Publicerat Oktober 2, 201213 yr Lämnade in en ansökan 30/8 i Mora. Den borde dimpa ner i lådan vilken dag som helst. Det tog exakt fyra veckor i somras. Så vi får väl se Idag (2/10) damp licensen ner i lådan
Publicerat Oktober 10, 201213 yr 6 veckor tog det, nu står första bössan hemma i skåpet, tråkigt nog så är jag själv påväg till jobbet..
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Nu är det dags att ge en ros till handläggarna på Dalapolisen, inte ens en vecka tog det och jag hann få den precis innan älgjakten.. Toppen!
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Nu är det dags att ge en ros till handläggarna på Dalapolisen, inte ens en vecka tog det och jag hann få den precis innan älgjakten.. Toppen! Det får bli en -tott för den handläggningen.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr Det får bli en -tott för den handläggningen. + att det var mitt femte vapen så det erfordrades en motivering, de svalde betet och hela kroken
Publicerat Oktober 10, 201213 yr + att det var mitt femte vapen så det erfordrades en motivering, de svalde betet och hela kroken Då ska du verkligen inte klaga när det var 5 bössan.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr 8v här i halland. dock hört av kunder på jobbet att vissa har fan fått på 4v! så imorgon ska jag ringa polisen o leva jävlar. inga förbannade särbehandlingar här inte!! jävla myglarstil o bete sig så
Publicerat Oktober 10, 201213 yr 8v här i halland. dock hört av kunder på jobbet att vissa har fan fått på 4v!så imorgon ska jag ringa polisen o leva jävlar. inga förbannade särbehandlingar här inte!! jävla myglarstil o bete sig så Vem har halland? Halmstad?
Publicerat Oktober 10, 201213 yr lämnade in licens igår den 9/10 2012 en a-bolt . se hur lång tid det tar, bor i gbg, gissar 8 veckor.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr varberg har 1 person. vad denne gör är för mig en fullständig gåta. jobba är det ju iaf inte.... så japp halmstad är dom som får ta hand om det.
Publicerat Oktober 10, 201213 yr lämnade in licens igår den 9/10 2012 en a-bolt . se hur lång tid det tar, bor i gbg, gissar 8 veckor. Lät på grannforat som att det snarare handlar om 4-5 veckor just nu. Lämnade in min i Göteborg i torsdags. Hoppas kan man ju alltid
Publicerat Oktober 10, 201213 yr har en inköpslicens på grytrevolver liggande i göteborg nu är på vecka 3 nu men men lär få vänta ytterligare 6 veckor
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Nu är det dags att ge en ros till handläggarna på Dalapolisen, inte ens en vecka tog det och jag hann få den precis innan älgjakten.. Toppen! Inlämnat 29:e Aug, fick licensen idag. 6v o 1 dag i Dalarna. Hm! Tydligen så gör dom skillnad på folket i norra resp. södra Dalarna.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Ja vi i norra delen är ju bara outbildade varghatare så dem försöker väl dra ut på det så länge som möjligt
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Ja vi i norra delen är ju bara outbildade varghatare så dem försöker väl dra ut på det så länge som möjligt Ja, det är väl så!
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Egentligen tog det väl en vecka för handläggningen men sen är ju postväsendet en saga för sig i norra delen så det var väl därför det tog 6v
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Egentligen tog det väl en vecka för handläggningen men sen är ju postväsendet en saga för sig i norra delen så det var väl därför det tog 6v Helt rätt! Du vet att här tar det 3 dagar om jag skickar in licensansökan och max 24 tim om jag åker till Luleå och lämnar den på plats. Kanske att jag kan få den med mig hem samma dag om jag stryker henne medhårs lite grand och ber henne riktigt snällt.
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Egentligen tog det väl en vecka för handläggningen men sen är ju postväsendet en saga för sig i norra delen så det var väl därför det tog 6v Fast nu faxades ansökan in från vapensäljare och tog en dag med posten, då licensen utfärdades igår. Så i detta fallet var det genuint segt, saknar licensdamen i Rättvik....då tog det 1 - 1½v inkl postens inblandning. Men ja änt bitter!
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Fast nu faxades ansökan in från vapensäljare och tog en dag med posten, då licensen utfärdades igår. Så i detta fallet var det genuint segt, saknar licensdamen i Rättvik....då tog det 1 - 1½v inkl postens inblandning. Men ja änt bitter! Ja nu är det några yngre förmågor, men faktiskt de lät inte allt för vilsna i vapendjungeln när jag pratade med dem det längsta är 6v för mig, hoppas det är någon form utav maxgräns
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Helt rätt! Du vet att här tar det 3 dagar om jag skickar in licensansökan och max 24 tim om jag åker till Luleå och lämnar den på plats. Kanske att jag kan få den med mig hem samma dag om jag stryker henne medhårs lite grand och ber henne riktigt snällt. Eh, skryt på du men där uppe vet ju handläggaren att om du inte får vapnen tillräckligt fort så tar ni fram någon kvarglömd Mauser från kriget och pangar med
Publicerat Oktober 11, 201213 yr Eh, skryt på du men där uppe vet ju handläggaren att om du inte får vapnen tillräckligt fort så tar ni fram någon kvarglömd Mauser från kriget och pangar med Hm! Så olagliga är vi inte och definitivt inte jag. Man ska f*n vara olaglig när man har polis inom en arms räckvidd utanför tomte. Vi brukar talas vid om han är ute när jag kommer förbi och är ute och vallar hunden och försöka lösa världsproblemen och den kriminella verksamheten i länet. Det är så hubler, att länspolisen i BD rationaliserade handläggningen och förflyttade den handläggaren vi hade i Kalix till Luleå för att lära dom effektivitet med licenshandläggningen. Fråga luleborna här på forumet hur länge dom fick vänta innan våran licenstant satte fart på dom i Luleå. Det är så det ligger till.
Publicerat November 12, 201213 yr 11 september lämnade jag licensansökan på vapen no 6. I fredags damp licensen ner, dvs nästan precis 2 månaders handläggningstid. Plats? Kontoret i Borås, Västra götaland.
Publicerat November 13, 201213 yr Skickade in ansökan om min andra klass ett licens den 5/11 OCH HAR INTE FÅTT DEN ÄN. Det har aldrig hänt tidigare, mellan tre och fem dagar brukar det ta
Publicerat November 13, 201213 yr Lämnade in licensansökan på det lokala poliskontoret, 48 timmar efter det hade jag licensen i brevlådan och då har den lokala polisen även skickat den till handläggarna. Uppsala har tydligen haft väldigt korta handläggningstider länge. Rätt bra!