Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Whisky

Featured Replies

Publicerat

Fick ett tips på Craigellachie, 13 åring på bolaget. Den är inte rökig och jag föredrar rökig men den var inte dum. Är väldigt omtyckt i whiskeyprovningar enligt han som tipsade mig samt inte så snordyr heller. Helt ok.

Börja med Ardberg så får du ett rejält test!

Black Grouse är en infart bara.......

• Svar 876
  • Visningar 170,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Laphroigh quarter cask. Hade glömt hur bra den sparkar! Skaplig är den åxå!

• Morran - whisky är till för att drickas, det är inga prydnadssaker   Denna fick jag i julklapp igår, avsmakades direkt. Mycket god För er som inte gillar rök så lär den passa för det fanns i stort

• Mkt nervärderande av Tullamore här. Trots att jag föredrar en god Islay eller Higland whisky alla dagar i veckan skulle jag ALDRIG ha ngt annat än Tullamore i min Irish Coffe. Där e den bara helt rä

Posted Images

Publicerat

hahah isf så får de bli en adberg på fredag då så kan man återkomma när man provat ;) (menar jag gillar jue stadigt blandat bäver hojt med) så de skulle va kul å veta vad sysstemet har att bjuda på ;)

Publicerat

Vad det gäller rökigt så har jag tre favoriter (de få gånger jag dricker whiskey sen jag fick barn vill jag ha nåt rejält så man vet vad man dricker [emoji6]), Ardbeg som nämnts, Lagavulin och Laphroaig.

Publicerat

Famous Grouse är nåt man möjligen kan hälla i spolarvätsketanken vid nödfall :tongue:

Ja eller tvätta fälgarna!!

Publicerat

I pluntan på skidsemester föredrar jag en enkel blended som Famous G eller Grants. På födelsedagen blir det ett glas Lagavoulin, double matured. Blir tyvärr sista glaset ur flaskan i år, fan att åren ska gå...

Publicerat

Jag tycker att det här med whisky är som med så mycket annat här i livet, man ändrar smak med tiden. Just nu har Mackmyra Brukswhisky blivit en favorit, vilken i ordningen har jag tappat räkningen på. I övrigt dricker jag hellre Famous än vilken rom som helst tror jag. Har semestrat med en bekant i höst som försökt omvända mej till rom-gillare men jag tycker att det blir sött och slabbigt i käften efter ett par glas...

Skickat från min E6553 via Tapatalk

Publicerat

Rom ikväll efter en tuff jobbvecka... Omväxling förnöjer [emoji6]

Publicerat

415526c35490338a4519d1199c55be89.jpg

Ny kompis i skåpet, den gjorde inte bort sej[emoji106]

Publicerat

En sådan står det i mitt skåp också.

Morris jag tror att du hade gillat matusalem gran reserva en 15 :årig rom som inte är så söt!

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Publicerat

Ardberg har numera en permanent plats i hyllan den var riktigt god :)

Publicerat

En sådan står det i mitt skåp också.

Morris jag tror att du hade gillat matusalem gran reserva en 15 :årig rom som inte är så söt!

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Nja, jag är skeptisk...[emoji6]

Publicerat

Jag får väl komma förbi och hitta på Hugo, och ta med mig en flaska. ;)

Skickat från min ME173X via Tapatalk

• 4 weeks later...
Publicerat

Behöver tips om en lite finare whisky till fars dag present :) ingen rökig

Publicerat

Highland Park

Publicerat
På 2015-11-04 at 15:24 David sa:

Dalwhinnie 15 är en av mina favoriter bland icke rökiga Highland malt. Eller Highland Park som exabit nämner om du vill ha en lite eldigare smak (utan att vara rökig), 12an snudd på lik bra som 18-åriga. Vill du ha en riktigt len helmalt kan du pröva The Balvenie 12 double cask (Speyside).

Publicerat

Vill man ha en icke rökig så varför inte en Whiskey, dvs Irländsk. det finns vällagrade varianter av dem som är fina.

Publicerat

Dalwhinnie är en av mina favoriter bland icke rökiga Highland malt. Eller Highland Park som exabit nämner om du vill ha en lite eldigare smak (utan att vara rökig). Vill du ha en riktigt len helmalt kan du pröva Singleton (Speyside).

Dalwhinnie är riktigt bra som Dr Krall skriver.

Publicerat

Jag fick en flaska Mackmyra Brukswhisky för ett tag sedan. Det var en trevlig överraskning, kostar runt 400 kr. En riktig Brukswhisky med andra ord, rekommenderas!

Publicerat

Glengoyne

Skotsk Single Malt där malten lufttorkas. Ingen röksmak, ganska ljus i färgen, mellanpris, ganska god tycker jag!

Osäker, men det kanske bara finns den 21 åriga på bolaget och då är den rätt dyr...

Publicerat

Craigellachie 13 årig. Inte jättedyr men trevlig överraskning. :-)

Inte rökig men god smak ändå.

• 3 months later...
Publicerat

Talisker är aldrig fel! :)

• 1 month later...
Publicerat

ville bara passa på att tippsa mina herrar och damer om Islaymist den är lätt rökig och god ;) 256kr på bolaget :happy:

• 1 month later...
Publicerat

Ska ni ha möjlighet att köpa bra whisky rekommenderar jag medlemskap i denna klubb. Dom får de bästa tunnorna från de bästa destillerierna!

https://www.smws.com