Publicerat December 27, 200718 yr alltid kul att skjuta sin första älg ;D kul att allt gick bra fast du skakade som ett asplöv
Publicerat December 27, 200718 yr alltid kul att skjuta sin första älg ;D kul att allt gick bra fast du skakade som ett asplöv asplövet kom när allt var stilla och över ;D
Publicerat December 27, 200718 yr grattis ullmenkott, jag fällde själv min första tjur under lustiga omständigheter i början på december, på en skärgårdsö, för tax på rådjursjakt med kombi... tilläggas bör att jag inte i vanliga fall jagar älg, utan det var tillfället som avgjorde, då rådjursgänget hade en vuxen kvar på tilldelning
Publicerat December 30, 200718 yr Stort grattis!! En skön känsla att nedlägga sin första älg! Jag vet fortfarande inte hur det känns att nedlägga den ANDRA.
Publicerat December 30, 200718 yr tack alla (ps:jag har slutat skaka nu,men det kommer väl tillbaka tisdag morgon misstänker jag) : 8) MVH:Christer
Publicerat Januari 6, 200818 yr Jag lyckades lpcka till mig två tjurar på under timmen som fick bita i gräset..första gången jag provade locka älg. Det borde alla pröva för det var spännande som fan att ha kontakt med viltet.
Publicerat Januari 10, 200818 yr sköt min första älg annandagsmorgon med min 308wpå styvt 100m efter första skottet knäa hon till och fortsatte 10m innan jag gav henne ett skott till,kändes säkrast att sätta 2 skott 1a i hjärtat och 2a genom lungorna båda i och försej dödande men det visste jag ju inte förrens efteråt,skum känsla efteråt när adrennalinkicken kom o jag började skaka som ett asplöv MVH:Christer Tänk att alla MILJONER timmar på Rosersberg äntligen gav utdelning. Stort GRATTIS. 8) 8) 8)
Publicerat Januari 10, 200818 yr Tänk att alla MILJONER timmar på Rosersberg äntligen gav utdelning.Stort GRATTIS. 8) 8) 8) tack träning tror inte jag att man kan få föör mycke av,men det var kul att få utdelnig ÄNTLIGEN
Publicerat Januari 17, 200818 yr Skogsslaktad tjur från i höst Ja den va fin. En mellanoxe som borde sparas men va gör man inte för en smålänning ;D Snygg bild jag tog
Publicerat Januari 18, 200818 yr Ja den va fin. En mellanoxe som borde sparas men va gör man inte för en smålänning ;D Snygg bild jag tog Vad svamlar du nu om? Jag tog bilden med min mobil.
Publicerat Januari 23, 200818 yr Vad svamlar du nu om? Jag tog bilden med min mobil. Hehe..kom på det efter en stunds grubbleri...men den va snubblande lik en av mina bilder
Publicerat Januari 26, 200818 yr I morgon åker jag iväg till årets sista älgjakt. Får se om vi kan få den sista älgen denna gång.
Publicerat Januari 29, 200818 yr Författare I morgon åker jag iväg till årets sista älgjakt. Får se om vi kan få den sista älgen denna gång. Ingen älg?
Publicerat Januari 30, 200818 yr 25 skjutna älgar på 8jägare blev 2007 års resultat. Själv sköt jag tre pinnoxar och en kviga +att jag skonade några fina kossor. /Jeppe
Publicerat Januari 30, 200818 yr Uselt i år, tilldelning på 5 stora och fritt med kalv, vi sköt en av varje :-[ möte imorgon som gör att jag inte kan vara ledig, får hoppas på bättre utdelning nästa år.
Publicerat Januari 30, 200818 yr Ingen älg? Jodå. Det blev lyckat. Finns att läsa och titta på i min jaktdagbok.