tapatalk 4
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Köpte en Laphroaig Quarter cask idag. Ska bli kul att smaka ikväll Du blir inte besviken ! Skickat från min LT18i
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Whisky mässan är i Stockholm i slutet på September jag kommer att vara där den 27 och avnjuta en massa god whisky. Lasse
Publicerat Augusti 30, 201312 yr Du blir inte besviken ! Skickat från min LT18i De blev jag absolut inte!! Inte sambon heller så en sådan lär nog alltid finnas i skåpet!
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Jag var på ett destilleri i Skottland nu i sommras Edradour heter det och marknadsför sig som Skottlands minsta destilleri .. Rekommenderar detta starkt för deras whisky är dessutom fantastisk ,jag fick med 2 flaskor hem och varje gång jag provat så har jag varit på väg till denna tråden
Publicerat Augusti 31, 201312 yr Det blev en Quarter Cask istället för 18 åringen Får bli 18 år gammal whisky när man fyller 30 istället
Publicerat Oktober 4, 201312 yr En liten Aberfeldy så man ska "orka" med kvällens matlagning, fredag kväll = barnens val och det var Tacokyckling som blev dagens rätt :-) Skickat från min LT26i via Tapatalk 2
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Testade nåt dom kallade wisky i kväll, Hälge, the moose is loos, tur att kompisarna gillade eländet så dom får ta med flaskan hem, jag tänker ALDRIG köpa det igen
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Hade med mig en ny sort till fjällen i år. The Ileach hette den. Single malt men ganska billig. Var faktiskt riktigt god. Mvh // Johannes
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Hade med mig en ny sort till fjällen i år. The Ileach hette den. Single malt men ganska billig. Var faktiskt riktigt god. Mvh // Johannes Knappast ny, tål inte vatten, men är jäkligt prisvärd, och ok! Har lurat många purister med just den!
Publicerat Oktober 4, 201312 yr Detta är en populär post. Hade med mig en ny sort till fjällen i år. The Ileach hette den. Single malt men ganska billig. Var faktiskt riktigt god. Mvh // Johannes Den är helt ok. Själv smuttar jag på: Smakade även på ett nyförvärv igår: Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Har två frågor. 1. Vad finns det för sorter som liknar Oban? Är Oban som fått igång mitt intresse och vill inte gå på för rökiga då jag har svårt för dem. 2. Irish Coffe, vad ska man ha för whisky där?
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Har två frågor. 1. Vad finns det för sorter som liknar Oban? Är Oban som fått igång mitt intresse och vill inte gå på för rökiga då jag har svårt för dem. 2. Irish Coffe, vad ska man ha för whisky där? På fråga 2 svarar jag: Jameson.Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Själv föredrar jag Tullamore i Irish coffe. Aberfeldy var en mkt trevlig bekantskap. Absolut inte rökig men vet inte om den e lik oban heller iof. Men god e den =)
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Efter att ha spenderat 3 veckors semester på att jaga älg och björn för att sedan avsluta kvällarna med Famous Grouse ( ) letar jag nu någonting nytt att befrukta smaklökarna med.. Tips!! Gillar fruktiga och ganska lättdruckna men den rökinga avsmaken får gärna vara begränsad som den kärring jag är.
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Knappast ny, tål inte vatten, men är jäkligt prisvärd, och ok! Har lurat många purister med just den! Menade inte ny som i nyhet utan ny för mig Mvh // Johannes
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Det jag druckit nu senast var Ardbeg och The Balvenie. Hubler hur klarar du att dricka Famous Grouse, rena rävgiftet i mina smaklökar. Jag är väl antagligen en riktig kärring. Single malt får det allt vara.
Publicerat Oktober 5, 201312 yr 2. Irish Coffe, vad ska man ha för whiskydär? Inte whisky (malt) över huvud taget (helgerån). Du ska ha whiskey, dvs trippeldestillerat irländsk blask ;-) T.ex Tullamore eller Jameson.
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Efter att ha spenderat 3 veckors semester på att jaga älg och björn för att sedan avsluta kvällarna med Famous Grouse ( ) letar jag nu någonting nytt att befrukta smaklökarna med.. Tips!! Gillar fruktiga och ganska lättdruckna men den rökinga avsmaken får gärna vara begränsad som den kärring jag är. Pröva Dalwhinnie (mild Highland) eller The Balvenie (Speyside). Kvalitetswhisky med fin karaktär utan att vara rökiga
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Trippeldestilerat finns även från Scottland! Förstår inte vad det skulle vara för dåligt med det? Auschentushen tex som de flesta tycker om som inte finner rök o tjära angenämnt.
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Du vet vad ;-) betyder, va!? Nä men jag vet vad betyder Lättare att se om inte annat
Publicerat Oktober 5, 201312 yr Själv har jag problemet att inte hitta några rökiga whisky, ja förutom Laphroaig och Ardbeg. Den senaste jag köpte, The Ileach, skulle vara rökig men kände inte ens spåren av något i närheten av rök. Tips mottages gärna i rimlig prisklass. Rimlig prisklass för mig är vad en Laphroaig kostar jag kan inte lägga 1500 kr för en flaska Mvh // Johannes