Publicerat September 19, 201114 yr Hittade några bilder på mina settrar från förra årets skogsfågelpremiär. Snart är det augusti igen Vilken vacker Gordonsetter. Hade jag inte tagit ett skägg och förälskat mig så fullständigt i rasen så hade det blivit Gordon.
Publicerat September 22, 201114 yr Efter lite tillskott av älgfett i maten och en rejäl rastning så sover man sött på husses sovsäck.
Publicerat September 22, 201114 yr Vilken vacker Gordonsetter. Hade jag inte tagit ett skägg och förälskat mig så fullständigt i rasen så hade det blivit Gordon. Tack! Hon är inte bara vacker och trevlig utan också en fantastisk jakthund
Publicerat September 23, 201114 yr Tack! Hon är inte bara vacker och trevlig utan också en fantastisk jakthund Trevliga är de och alldeles otroligt vackra men det sista är en inte alldeles vanlig egenskap bland Sveriges Gordonsettrar. Men det poppar upp någon stjärna då och då. Tror att man har varit mera noga med att bevara de generna i Norge än här.
Publicerat September 24, 201114 yr Trevliga är de och alldeles otroligt vackra men det sista är en inte alldeles vanlig egenskap bland Sveriges Gordonsettrar. Men det poppar upp någon stjärna då och då. Tror att man har varit mera noga med att bevara de generna i Norge än här. [/quo Jag har träffat och sett flera duktiga gordons på jakt. Nu bor jag nära norska gränsen, och de stående fågelhundar jag träffar är nästan alltid norska. Min gordonsetter är även hon från en norsk kennel, så kanske har du rätt i det...
Publicerat Oktober 14, 201114 yr Eazac besökte en taggtråd i tisdags. Stackars Eazac, tur att de har så bra läkekött.
Publicerat Oktober 15, 201114 yr Hade med mig hundarna till fjällen, premiär för dem, superhärligt att se! Inte så mycket ripa där vi var, men desto mer tjäder - dessvärre tillfällen då kameran var nerpackad - helnöjd med hur deras kontakter med skogsfågel gick, hade vi förare skött det lite bättre hade vi haft mer fågel hem... Hundarna är av rasen Braque Francais, en 2-åring och en 1-åring. Detta är två av de tre som finns i Sverige än... läs mer om hundarna/rasen på brandkårsskogen.se
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Min fina ES-hanne Lappvikens Ego-Boy vann i tuff konkurrens (16 hundar) Segrarklassen på Dundret 15/10.För detta fick han:1 Skl,Cert,Hp,Cacit.Vi hade fint väder med några centimeter blötsnö och bra med fågel.De flesta hundarna var i eller hade chans på ripa.Många rampade ut sig på eftergångar,andra vägrade apportera.Vi hade två fågeltagningar varav en med kanonresning ,inga minus under dagen.Ego har gått strålande i höst och det var skönt att få visa vad han verkligen kan.
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Myrhedens M-Macho 7 månader har upptäck att det går att springa på fjället...
Publicerat Oktober 18, 201114 yr Min fina ES-hanne Lappvikens Ego-Boy vann i tuff konkurrens (16 hundar) Segrarklassen på Dundret 15/10.För detta fick han:1 Skl,Cert,Hp,Cacit.Vi hade fint väder med några centimeter blötsnö och bra med fågel.De flesta hundarna var i eller hade chans på ripa.Många rampade ut sig på eftergångar,andra vägrade apportera.Vi hade två fågeltagningar varav en med kanonresning ,inga minus under dagen.Ego har gått strålande i höst och det var skönt att få visa vad han verkligen kan. Ett stort grattis till er båda.
Publicerat December 27, 201114 yr Jag kanske avviker lite men lägger in ett i min mening ett ganska konstigt klipp från ett amerikanskt jaktprov där det räcker för hunden att ställa fågel men föraren går och sparkar upp fågeln i efterhand.....
Publicerat Januari 14, 201214 yr Tog lite bilder ute idag. Köpte mig ett telezoomobjektiv till kameran igår och då jag inte lärt mig kameran ordentligt ännu så är det inte någon toppkvalité. Men jag jobbar på det... Riktig pekahund...
Publicerat Februari 18, 201214 yr Lite bilder på Irländaren 7år som Stammar ur Thodos och Norrlandsguiden och nytillskottet LH Vorstehen 4mån som stammar ur bl a Gnipahålans. Mvh Jon
Publicerat Mars 3, 201214 yr Hon har blivit en riktig sötnos, förbaskat bra bild. Men, minikrokodiler?????
Publicerat Mars 8, 201214 yr Monsterkatla i soffan efter en jaktdag och taxen Thyra som sover efter en dag i skogen.