Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Väntetiden på licens är för jävlig

Featured Replies

Publicerat

Lämnade in en ansökan 30/8 i Mora. Den borde dimpa ner i lådan vilken dag som helst.

Det tog exakt fyra veckor i somras. Så vi får väl se

Idag (2/10) damp licensen ner i lådan :biggrin:

• 2 weeks later...
  • Svar 2,2k
  • Visningar 269,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• killer_mouse
    killer_mouse

varför känns det som du är ett troll för ??    iom nästan allt du skriver handlar om "jag är störst och bäst och det är bäst att ni följer min vilja för tycker inte ni som jag tycker så är ni inte v

• Om folk slutar ringa in och fråga när deras licens kommer så kanske handläggarna kan jobba mer och prata i telefon mindre? /pfrep som betalade avgiften 3/10

• Visst är det ett märkligt land där man fylls med hänförelse och skriver glädjetrådar på internetforum när en statlig myndighet nästan gör det arbete dom är satt till att göra (och tar betalt för) 

Posted Images

Publicerat

6 veckor tog det, nu står första bössan hemma i skåpet, tråkigt nog så är jag själv påväg till jobbet..

Publicerat

Nu är det dags att ge en ros till handläggarna på Dalapolisen, inte ens en vecka tog det och jag hann få den precis innan älgjakten.. Toppen!

Publicerat

Nu är det dags att ge en ros till handläggarna på Dalapolisen, inte ens en vecka tog det och jag hann få den precis innan älgjakten.. Toppen!

Det får bli en :thumbsup: -tott för den handläggningen. :yes:

Publicerat

Det får bli en :thumbsup: -tott för den handläggningen. :yes:

+ att det var mitt femte vapen så det erfordrades en motivering, de svalde betet och hela kroken :yes:

Publicerat

+ att det var mitt femte vapen så det erfordrades en motivering, de svalde betet och hela kroken :yes:

Då ska du verkligen inte klaga när det var 5 bössan. :smile:

Publicerat

8v här i halland. dock hört av kunder på jobbet att vissa har fan fått på 4v!

så imorgon ska jag ringa polisen o leva jävlar. inga förbannade särbehandlingar här inte!!

jävla myglarstil o bete sig så

Publicerat
8v här i halland. dock hört av kunder på jobbet att vissa har fan fått på 4v!

så imorgon ska jag ringa polisen o leva jävlar. inga förbannade särbehandlingar här inte!!

jävla myglarstil o bete sig så

Vem har halland? Halmstad?

Publicerat

lämnade in licens igår den 9/10 2012 en a-bolt . se hur lång tid det tar, bor i gbg, gissar 8 veckor.

Publicerat

varberg har 1 person. vad denne gör är för mig en fullständig gåta. jobba är det ju iaf inte.... så japp halmstad är dom som får ta hand om det.

Publicerat
lämnade in licens igår den 9/10 2012 en a-bolt . se hur lång tid det tar, bor i gbg, gissar 8 veckor.

Lät på grannforat som att det snarare handlar om 4-5 veckor just nu. Lämnade in min i Göteborg i torsdags. Hoppas kan man ju alltid ;)

Publicerat

har en inköpslicens på grytrevolver liggande i göteborg nu är på vecka 3 nu men men lär få vänta ytterligare 6 veckor

Publicerat

Inlämnat 29:e Aug, fick licensen idag. 6v o 1 dag i Dalarna.

Publicerat

Inlämnat 29:e Aug, fick licensen idag. 6v o 1 dag i Dalarna.

Hm! :ohmy:

Tydligen så gör dom skillnad på folket i norra resp. södra Dalarna. :thumbsup:

Publicerat

Ja vi i norra delen är ju bara outbildade varghatare så dem försöker väl dra ut på det så länge som möjligt :wink:

Publicerat

Ja vi i norra delen är ju bara outbildade varghatare så dem försöker väl dra ut på det så länge som möjligt :wink:

Ja, det är väl så! :wink::thumbsup:

Publicerat

Egentligen tog det väl en vecka för handläggningen men sen är ju postväsendet en saga för sig i norra delen så det var väl därför det tog 6v ;)

Publicerat

Egentligen tog det väl en vecka för handläggningen men sen är ju postväsendet en saga för sig i norra delen så det var väl därför det tog 6v ;)

Helt rätt! :thumbsup:

Du vet att här tar det 3 dagar om jag skickar in licensansökan och max 24 tim om jag åker till Luleå och lämnar den på plats.

Kanske att jag kan få den med mig hem samma dag om jag stryker henne medhårs lite grand och ber henne riktigt snällt. :thumbsup::yes:

Publicerat

Fast nu faxades ansökan in från vapensäljare och tog en dag med posten, då licensen utfärdades igår. Så i detta fallet var det genuint segt, saknar licensdamen i Rättvik....då tog det 1 - 1½v inkl postens inblandning.

Men ja änt bitter! :thumbsup:

Publicerat

Fast nu faxades ansökan in från vapensäljare och tog en dag med posten, då licensen utfärdades igår. Så i detta fallet var det genuint segt, saknar licensdamen i Rättvik....då tog det 1 - 1½v inkl postens inblandning.

Men ja änt bitter! :thumbsup:

Ja nu är det några yngre förmågor, men faktiskt de lät inte allt för vilsna i vapendjungeln när jag pratade med dem :) det längsta är 6v för mig, hoppas det är någon form utav maxgräns :)

Publicerat

Helt rätt! :thumbsup:

Du vet att här tar det 3 dagar om jag skickar in licensansökan och max 24 tim om jag åker till Luleå och lämnar den på plats.

Kanske att jag kan få den med mig hem samma dag om jag stryker henne medhårs lite grand och ber henne riktigt snällt. :thumbsup::yes:

Eh, skryt på du ;) men där uppe vet ju handläggaren att om du inte får vapnen tillräckligt fort så tar ni fram någon kvarglömd Mauser från kriget och pangar med :D

Publicerat

Eh, skryt på du ;) men där uppe vet ju handläggaren att om du inte får vapnen tillräckligt fort så tar ni fram någon kvarglömd Mauser från kriget och pangar med :D

Hm! Så olagliga är vi inte och definitivt inte jag. :smile: Man ska f*n vara olaglig när man har polis inom en arms räckvidd utanför tomte.

Vi brukar talas vid om han är ute när jag kommer förbi och är ute och vallar hunden och försöka lösa världsproblemen och den kriminella verksamheten i länet. :thumbsup:

Det är så hubler, att länspolisen i BD rationaliserade handläggningen och förflyttade den handläggaren vi hade i Kalix till Luleå för att lära dom effektivitet med licenshandläggningen.

Fråga luleborna här på forumet hur länge dom fick vänta innan våran licenstant satte fart på dom i Luleå. :thumbsup::yes:

Det är så det ligger till. :yes:

• 1 month later...
Publicerat

11 september lämnade jag licensansökan på vapen no 6. I fredags damp licensen ner, dvs nästan precis 2 månaders handläggningstid. Plats? Kontoret i Borås, Västra götaland.

Publicerat

Skickade in ansökan om min andra klass ett licens den 5/11 OCH HAR INTE FÅTT DEN ÄN. Det har aldrig hänt tidigare, mellan tre och fem dagar brukar det ta :verymad:

Publicerat

Lämnade in licensansökan på det lokala poliskontoret, 48 timmar efter det hade jag

licensen i brevlådan och då har den lokala polisen även skickat den till handläggarna.

Uppsala har tydligen haft väldigt korta handläggningstider länge.

Rätt bra!