Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

ÄNTLIGEN!!!

Nu är min licens på ingång, kommer med posten i morrn!

Min handläggare höll vad hon lovat! :biggrin:

Men tiden mellan att jag lämnade in den, 27/6, och fram till för någon vecka sedan (då hon blev tilldelad arbetet med min licens) borde kunna kortas..

Grattis! :thumbsup::yes:

Bara 8 veckor! :biggrin:

Helt enastående. :whistling::laugh:

• Svar 2,2k
  • Visningar 269,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

Lämnade in min första licensansökan igår, fick till svar att det skulle ta minst 10-12 veckor, bor i Kristianstad men tydligen sköts de ansökningarna nere i Malmö.. Jag antog att det skulle ta ca 4 veckor för det är vad det brukar landa på första gången enligt vänner och bekanta, 10-12 veckor har ställt till det då jag antagligen kommer flytta inom 6-8 veckor, bör jag försöka få tag på handläggaren snabbast möjligt för att undvika strul, och isåfall, vart ringer man?

Publicerat

ÅÅHÅHaHA vill inte låta hånande på något sätt men jag fick just licensen på min nya T3 varmint, det tog 12 dar! Och det under högsäsong!

YES

Sorry ni andra, lider med er.

Publicerat

Lämnade in min första licensansökan igår, fick till svar att det skulle ta minst 10-12 veckor, bor i Kristianstad men tydligen sköts de ansökningarna nere i Malmö.. Jag antog att det skulle ta ca 4 veckor för det är vad det brukar landa på första gången enligt vänner och bekanta, 10-12 veckor har ställt till det då jag antagligen kommer flytta inom 6-8 veckor, bör jag försöka få tag på handläggaren snabbast möjligt för att undvika strul, och isåfall, vart ringer man?

Ja. Du bör kontakta tillståndsenheten i Malmö som handlägger ditt ärende om du kommer att bo på annan plats än ansökan avser. Så att det inte blir strul.

Mvh John

Publicerat

Polaren har nog rekordet när han lämnade in ansökan påtalade han att det var lite brådis då det var hans ny eftersöksvapen.

Fick licensen leverrad till dörren dagen efter av handläggaren.

Lasse

Publicerat

Ja jag ska ta och ringa dom, men deras telefontid 10:00-12:00 är inte anpassad efter mina arbetstider, 19:00-07:00, men på onsdag så jobbar jag inte natten så får plåga mig att vara vaken så man kan slå dom en signal, får hoppas på att de rotar upp lappen och passar på att godkänna den när de ändå är igång ;)

Publicerat

Väntar fortfarande på rugern. på ett ca 1månad kvar o vänta. nu bara gått 5v så de är ju lugnt. ska lämna in en ansökan på en tikka i veckan. 6:e vapnet så detta kommer ta tid! suck..

Publicerat

Fick min idag och det tog ganska exakt fem veckor i Halland vilket är helt "ok" . Givetvis är man och jobbar och får snällt vänta en vecka tills man kommer hem :(

Publicerat

lämnade in ansökan 24/7 hos Borås polisen, ringde idag för jag ska upp och jaga till helgen i Värmland... fick till svar ja mellan 10-12 veckor får du vänta :yucky:

vad är det som ska ta sådan tid??? vad jag vet har jag bara hållt mig inom landets gränser och lagar... irriterande är det räknade att då bör jag ha licencen till v.42...

Publicerat

Fick licensen i dag lämna in den i slutet av April !

Mvh.

Publicerat

Man kommer ju ifrån det här med impulsköp iaf :-)

Publicerat

Min dök upp i måndags så två veckor med postgång på bägge hållen är rätt ok.

Lasse

Publicerat

Ringde handläggaren idag angående adressändring, hon förklarade vänligt att det behövde jag inte göra då det sköts automatiskt även under handläggningstiden, förövrigt så var hon lite mer optimistisk än tanten på den lokala stationen som sa 10-12 veckor, handläggaren trodde mer på 6-8.. Även om det med är lång tid så är det en stor skillnad när man väntar på första bössan och dessutom har inbjudan på grisjakt som väntar :D

Publicerat

Fick licensen i dag lämna in den i slutet av April !

Mvh.

Å fy fan. Vart i landet då?

Publicerat

Å fy fan. Vart i landet då?

Skövde :sad:

Mvh.

Publicerat

Skövde :sad:

Mvh.

Var rädd för det. Jag ska ringa idag och se hur det går med mitt ärende. :sick:

Publicerat

Var rädd för det. Jag ska ringa idag och se hur det går med mitt ärende. :sick:

Lycka till :wallbash:

Jag ringde 3 gånger o sista gången hade jag ingen handledare då sket jag i det :sick:

Mvh.

Publicerat

Jag tror att många kommer dra sig.för att sälja bössor till.de som tillhör Västra Götaland...

Publicerat

Jag tänkte lite på varför gör det inte om sitt system så tex Kiruna kan få mitt ärende för mig som bor i Halland osv. Bakgrundskoll och tillståndshandlingar har dom ju i sin databas som är samma i hela Sverige!? Om man läser om folk som får sina tillstånd över en vecka eller över en "natt" så borde det ju gå att dela upp alla ansökningar/licenser jämt över alla län i Sverige kan man tycka. Men det är väl förmodligen enklare sagt än gjort :/

Publicerat

Jag tänkte lite på varför gör det inte om sitt system så tex Kiruna kan få mitt ärende för mig som bor i Halland osv. Bakgrundskoll och tillståndshandlingar har dom ju i sin databas som är samma i hela Sverige!? Om man läser om folk som får sina tillstånd över en vecka eller över en "natt" så borde det ju gå att dela upp alla ansökningar/licenser jämt över alla län i Sverige kan man tycka. Men det är väl förmodligen enklare sagt än gjort :/

Bra idé. Jag tycker det är märkligt att en statlig myndighet har så oerhört stor skillnad på sin kvalitet när det gäller en skrivbordsprodukt. Outsourca skiten till Indien istället!

Det är så man har lust att själv beställa hem utdrag över sitt brottsregister för att sen gå och lämna det till dem för att hjälpa till på vägen.

Publicerat

Hmm.. "Återkommer kl 10".. "Återkommer kl 11".. "3 signaler - sen upptaget".

Verkar svårt att komma fram.

Kanske ska hota dem med att stå och spela vuvuzela utanför polishusets kontorslokaler 3 timmar varje dag? Då får de kanske fart på skrivmaskinen.

Publicerat

Men va*an, "Återkommer kl 12" nu. Och de har telefontid 9-12. Vuvuzelan ligger nära till hands nu, kanske ackompanjerad av en egentillverkad sång också. :wallbash:

Publicerat

Lämnade in fyra ansökningar omkring 20 juli, fick besked idag. Inte helt illa med tanke på att det säkert var en del herrar och damer på semester även under augusti.

Bra jobbat Stockholms län även om det kändes oändligt mitt uppe i väntan :wink:

Publicerat

Fick min licens igår 7veckor och 5dagar västra götaland!

Publicerat

Fick min licens igår 7veckor och 5dagar västra götaland!

Det var ju fasen "bra". Jag har väntat 10 veckor nu i vgr!