Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Själv har jag problemet att inte hitta några rökiga whisky, ja förutom Laphroaig och Ardbeg. Den senaste jag köpte, The Ileach, skulle vara rökig men kände inte ens spåren av något i närheten av rök. Tips mottages gärna i rimlig prisklass. Rimlig prisklass för mig är vad en Laphroaig kostar jag kan inte lägga 1500 kr för en flaska :P

Mvh // Johannes

Jag gillar ochså rök, en billig variant som jag tycker är drickbar även om den når upp till de två du nämner är: Islay mist delux. En dyrare är Caol islay.

Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4

• Svar 876
  • Visningar 170,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

Jag tyckte att Bruichladich Port Charlotte 10 var en trevlig bekantskap.

Finns i beställningssortimentet på bolaget.

Publicerat

Tack för tipsen så långt! Hoppas jag ska kunna inhandla något gott snart :)

Publicerat

Tips till t4bb3, The Macallan 10 years är väldigt god och inte ett dugg rökig enligt mitt tycke. Köpte den samtidigt som Oban för några år sedan.

Sen de som vill ha lite tips på rökig whisky kan jag rekommendera Caol Ila och Lagavulin, även Islay Mist som någon nämde är fin den också :)

Publicerat

Här kommer ett tips för den som vill ha mkt Whisky för pengarna: Morrisson Islay Legend.

En Blended Whisky som smakar mer än den kostar. Det var några år sedan jag drack den. Men den fanns på systemet.

Suverän "vardagswhisky" med lagom rökighet.

Skickat från min C6903 via Tapatalk 2

Publicerat

Javafan, varför inte :)

post-269-13813479826557_thumb.jpg

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. now Free

Publicerat

Statesman är inte en hitt

Publicerat

Kan väl som bäst klassas som en mild underdrift ;) 'Rävgift' är också för snällt...'toarens' ligger bättre tillhands... :P

Publicerat

Penseltvätt!

Publicerat

Ileach funkade men den var riktigt tam i eftersmaken. Fick en Aberfeldy 12 years av grannen eftersom att jag ska vara kattvakt i 2 veckor och den var riktigt fin tycker jag.

Publicerat

De kan ja hålla med om.

Stiftar bekantskap med Caol Ila 12 för första gången ikväll.

Den kommer numer alltid ha en plats i skåpet bland mina topp 10 i lågprisregistret.

Publicerat

Ja, det är en riktigt fin Islay whisky.

Publicerat

Blev en skvätt Ileach och Aberfeldy nu efter en livlös halvdag i skogen i förmiddags, hoppas på bättre lycka imorgon. 

• 2 weeks later...
Publicerat

Blev en 

post-11914-0-82651900-1382799072_thumb.j

Mvh / Johannes

Publicerat

En sådan suger jag på just nu =)

Publicerat

Vart en jubileum:-)

post-5975-0-47439200-1382810124_thumb.jp

S.

Publicerat

.

post-5975-0-47439200-1382810124_thumb.jp

Publicerat

Själv har jag problemet att inte hitta några rökiga whisky, ja förutom Laphroaig och Ardbeg. Den senaste jag köpte, The Ileach, skulle vara rökig men kände inte ens spåren av något i närheten av rök. Tips mottages gärna i rimlig prisklass. Rimlig prisklass för mig är vad en Laphroaig kostar jag kan inte lägga 1500 kr för en flaska :P

Mvh // Johannes

Köp en Jura Superstition, finns väl oftast som liten flaska men den är både god och har en del rökighet (inte som Laphroig)  väl värd att rekommendera.

Publicerat

Laphroaig, skål!

Sent from my LT25i using Tapatalk

Publicerat

MacLeods Islay. 329:-

Ett fynd!

Publicerat

Idag köpte jag en Macmyra Brukswhisky (varför vet jag knappt själv) och blev förvånad över den nätta och tilltalande smaken. Jag brukar gilla Islay-stuket annars men denna var som en smekning i munnen. Är långt ifrån expert men skulle kanske gissa på "inslag av lakrits " (ja, jag har druckit mer än ett glas ikväll).... Rekommenderas!

Sent from my C6903 using Tapatalk

Publicerat

Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

Japp, en sån blir de nu.

Publicerat

Flyttade om lite idag och samlade alla flaskor på ett ställe. Det var lite fler än jag trott...

attachicon.gifuploadfromtaptalk1383417531831.jpg

Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2. Alla stavfel har jag gjort med flit. now Free

Mycket slattar där när kan jag komma förbi och hjälpa dig tar med en massa god öl i byte.

Lasse