Publicerat Oktober 8, 201510 yr Fick ett tips på Craigellachie, 13 åring på bolaget. Den är inte rökig och jag föredrar rökig men den var inte dum. Är väldigt omtyckt i whiskeyprovningar enligt han som tipsade mig samt inte så snordyr heller. Helt ok. Börja med Ardberg så får du ett rejält test! Black Grouse är en infart bara.......
Publicerat Oktober 8, 201510 yr hahah isf så får de bli en adberg på fredag då så kan man återkomma när man provat (menar jag gillar jue stadigt blandat bäver hojt med) så de skulle va kul å veta vad sysstemet har att bjuda på
Publicerat Oktober 8, 201510 yr Vad det gäller rökigt så har jag tre favoriter (de få gånger jag dricker whiskey sen jag fick barn vill jag ha nåt rejält så man vet vad man dricker [emoji6]), Ardbeg som nämnts, Lagavulin och Laphroaig.
Publicerat Oktober 8, 201510 yr Detta är en populär post. Vad det gäller rökigt så har jag tre favoriter (de få gånger jag dricker whiskey sen jag fick barn vill jag ha nåt rejält så man vet vad man dricker [emoji6]), Ardbeg som nämnts, Lagavulin och Laphroaig. En fördel med dessa är att det bara blir ett glas Jag drack ett glas Ardbeg för en månad sen och smaken sitter kvar i munnen än Avslutade en Bowmore förra helgen - den är också lite rökig men inte alls som de du nämner. Highland Park är fina grejer också - dock inte alls rökig i jämförelse. Famous Grouse är nåt man möjligen kan hälla i spolarvätsketanken vid nödfall
Publicerat Oktober 8, 201510 yr Famous Grouse är nåt man möjligen kan hälla i spolarvätsketanken vid nödfall Ja eller tvätta fälgarna!!
Publicerat Oktober 8, 201510 yr I pluntan på skidsemester föredrar jag en enkel blended som Famous G eller Grants. På födelsedagen blir det ett glas Lagavoulin, double matured. Blir tyvärr sista glaset ur flaskan i år, fan att åren ska gå...
Publicerat Oktober 8, 201510 yr Jag tycker att det här med whisky är som med så mycket annat här i livet, man ändrar smak med tiden. Just nu har Mackmyra Brukswhisky blivit en favorit, vilken i ordningen har jag tappat räkningen på. I övrigt dricker jag hellre Famous än vilken rom som helst tror jag. Har semestrat med en bekant i höst som försökt omvända mej till rom-gillare men jag tycker att det blir sött och slabbigt i käften efter ett par glas... Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat Oktober 8, 201510 yr Detta är en populär post. Var tvungen att hälla upp en bowmore, blev så sugen när jag läste![emoji3] Fast för mig är nog ändå laghavulin eller ardbeg det som står sig bäst i längden!
Publicerat Oktober 9, 201510 yr Ny kompis i skåpet, den gjorde inte bort sej[emoji106] Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat Oktober 10, 201510 yr En sådan står det i mitt skåp också. Morris jag tror att du hade gillat matusalem gran reserva en 15 :årig rom som inte är så söt! Skickat från min D5803 via Tapatalk
Publicerat Oktober 12, 201510 yr En sådan står det i mitt skåp också. Morris jag tror att du hade gillat matusalem gran reserva en 15 :årig rom som inte är så söt! Skickat från min D5803 via Tapatalk Nja, jag är skeptisk...[emoji6] Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat Oktober 12, 201510 yr Jag får väl komma förbi och hitta på Hugo, och ta med mig en flaska. Skickat från min ME173X via Tapatalk
Publicerat November 4, 201510 yr Behöver tips om en lite finare whisky till fars dag present ingen rökig
Publicerat November 4, 201510 yr Behöver tips om en lite finare whisky till fars dag present ingen rökig Highland Park
Publicerat November 4, 201510 yr På 2015-11-04 at 15:24 David sa: Behöver tips om en lite finare whisky till fars dag present ingen rökig Dalwhinnie 15 är en av mina favoriter bland icke rökiga Highland malt. Eller Highland Park som exabit nämner om du vill ha en lite eldigare smak (utan att vara rökig), 12an snudd på lik bra som 18-åriga. Vill du ha en riktigt len helmalt kan du pröva The Balvenie 12 double cask (Speyside).
Publicerat November 4, 201510 yr Vill man ha en icke rökig så varför inte en Whiskey, dvs Irländsk. det finns vällagrade varianter av dem som är fina.
Publicerat November 4, 201510 yr Dalwhinnie är en av mina favoriter bland icke rökiga Highland malt. Eller Highland Park som exabit nämner om du vill ha en lite eldigare smak (utan att vara rökig). Vill du ha en riktigt len helmalt kan du pröva Singleton (Speyside). Dalwhinnie är riktigt bra som Dr Krall skriver.
Publicerat November 4, 201510 yr Jag fick en flaska Mackmyra Brukswhisky för ett tag sedan. Det var en trevlig överraskning, kostar runt 400 kr. En riktig Brukswhisky med andra ord, rekommenderas! Skickat från min E6553 via Tapatalk
Publicerat November 4, 201510 yr Behöver tips om en lite finare whisky till fars dag present ingen rökig Glengoyne Skotsk Single Malt där malten lufttorkas. Ingen röksmak, ganska ljus i färgen, mellanpris, ganska god tycker jag! Osäker, men det kanske bara finns den 21 åriga på bolaget och då är den rätt dyr...
Publicerat November 4, 201510 yr Craigellachie 13 årig. Inte jättedyr men trevlig överraskning. :-) Inte rökig men god smak ändå.
Publicerat Mars 15, 201610 yr ville bara passa på att tippsa mina herrar och damer om Islaymist den är lätt rökig och god 256kr på bolaget
Publicerat Maj 5, 201610 yr Ska ni ha möjlighet att köpa bra whisky rekommenderar jag medlemskap i denna klubb. Dom får de bästa tunnorna från de bästa destillerierna! https://www.smws.com