Publicerat Mars 6, 200818 yr Hej, skjuetn i södra Polen i höstas. Ja, långa horn. Vikt 5,8 kilo. Min kamrat lade ner en 16-taggare + en mindre tolva.. Man skulle kunna säga att det gick bra för oss! Fint väder och månmga brölande hjortar - även om inte alla var i troféklass
Publicerat Mars 6, 200818 yr Hej, skjuetn i södra Polen i höstas. Ja, långa horn. Vikt 5,8 kilo. Min kamrat lade ner en 16-taggare + en mindre tolva.. Man skulle kunna säga att det gick bra för oss! Fint väder och månmga brölande hjortar - även om inte alla var i troféklass Ok! Dom är ändå fina att pryda väggen med, ;D och göra jaktkompisar sotis. ;D
Publicerat Mars 6, 200818 yr ni som vet saker om hjort, hur snabbt förökar dom sig? Dom är rätt så nya här på Åland och det finns inte många. Dov och vitsvans finns det ett fåtal av. Tyvärr finns dom redan i jaktkortet som skadedjur i stort sett. Själv vill jag att dom ska få komma in hit. Dovhjorten har vi året runtjakt på ;( och den vill jag mest att ska få etablera sig.. Men hur är det, är dom snabba att komma upp i större antal?
Publicerat Mars 6, 200818 yr ni som vet saker om hjort, hur snabbt förökar dom sig? Dom är rätt så nya här på Åland och det finns inte många. Dov och vitsvans finns det ett fåtal av. Tyvärr finns dom redan i jaktkortet som skadedjur i stort sett. Själv vill jag att dom ska få komma in hit. Dovhjorten har vi året runtjakt på ;( och den vill jag mest att ska få etablera sig.. Men hur är det, är dom snabba att komma upp i större antal? Kron får bara en kalv/år. Kika på länken nedan! http://www.jagareforbundet.se/viltvetande/...ion/default.asp
Publicerat Mars 10, 200818 yr Författare Fungerar bra micke! Japp,ser lite annorlunda ut än tidigare bara. /Micke
Publicerat April 17, 200818 yr Hej på alla! jag var ute söndag d. 13.April 2008 och har sett mycke hjort! Det er spening och jaga med kamera också hälsningar Storgalt
Publicerat April 17, 200818 yr Hej på alla!jag var ute söndag d. 13.April 2008 och har sett mycke hjort! Det er spening och jaga med kamera också hälsningar Storgalt Fina bilder Storgalt! Ståtliga djur!
Publicerat April 18, 200818 yr Jäklar så stor skillnad det är i hornbyte. 8 taggaren bär gamla uppsättningen medans dena kapitale bakom redan har 50-60 cm nya horn. Fatta näringsbehovet att bygga sådana horn på så kort tid - rena bantningskuren