Publicerat September 25, 200817 yr liten rast i en av alla de skogskojor som finns=)och en bild full av fart=) vart tog bilderna vägen? hm konstigt..nån kan gärna ta bort dessa tomma inlägg får jag göra nytt försök när jag har tid. jonas
Publicerat September 26, 200817 yr vart tog bilderna vägen? hm konstigt..nån kan gärna ta bort dessa tomma inlägg får jag göra nytt försök när jag har tid. jonas Du måste ju även klicka på ladda upp om iinte bilderna är för stora för då blir dom inte uppladdade.
Publicerat September 26, 200817 yr Äntligen! Fick idag fälla första fågeln för min unghund Ila som är 18 mån gammal. Vi har slitit hårt för denna dagen ska gudarna veta....!
Publicerat September 26, 200817 yr Härligt Vi har gått en vecka på långfjället men de är klent om fågel. De blev dock en tjäderhöna och en träande mink nere vid Hällsjön
Publicerat September 28, 200817 yr Nu så börjar en trevlig tid, fasan och rapphönsjakten. Har kollat vorstehprov och tränat lite med grannsorken och hans lilla mynsterländare på 8mån i helgen. Tog ett kort på första rapphönstagningen vilket resulterade i en rappis. Om ni undrar,den andra hunden är min jaktspaniel (9mån),vi tränar lite tillsammans. Mvh
Publicerat Oktober 13, 200817 yr Håller på att prova en vuxen pointer för ev köp. Hunden sprang in i en taggtråd och kom tillbaka med blodet sprutandes då det tagit en ven. Vi fixade hunden och den ville gärna ut igen. Verkar vara ett bra fältfågelår i år förövrigt. Kompisen med mynstern har fått igång den rejält minst 50 fina fågeltagningar i helgen,jättekul
Publicerat Oktober 13, 200817 yr Äntligen! Fick idag fälla första fågeln för min unghund Ila som är 18 mån gammal. Vi har slitit hårt för denna dagen ska gudarna veta....! SUPERGRATTIS!!!
Publicerat Oktober 17, 200817 yr Tränat med en setter idag,fantastiskt gott om fågel..som hunden tyvärr ej skötte så bra. Tog nåt kort och filmade lite dessutom. Hundägaren vill vara anonym men jag kan säga att den har vunnit 2 fältprov,trot eller ej. Lägger in en länk till en av filmerna på youtube sök så får ni se fler En rapphönstagning resten fasan. http://www.youtube.com/watch?v=ODiIxdDlc40&feature=user
Publicerat Januari 30, 200917 yr Landinarnas Lena när hon sekunderar en frusen tyskterrier som inte vill hoppa mer i snön Damerna vann tävlingen om isigaste skägget den här dagen
Publicerat Februari 21, 200917 yr Här är en bild på min gammeltik efter en fin aftonjakt. Hög och klar luft och solen är just på väg ner, vissa jakter minns man bättre än andra. Och att man dessutom lyckas ha med sig kameran för en gång skull. Jag tänker speciellt på två situationer den här aftonen. Den första är efter att jag har gått och filosoferat ett tag så upptäcker jag att hunden är borta, men jag har ett svagt minne av åt vilket håll hunden gick sist. Jag börjar leta hunden men inser snart att jag inte kommer att hitta henne, så jag plockar upp visselpipan från byxfickan (dit den nu mer är förpassad) och blåser två korta signaler. Ingenting händer så efter 1 min blåser jag igen, då hör jag henne komma. Hon stannar upp när hon får syn på mej och tittar bakåt mot fågeln, jag berömmer försiktigt och manar på henne. När hon rapporterar har hon en egenskap som jag gillar, hon går aldrig bakspåret tillbaka utan hon har full koll på vart fågeln är så hon genar och tjänar därmed värdefulla metrar på fågeln. När hon nyper till går jag fram och skickar på henne, försiktigt går hon fram ett par meter och jag får kommendera henne att resa igen. Framåt igen och upp går en tjädertupp (inom håll) bakom en rotvälta. Inget skott blev avlossat och tiken tittar mot mej lite bedjande, så jag skickar iväg henne på sök igen. Den andra är efter att kortet är taget så skjuter jag en till orrtupp när jag kommer ut mot vägen. Jag har ca:300m till bilen så jag går vägen, solen har gått ner. Hunden söker av båda sidorna av vägen och när jag ser bilen så stramar hon upp i ett stånd Ca:10m från vägen. Jag lägger i två skott och går fram mot henne, när jag är 10m från henne går en fin orrtupp upp i vägkanten och flyger helt öppet efter vägen. Den här gången plockar jag ner bössan och ser tuppen vika av vid bilen som om den ville säga att nu var det dags att åka hem. Tiken tittar efter fågeln och sen kommer hon sakta mot mej och sätter sig. Jag tar av henne skynket och hon går lungt bakom mej den sista biten.
Publicerat Mars 31, 200917 yr Vilken snygging, vackert huvud! Är han utställd? Ja, han blev utställd som valp, fick en BIR då... Men han är kastrerad sedan dess... Så inge mer utställning tyvärr för hans del.
Publicerat April 5, 200917 yr Jo inte lätt att heta Nikko där inte...Men dom är inte efter varann hela tiden...
Publicerat April 24, 200916 yr Visst är Ville från Kurt Nilsson? Japp det stämmer kullbror med Gonzo.
Publicerat April 24, 200916 yr Japp det stämmer kullbror med Gonzo. Aha, det var det värsta... Har han lika mycke motor som Gonzo? Fråga gärna Juha hur länge han satt i voljärern i Storuman om du träffar honom! Jag har vart uppe hos Kurt en gång & bokade ett "Kurt-hår" men Cleo gick tom parningen före eran kull, så jag gick till Ytterforsens, men ångrar inte detta nått. Ganska skönt med en korthårig, inte lika charmigt, men Castor är fin. Var det från kullen före eran där en tog guld i VM?
Publicerat April 24, 200916 yr Aha, det var det värsta... Har han lika mycke motor som Gonzo? Fråga gärna Juha hur länge han satt i voljärern i Storuman om du träffar honom! Jag har vart uppe hos Kurt en gång & bokade ett "Kurt-hår" men Cleo gick tom parningen före eran kull, så jag gick till Ytterforsens, men ångrar inte detta nått. Ganska skönt med en korthårig, inte lika charmigt, men Castor är fin. Var det från kullen före eran där en tog guld i VM? Motor? Jajemän så det räcker! För övrigt är de två olika hundar som personligheter enligt mig. Har hört om eran tripp till Storuman. Är faktiskt skitsugen att släppa Ville i vildsvinshägnet, kanske spånar vidare på det om det finns möjlighet att prova på det. Okej så det höll på att bli ett Kurthår? Världen är liten. Själv skulle jag egentligen ha valp efter Bistra, men det blev fel med löpet så Cleo parades istället. Visst är strävhåren charmiga, men som bekant är "Kurthåren" inte särskilt skäggiga alla... Ville har väldigt lite fjun medan hans bröder ser ut som rena skäggråttorna. Praktiskt dock som du säger! VM-guldet tog av Nilssons Dina, alltså D-kullen (född -04, undan Axtorpets Myrra dvs Cleos mor).
Publicerat April 28, 200916 yr Har hört om eran tripp till Storuman. Är faktiskt skitsugen att släppa Ville i vildsvinshägnet, kanske spånar vidare på det om det finns möjlighet att prova på det. Då måste jag göra dig lite besviken, tyvärr så har han slaktat ut alla svin. Det blev en ganska stor kostnad att ha hägnet så han lade ner det. Men han har mycke andra nyttigheter som är intressanta att kolla in. Mycke trevlig prick Ingvar, även hans vapendragare Erik är suverän. www.bjorkasgard.se
Publicerat April 28, 200916 yr Då måste jag göra dig lite besviken, tyvärr så har han slaktat ut alla svin. Det blev en ganska stor kostnad att ha hägnet så han lade ner det. Men han har mycke andra nyttigheter som är intressanta att kolla in. Mycke trevlig prick Ingvar, även hans vapendragare Erik är suverän. www.bjorkasgard.se På så vis, synd men förståeligt. Tack för länken, ska spana in vad det finns för andra aktiviteter.