Publicerat Oktober 20, 200718 yr Författare hmm, jag kunde inte se bilden, fan..man är för gammal för det här med datorer verkar det som. Prövar ånyo med en matlagningsbild på mig själv och ser om det funkar.....pyttipanna stod på menyn ;D
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Författare Aha...nu gick det bättre. varför kan man undra?? Jag har ingen aning men skit samma.... Nu kommer det en bild på farsgubben som fick skjuta en ko efter ett fint hundarbete.
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Författare En bild på boendet......mitt i skogen ;D, men det är en gammal åker nedan husen så det är lite öppnare och mysigare än vad det kan se ut ;D
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Författare Nu har vi kommit till oktober...blåste rätt så rejält första morgonen.
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Författare Jakten gick bra i oktober, vi fällde 4 kalvar och 2 kor första veckan. har tyvärr ingen bra bild på de fällda älgarna men dragning i pulkan hör till oktoberjakten, vi är 15 st och då går det ju bra!
Publicerat Oktober 20, 200718 yr hmm, jag kunde inte se bilden, fan..man är för gammal för det här med datorer verkar det som. Ha-ha, vad skall då ett annat gammalt skrälle säga : Fina bilder ERKON och grattis till Ijahman för den första älgen. Dom pinnarna glömmer du aldrig
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Författare Härliga bilder. Sen är mat som man tilllagar ute extra gott ;D Precis, det blir så mkt godare då ;D I övrigt så hade jag ett upptag bara när jag gick med hund och det ekipaget gick ut förbi en passkytt som inte lyckades komma åt tjuren som Freja skällde. Senare i veckan ramlade dock två kalvar och en ko för henne så hon fick sin belöning till slut . Som sagt såg jag ingen älg men det är några helger kvar och nästa helg ska vi göra ett försök att komma åt de 2 tjurarna som är kvar på tilldelningen. Kan tillägga att vi jagar ut mot kusten, alltså öster om E4:an och det var björn på marken. En hundförare gick på ståndskall men vände när han insåg att det inte var en älg som morrande och fräste i buskarna ...otäck med tanke på det som hänt den senaste tiden men det är väl ngt vi får börja vänja oss vid även under oktoberjakten. Lite andjakt blev det också men det hör väl inte till denna tråden Mvh/Erik
Publicerat Oktober 20, 200718 yr ;D... älg jakt i dag!... http://jaktsnack.se/index.php?topic=7525.435 se min dagbok!.. mvh
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Fina bilder Erkon! Var har Ni köpt pulkan ??? Vi funderar på en till myrmarkerna ev.
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Författare Fina bilder Erkon! Var har Ni köpt pulkan ??? Vi funderar på en till myrmarkerna ev. Den är tillverkad av en gubbe i laget så jag vet inte var man kan köpa sådana, tyvärr!
Publicerat Oktober 20, 200718 yr Den är tillverkad av en gubbe i laget så jag vet inte var man kan köpa sådana, tyvärr! Okej! Jag har två länka på var man kan köpa den annars. http://www.prplast.se/ under egna produkter finns den. http://www.algforsen.se/salu.htm
Publicerat Oktober 21, 200718 yr hmm, jag kunde inte se bilden, fan..man är för gammal för det här med datorer verkar det som. Under bilden står det "älgtjur" , döp om bilden till "algtjur" istället så går det nog.! Mvh.............
Publicerat Oktober 21, 200718 yr En kalv blev det skjutet för den gamle idag efter fint arbete av honom
Publicerat Oktober 21, 200718 yr ...och här stöp den sista vuxna älgen idag. En fin kossa. Nu är 18 av 18 fällda. Nu är det bara 9 kalvar kvar till den 25 nov.
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Hade du döpt om den till "STORAS" hade ingen motsatt sig Har ni slaktvikt på den ännu?
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Ingen slaktvikt än men det var inte mycket fett på den så den har nog haft det skoj med korna. ;D
Publicerat Oktober 21, 200718 yr Det var ingen liten en, grattis......passgrannen sköt en 16 taggare i lördags(hä låkte stimen) i lätt snöfall!