Publicerat November 25, 200718 yr Jag tror dej! Satt du i "ditt" torn? Fattar inte vad det är som är så j-la spännande där i plöjet, skumma djur det där. Du lär ju ha fått hela den där flocken på dej som vi såg, måste ha varit skitläckert!!! Mvh!
Publicerat November 25, 200718 yr Författare Yes jag satt i mitt torn och hade du suttit i "ditt" så hade du fått hela herrklubben i knät! hela gänget vinklade upp över berget när jag sköt och gick ut där vi parkerade bilen! /Micke
Publicerat November 25, 200718 yr Yes jag satt i mitt torn och hade du suttit i "ditt" så hade du fått hela herrklubben i knät! hela gänget vinklade upp över berget när jag sköt och gick ut där vi parkerade bilen!/Micke Vad har Du för foder till hjortåteln när Du har så gott om dom runt omkring Dig ??? ??? ??? ;D :-*
Publicerat November 25, 200718 yr Författare Vad har Du för foder till hjortåteln när Du har så gott om dom runt omkring Dig ??? ??? ??? ;D :-* Inget foder,det är min egen doft som dom inte kan motstå.....samma med kvinnor ;D /Micke
Publicerat November 25, 200718 yr Idag fick jag inviga nya Sakon då en dovspets plötsligt fladdrade ut på vallen där jag satt, visslade till men den vinklade och ökade farten istället för att stanna så det var bara att resa sig och svinga med. Släppte första smällen och hjorten gjorde ett jättehopp (kändes lågt) och fortsatte med god fart, i med en ny 18.5 grams Partition å på ca 70 meters håll fick hjorten en pärla som tog. Vinglade lite i dikeskanten för att sen bli liggande för gott I sista såten fick jag en kronhjort med tio taggar på 50 meter, fick givetvis bara skjuta kalv Sen kom en räv farandes med två hundar efter sig och tre smällar senare så hade skogsägaren tre träd med hål i : Rök träflisor i hela skogen. "Skjut som om inte träden finns..." Jotjena! Var ju fan som ett plockepinn i kikaren > //Micke
Publicerat November 25, 200718 yr Jäpp, typ en spets och sen var det en redig kapitalare ;D Det sista var så långt bort att jag inte kunde se annat än att det rök flisor i stammen. Bäst att tillägga att jag såg räven en stund till och det var inge fel på den.
Publicerat November 25, 200718 yr Det är ingen som kommer tro mig nu........hade över 30 hjortar framme i en klump imorse,bla en herrklubb bestående av ett tiotal stång,halv och en helskovel Eftersom handjursjakten gått väldigt bra i år och det är omöjligt att se vilken hind som hör ihop med resp kalv i en sådan flock så var valet att skjuta kalv självklart. Efter en olidligt lång tidsperiod(känns så med så många djur framme,har ingen tidsuppfattning egentligen,men mitt pekfinger tappade känseln flera ggr av den iskalla avtryckaren)så står en liten hindkalv fri från alla andra vilket resulterar i ett skott diagonalt genom brösthålan. Vild panik utbryter,hjortar springer åt alla håll och hepp där står en hankalv fri med sträckt hals,ett snabbt skott mot tjockhalsen fäller han på plats. Efter en timme i tornet så är det då färdigjagat för idag,urtagning av kalvarna samt påfyllning av foderspridare för vildsvin innan hemfärd. /Micke Grattis Micke, snyggt... och snabb omladdning : Kalv 2 luktar brenneke lång väg :-*
Publicerat November 25, 200718 yr Inget foder,det är min egen doft som dom inte kan motstå.....samma med kvinnor ;D/Micke Aha! Då skulle Du behöva komma upp hit och prova våra hjortar så får Vi se vad som sklijer dom åt. ;D
Publicerat November 25, 200718 yr Författare Grattis Micke, snyggt... och snabb omladdning : Kalv 2 luktar brenneke lång väg :-* ;D Inte alls två st 11,2 grams RWS H-Mantel i 7x57r gjorde jobbet,nog för att bössan skjuter bra men inte så bra att den sätter en brenneke i tjockhalsen på 60m. Nog för att jag börjar bli gammal men än hinner jag ladda om kulpian inom några sek :-* /Micke
Publicerat December 2, 200718 yr I dag drevade vi kronvilt. Två hjortar va med i drevet en fyra (som fick löpa) och sen den här (fick inte löpa vidare) ;D Det tråkiga va att jag stod i passet brevid [/img]
Publicerat December 2, 200718 yr Det jävliga va att den va på väg åt mig. Men passgrannen fick en lucka på han och utnyttjade den väl. Han är en duktig skytt.
Publicerat December 2, 200718 yr Det jävliga va att den va på väg åt mig. Men passgrannen fick en lucka på han och utnyttjade den väl. Han är en duktig skytt. Tråkigt men så kan det bli ibland.
Publicerat December 3, 200718 yr I dag drevade vi kronvilt. Två hjortar va med i drevet en fyra (som fick löpa) och sen den här (fick inte löpa vidare) ;D Det tråkiga va att jag stod i passet brevid [/img] Kronhjort med mycket horn och vinterpälsad räv är fanimej de vackraste vilt vi har i landet
Publicerat December 3, 200718 yr Kronhjort med mycket horn och vinterpälsad räv är fanimej de vackraste vilt vi har i landet Instämmer !
Publicerat December 8, 200718 yr Författare Så avslutar jag nu hjortjakten för den här säsongen,var ner en sväng imorse och fick fälla denna spetshjort. Hade egentligen tänkt trampa upp en julhare men det blev en julhjort istället Den tänkta kvoten för vuxna är fylld nu och resten av tiden kommer att läggas på grisvak med chans på hjortkalv så fort snön kommer. /Micke
Publicerat December 8, 200718 yr och resten av tiden kommer att läggas på grisvak med chans på hjortkalv så fort snön kommer./Micke Öhhh , din rävkoja då ! Försök inte smita undan nu.
Publicerat December 9, 200718 yr Författare Såg några hjortar till annars dåligt idag,däremot besöker grisarna min foderspridare varje natt nu...sjukt vältrampat under den av grisklövar i alla möjliga storlekar! Vsst ska jag sitta i rävkojan också! är dock lika snöberoende för det och så står den på en annan mark. /Micke