Publicerat September 20, 201213 yr Brukar ta max 1 vecka i Härnösand, har tom fått licensen samma dag som inlämnandet. Kan Bara hylla tjejen som sköter detta dessutom är hon jägare själv....och söt!!!
Publicerat September 20, 201213 yr Lämnade in en ansökan igår, Falun sköter ärendena så nu hoppas man på att mazarinmaffian fixar den innan älgjakten!
Publicerat September 20, 201213 yr 8 veckor var ju lite bättre än förväntat. Jag gör mig dock inga förväntningar utan är inställd på att kunna lösa ut bössan i januari 2013. Borås för mig också. ja man måste ju se det positiva i det hela Håller tummar att du får din fortare än beräknat oxå...
Publicerat September 20, 201213 yr ja man måste ju se det positiva i det hela Håller tummar att du får din fortare än beräknat oxå... Det är bara att konstatera att ni bor i fel landsände.
Publicerat September 20, 201213 yr det är väll en perfekt sak för jägarförbundet att driva vidare det värkar ju vara ett stort problem i hela landet
Publicerat September 20, 201213 yr det är väll en perfekt sak för jägarförbundet att driva vidare det värkar ju vara ett stort problem i hela landet Inte hela uppenbarligen.
Publicerat September 21, 201213 yr Inte hela uppenbarligen. 3 dagar med post till Luleå. 1 dag om jag åker dit med den.
Publicerat September 21, 201213 yr 3 dagar med post till Luleå. 1 dag om jag åker dit med den. Tyst på dig va
Publicerat September 21, 201213 yr Hade kontakt med myndigheten här i Göteborg igen. Just nu hanteras ansökningar från augusti.
Publicerat September 21, 201213 yr inte konstigt att det går snabbt i dom norra delarna av landet där alla är släkt
Publicerat September 21, 201213 yr Hagelbock 1 vecka och 2 dagar i Uppsala län. Det är snabba puckar det. Jäkligt tråkigt att det ska gå så trögt i vissa delar av landet. Tycker ju att det borde gå fort att behandla den här typen av ärenden.
Publicerat September 21, 201213 yr inte konstigt att det går snabbt i dom norra delarna av landet där alla är släkt alla är bröder syskon kusin mamma pappa på något sätt
Publicerat September 21, 201213 yr Hade kontakt med myndigheten här i Göteborg igen. Just nu hanteras ansökningar från augusti. Det var väl ändå imponerande med tanke på att jag fick min licens från göteborg i tisdags. Och jag lämnade in den 5 juli. På 3 dagar har de alltså jobbat in en månad?
Publicerat September 25, 201213 yr Lämnade in en ansökan 30/8 i Mora. Den borde dimpa ner i lådan vilken dag som helst. Det tog exakt fyra veckor i somras. Så vi får väl se
Publicerat September 26, 201213 yr Låg ett brec från länsman på pappas plats, kunde inte hålla fingrarna i styr så öppnade det lite försiktigt. Browning x-bolt 308win flutad o gängad pipa
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Väntar fortfarande på min licens, lär väl dröja några veckor till, "bara" väntat 5 veckor nu.. Kan bli less på hur polisen som myndighet sköter det hela, har full förståelse för handläggarna som personer och att de inte kan jobba snabbare, men att som myndighet inte tillsätta tillräckligt med personal för att få lite ruljans på det hela... Man borde ha en gräddfil när man söker på första bössan så man kommer igång haha
Publicerat Oktober 1, 201213 yr Detta är en populär post. Heja Sten! http://www.jagareforbundet.se/svenskjakt/Nyheter/Nyheter/2012/10/Vill-ha-en-veckas-handlaggning-av-vapenlicenser-1.35812/
Publicerat Oktober 2, 201213 yr Nu måste jag ge ros!! Den 6/9 lämnade jag in en licens på "min" winchester270 den 18/9 lämnade jag in en på en ruger 10-22. Idag ringer jag till handläggarna i GBG Och får beskedet att BÅDA blev godkända igår!!! Så nu kommer dom antingen idag eller imorrn!!! tjohooo!!! :biggrin: