Publicerat Augusti 6, 201213 yr Åjo. Väntetiden lär förmodligen skilja sig, då vi inom vår kommun har alldeles egna licenstanter... Ja, men vapenlicenser i Jämtlands län handläggs antingen i Östersund, Sveg eller Strömsund beroende på bemanning och hur mycket jobb det är. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 6, 201213 yr Ja, men vapenlicenser i Jämtlands län handläggs antingen i Östersund, Sveg eller Strömsund beroende på bemanning och hur mycket jobb det är. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2 Därmed så är det väl lögn att säga att min snabba licenshandlägningstid kan visa att Sveg eller Östersunds licenshandläggare har lite att göra, eller?
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Inne på åttonde veckan på vapen nr tre. Fått en handläggare men hon gick på semester nyss. Sthlm län... O.o Åtta veckor var beskedet jag fick för två veckor sen. Inflödet är 50st/dag, utflödet okänt.
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Därmed så är det väl lögn att säga att min snabba licenshandlägningstid kan visa att Sveg eller Östersunds licenshandläggare har lite att göra, eller? Nej, det bevisar bara att polisen i Jämtland verkar hålla vad dom lovar och att de som handlägger tillståndsärenden har fått mer resurser både i Sveg, Östersund och Strömsund. Skickat från min ST17i via Tapatalk 2
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Har väntat sen i början på maj på min Husqvarna så det är bara fortsätta o vänta. Mvh.
Publicerat Augusti 7, 201213 yr Känner en som precis tagit jägarexamen och nu lämnat in licensansökan, så ska bli intressant att se vilken tid vi hamnar på nu. Jag återkommer med resultatet Det tog endast 9v för att få denna licens, så man vart nästan överraskad.
Publicerat Augusti 8, 201213 yr Fick min licens på blasern idag tog totalt 4 dagar :wub: älskar handläggarn ikatrineholm
Publicerat Augusti 8, 201213 yr För jävla kort här Uppsala, lämna brevet på lådan i fredags och idag kom det tillbaks i min låda
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Skickade in min första licensansökan 31/7 och den gick till Polisen i Halmstad får se hur lång tid det tar. Men den 16aug är nu lite väl önsketänkande givetvis Någon här som har koll på ungefärliga licenstider i Hallands län?
Publicerat Augusti 9, 201213 yr Skickade in min första licensansökan 31/7 och den gick till Polisen i Halmstad får se hur lång tid det tar. Men den 16aug är nu lite väl önsketänkande givetvis Någon här som har koll på ungefärliga licenstider i Hallands län? 8-9 veckor har jag läst någonstans.
Publicerat Augusti 9, 201213 yr jag lämnade in min ansökan i går och blev i princip lovad svar inom två veckor i morse ringde dom upp för kompletterande uppgifter (hade glömt kryssa i att skåpet skulle förvaras hemma...) han tackade för uppgifterna och sade att han skulle göra klart min licens på eftermiddagen! bor i Uppsala och det är min första licens!
Publicerat Augusti 10, 201213 yr Jag är inne på fjärde veckan,får nog vänta 4 eller 5 veckor till. Jag älskar polisen Göteborg
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Ansökte om licens i fredags (Östersund), de sa att de hade jobbat undan en hel del och trodde att det skulle ta tre veckor.
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Förstår inte problemet? Var hos vapenhandlaren i fredags och kände på en beg. Miroku 7000 ska ha känndes som den skulle passa hemma i mitt vapen skåp måste prov skjutas. Så på fem minuter skrivs en låne licens ut och så följer bössan med hem för prov skjutning på trapp banan på tisdag. Vill jag behålla bössan så lämnas licens ansökan och jag behåller bössan hemma tills jag får licensen. Vad är problemet jag för står inte. Lasse
Publicerat Augusti 11, 201213 yr Förstår inte problemet? Var hos vapenhandlaren i fredags och kände på en beg. Miroku 7000 ska ha känndes som den skulle passa hemma i mitt vapen skåp måste prov skjutas. Så på fem minuter skrivs en låne licens ut och så följer bössan med hem för prov skjutning på trapp banan på tisdag. Vill jag behålla bössan så lämnas licens ansökan och jag behåller bössan hemma tills jag får licensen. Vad är problemet jag för står inte. Lasse Hur lång är maximal lånetid?
Publicerat Augusti 16, 201213 yr Nu har 6 veckor gått sedan jag lämnade in. Ibland önskar man att man bodde någon annanstanns än VGR
Publicerat Augusti 17, 201213 yr Även om jag söker min licens i Växjö, så tar det en.jäkla tid eftersom Västra Götaland är så jäkla sega! Blä!
Publicerat Augusti 17, 201213 yr jag lämnade in min ansökan i går och blev i princip lovad svar inom två veckor i morse ringde dom upp för kompletterande uppgifter (hade glömt kryssa i att skåpet skulle förvaras hemma...) han tackade för uppgifterna och sade att han skulle göra klart min licens på eftermiddagen! bor i Uppsala och det är min första licens! Hoppas det går lika fort för mig. Ska lämna in licens ansökan För en 22wmr så fort jag får uppgifterna av handlaren....
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Licens inlämnad till söt tjej i receptionen på polisstationen I Uppsala idag. Får se hur lång tid det tar.....
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Licens inlämnad till söt tjej i receptionen på polisstationen I Uppsala idag. Får se hur lång tid det tar..... Har du otur får du vänta ända tills nästa vecka...
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Har du otur får du vänta ända tills nästa vecka... ja jag misstänker att dom tänker tortera mig så länge för att jag tyckte hon var snygg.... :wallbash: men dom körde med standard svaret.."du får nog vänta fjorton dagar" det e ju som att beställa en pizza...."femton minuter en kvart"....
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Hur lång är maximal lånetid? Står inget på lånelicensen om tid. Men licens ansökan inlämnad idag så ska bli intressant hur lång tid det tar spelar inte så stor roll för mig då bössan redan står i vapenskåpet. Lasse
Publicerat Augusti 20, 201213 yr Grattis till nybössan Lasse. Men behöver du verkligen en ny hagel för å panga lerfåglar ? /M
Publicerat Augusti 20, 201213 yr kennetht hon den ljushåriga jag fick vänta två dagar på att papperna skulle ligga hemma på lådan