Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Älgjakten -07

Featured Replies

Publicerat
å inte kunna påverka sin jakt

Det låter ju inte så roligt, men att man inte kan påverka sin jakt håller jag inte med om!

• Svar 252
  • Visningar 21,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

I dag är det första dagen efter uppehållet här och gubbe + unghund (som planen är nu i alla fall) ska ut mitt i dan.

Publicerat
I dag är det första dagen efter uppehållet här och gubbe + unghund (som planen är nu i alla fall) ska ut mitt i dan.

...och på lördag den 13/10 är det fösta dagen efter uppehåll för oss. :D

Publicerat

Jepp då far man å bygger upp statistiken å skjuter nån älg ;D Var i går å lockade ruskigt kul kom en liten pinntjur på 30 meter å trodde han var störst i världen :D Blev bara en filmstjärna av han ;D

Publicerat
Det låter ju inte så roligt, men att man inte kan påverka sin jakt håller jag inte med om!

;D.. skulle bli jätte glad om du kunde förklara för mej hur man kan påverka älgjakten!.. när man bara sitter i ett torn å blänger????.... då inte hund eller drev används!..

det handlar juh bara om tur att älgen går förbi där precis då??... fast eftersom jag e rätt ny på detta så kan jag juh ha fel!..  ::)... fast de händer sällan ja har de!..  ;)

MVh

Publicerat

Blev inte unghanen idag, då han under förmiddagen lyckats vricka till en framtass, så han är lite halt  :- Blev hans mamma som fick ta oktoberpremiären istället  :)

Publicerat
Blev inte unghanen idag, då han under förmiddagen lyckats vricka till en framtass, så han är lite halt  :- Blev hans mamma som fick ta oktoberpremiären istället  :)

Stackars lilla gubben! :'(

Publicerat

Han är snart fit for fight igen  ;)

Publicerat
Han är snart fit for fight igen  ;)

Jag kan tänka mig det! Bara lite vila så är det bra. :D

Publicerat

Sköt en pinntjur idag hos grannlaget. Bild i jaktdagboken.

Publicerat

Grattis grattis!

Publicerat

vart en pintjur i går för laget meraq om det i min jaktdagbok ;D

Publicerat

;D.... såååå dag 4 på älgjakten!.. nu har jag slösat bort 48 timmar av mitt liv!...  >:(..... frågan är om man någonsin kommer att "jaga" på detta sätt igen!.. ja lär inte ta ledigt för att sitta å glo i ett torn igen!..  :(

såg iaf en jätte fin räv!..  ;D ;D ;D.. mitt på dagen.. ;D... blir kanske lite lock i helgen i stället!..  ;D

i morgon är de genom gång av såterna!... de ska iaf bli kul!.. blir lite aktivitet så man slipper sitta å blänga!..

Eros ska få följa med ut i skogen i morgon å stöta!..  ;D ;D

Mvh

Publicerat
;D.. skulle bli jätte glad om du kunde förklara för mej hur man kan påverka älgjakten!.. när man bara sitter i ett torn å blänger????.... då inte hund eller drev används!..

Genom att välja rätt pass, inte röja sig med allt vad det innebär.....locka, speciellt denna tiden.....ta tillvara på tillfällena är några exempel på saker som jag tror man kan påverka.I vårat lag samt grannlagen är det vissa passkyttar som år efter år har "tur" och vissa har "otur"

Men att det sen många gånger är tur/tillfälligheter som avgör kan jag hålla med om....men påverka kan man nog.

Good luck ;)

Publicerat

Jag kom så långt att jag anmälde mej till älgjakten i år men kom sedan på bättre tankar och har varit uppe i fjällen och jagat fågel istället ;D

Publicerat
Jag kom så långt att jag anmälde mej till älgjakten i år men kom sedan på bättre tankar och har varit uppe i fjällen och jagat fågel istället ;D

du e en mycket smart person!...  ;D ;D ;D... ;)

Mvh

Publicerat

Jag hade turen att få lägga ner en kalv för wachteln i tisdags o en fin hjort i onsdags. Gråhun har hafft lite älgkontakter men tyvärr så är ju alla älgar smått stressade av alla folkdrev som alla ska jävlas med, tiken tog upp ko o kalv på efftermidagen o 2 timmar senare hämtade jag henne 1,2 mil upp på skogen då på ståndskall. Vi har hafft fruktansvärt med älg i år på 3 jaktdar så har vi sett 12 djur,då kan det så klart va samma djur vid flera tillfällen men mycket älg är det i år och då ska jag tillläga att jag jagar i östergötland. Nu blir det ingen jakt förens på lördag o då ska vi nog jaga med gråhunden så det är bara att hoppas =)

Publicerat

Grattis! Bilder då ??? ??? ??? :D

Publicerat

Hade inga batteri i kameran när jag sköt kalven men jag har nog en eller två bilder på hjorten. Om jag orkar så ska jag försöka lägga in dom senare

Publicerat

Okej! :D

Publicerat

Gammlen och tiken jobbade tillsammans idag och en älg är fälld för dem + att en passare sköt en älg som passerade honom, så andra delen av jakten har börjat helt ok.

Skickade kameran med maken, men det återstår att se om det blivit några bilder och framförallt om de är av godtagbar kvalitet och inte bara en massa blurr  :D :D Han är ju inte så van att handskas med min kamera  ::)  ;D

Så nu är kameran hemkommen och bilder inlagda på datorn, krympta och uppladdade på nätet, så här kommer en..

Alg_2-20071013001_2.jpg

Publicerat

Sköt en ko idag för en Karelare. Första för hunden vilket var riktigt skoj! Bild finns som vanligt i dagboken.

Publicerat

Det blev en liten ko för oss idag på 15 passare och 2 hundförare. Kameran glömde jag hemma idag. Skämms på Dig Jonsson! ;D :'(

Publicerat

Sköt en kalv på stånd i dag var ruskigt skarpt i morse men skam den som ger sig ;D

Publicerat
Sköt en kalv på stånd i dag var ruskigt skarpt i morse men skam den som ger sig ;D

Vi har haft skarpt hela dagen så här uppe har det sprungit undan 3-4 ggr idag. :(