Publicerat Februari 25, 200818 yr NU jäklar ska ni få höra !! Fick ju då hem min heavy-super-duper verminator longrange deluxepipa i brevlåddan ida Ställde mig på bron...tog ett djupt andetag...min förväntan var hög (likaså min puls...) Så var det dags, jag lät den mest bedrövligt klagosammaste tragiska locksignal ljuda över nejden :'( Resultatet undrar nån kanske ??? kan säga det lät inte vänta på sig, 2 st hästar i vilt sken sprängde hagen !! husets bonnkatt kom i Bredställ ;D in mot bron...där stod jag & tänkte att det här...det blir kul det ! hela infernot var över på några sekunder, nu väntar timmar av lagande av hästhage... men det var det tametusan värt ;D Hoppas det funkar på räv nu bara...
Publicerat Februari 25, 200818 yr NU jäklar ska ni få höra !! Fick ju då hem min heavy-super-duper verminator longrange deluxepipa i brevlåddan ida Ställde mig på bron...tog ett djupt andetag...min förväntan var hög (likaså min puls...) Så var det dags, jag lät den mest bedrövligt klagosammaste tragiska locksignal ljuda över nejden :'( Resultatet undrar nån kanske ??? kan säga det lät inte vänta på sig, 2 st hästar i vilt sken sprängde hagen !! husets bonnkatt kom i Bredställ ;D in mot bron...där stod jag & tänkte att det här...det blir kul det ! hela infernot var över på några sekunder, nu väntar timmar av lagande av hästhage... men det var det tametusan värt ;D Hoppas det funkar på räv nu bara... ;D ;D ;D ;D
Publicerat Februari 25, 200818 yr Härligt Klant! Fortsätt i den taken så har alla villebråd i skogen snart över Dig. ;D :-*
Publicerat Februari 25, 200818 yr Resultatet undrar nån kanske ??? kan säga det lät inte vänta på sig, 2 st hästar i vilt sken sprängde hagen !!husets bonnkatt kom i Bredställ ;D in mot bron...där stod jag & tänkte att det här...det blir kul det ! hela infernot var över på några sekunder, nu väntar timmar av lagande av hästhage... men det var det tametusan värt ;D Hoppas det funkar på räv nu bara... Fucking great! ;D ;D ;D ;D ;D ;D Mvh!
Publicerat Februari 25, 200818 yr haha fan va skoj, nog har jag fått in katten i full kareta men icke några hästar inte ;D
Publicerat Februari 27, 200818 yr Var ut och testade i eftermiddags igen. Vi har ju haft storm länge nu men idag mojnade det. Satt en halvtimm aungefär men såg inget så jag packade ihop och tog skotern och körde en cirkel runt där jag suttit. Och se på fan! En stor räv hade varit framme och kikat på mig och sen flytt i språng! Bakspårade den en bit och såg att den varit väldigt rädd att gå ut i strandkanten och myren vid tjärnen jag satt. Höll sig lite in i skogen tills den var jämsides med mig och klev fram och kollade. Det var omväxlande trav, gång och språngspår fram till mig så han var verkligen nyfiken att se vad det var! Känns väldigt lovande och gör ju att man tror mer på det hela nu! Såg ut att ha kommit från väldigt långt håll dessutom så metoden känns väldigt lovande för mig också nu.
Publicerat Februari 27, 200818 yr den observationen var ju inte helt fel! fördelen med skoter och framförallt snö! de smäller nog snart!
Publicerat Mars 1, 200818 yr Den här damen kom på första locket som en f1a genom gräset damma till den på 50m. Mvh.
Publicerat Mars 1, 200818 yr Grattis till mickel Flex ;D ;D 80 poäng till viltvården ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Publicerat Mars 1, 200818 yr Grattis flex, Flex vad andvände du för pipa????? NORDIC PREDATOR ELLER CRIT`R CALL PEEWEE!. VILKEN ÄR BÄST! ?!?!? Vilken pipa ska jag köpa ???? vill försöka få en pipa innan jaktsäsongen är slut! Vad tycker ni ??? mvh
Publicerat Mars 1, 200818 yr CRIT`R CALL kör jag med har prövat många olika pipor men tycker att dom är bäst har du PEEWEE o STANDARD klarar du alla lägen ;D sen kan man köra varannan o så så man får lite variation på lätena. Mvh.
Publicerat Mars 1, 200818 yr grattis Flex klockrent, du har legat lågt på forumet här tycker jag.......kaxigt att entra med en död lockräv, precis så vi alla skulle vilja få till det ;D
Publicerat Mars 1, 200818 yr Grattis Flex! Behöver lite hjälp också. Hur gör man om det inte finns någon vind? Stannar hemma?
Publicerat Mars 1, 200818 yr det tror jag inte, oftast är ju problemet denna jävla vår/vinter att det blåser för mkt tycker jag ;D
Publicerat Mars 1, 200818 yr grattis Flex klockrent, du har legat lågt på forumet här tycker jag.......kaxigt att entra med en död lockräv, precis så vi alla skulle vilja få till det ;D He he man måste ju ha lite flyt oxå ;D Mvh.
Publicerat Mars 1, 200818 yr Ni som verkligen lyckats få in nån räv! Skulle va kul att höra en ljudfil över hur J...ligt ni låter me pipan. Skulle de gå att ordna? Har aldrig hört en hares dödsskri!!! Kör som de gör på filmen idag!
Publicerat Mars 1, 200818 yr Jag är helt på Jagerstrandens linje j...a piss vinter den sämsta tänkbara för o locka sen är väll det inte så kul när man inte lyckas men det är bara o köra på o prova olika sätt o äntra miljön man ska locka i det hände inte mycket för mig häller när jag börja. Mvh.
Publicerat Mars 1, 200818 yr Ni som verkligen lyckats få in nån räv!Skulle va kul att höra en ljudfil över hur J...ligt ni låter me pipan. Skulle de gå att ordna? Har aldrig hört en hares dödsskri!!! Kör som de gör på filmen idag! Kolla den här länken längre ner på sidan på olika harskrik härmar dom lätena som finns där funkar för mig ;D http://www.varmintal.com/coy5-20.htm Mvh.