Publicerat Februari 27, 201016 yr Castor & Wilmer busar i snön. Är det spårsnö ska man spåra... Varför inte stampa på den som redan ligger?
Publicerat Mars 7, 201016 yr Några bidrag den äldre är död sedan några år men lever kvar i minnet som den bästa jakthund jag ägt. Den yngre är i högsta grad levande och kräver motion varje dag för att tygla bokstavskombinationerna som alla vorstrar har.
Publicerat Mars 7, 201016 yr Fina vovvar Nils. Fast jag är avis på pälsen. Du måste ju få träffa henne. Mera kelsjuk hund får man leta efter.
Publicerat Mars 7, 201016 yr Du måste ju få träffa henne. Mera kelsjuk hund får man leta efter. Ja det måste jag, du får se till att ha henne hemma om vi kommer upp och skjuter.
Publicerat Mars 7, 201016 yr Hej! Här kommer ett foto på min 10v kh vorsteh Tappra Sky som införskaffades i fredags. Han är min första hund och är tänkt att användas på fågel samt förhoppningsvis gå några prov i jakt och lydnad, ev även utställning. En riktigt härlig kille är han med mycket energi med ändå otroligt lätt för att slappna av! Ska de bli en sån där fasanmissil? Det är väl lite klent med ripa och tjäder i Uppsala. Söt som socker är dom med valpmage och allt.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Bidrar till tråden med ett par bilder på hunden som gjort mitt liv till ett kaos... Visserligen ett underhållande kaos Tar man in en sån där odåga under taket så får man ta medföljande kaos också. Men dom skänker en massa glädje som gör livet roligare. Har hunnit förtränga hur jäklig min förra var som valp och nu minns man bara det roliga.
Publicerat Mars 11, 201016 yr Nya valpen från Teiens kennel. Åhh, vilken snygging! Kommer det med en bild här under?
Publicerat Mars 22, 201016 yr En "POSE" I Jokkmokksfjällen efter en mycket lyckad träningshelg med mycke fågel och fina situationer!
Publicerat Mars 22, 201016 yr En "POSE" I Jokkmokksfjällen efter en mycket lyckad träningshelg med mycke fågel och fina situationer! Härligt. Jag är inte ett dugg avundsjuk, vem vill vara på marsfjället med mycket fågel ...
Publicerat Mars 24, 201016 yr En "POSE" I Jokkmokksfjällen efter en mycket lyckad träningshelg med mycke fågel och fina situationer! Ser härligt ut! Försökte ta lite bilder på min lilla,ganska svårt att få till det bra.. Vi försökte lite innan det blev mörk,sen så gick vi in i maskinhallen å prova,blev sådär med ögonen då. En bild när jaktspringern e med oxo
Publicerat Mars 24, 201016 yr Fina vovvar! Är "skägget" en unghund? Japp,tror hon e 12 mån eller nåt snart Kullsyrra med Kallelsvalp här på forumet
Publicerat Mars 24, 201016 yr Hon verkar vara i bra storlek för att orka springa hela dagar efter fågel. Lite lik min gamla i kroppsform.
Publicerat Mars 24, 201016 yr Hon verkar vara i bra storlek för att orka springa hela dagar efter fågel. Lite lik min gamla i kroppsform. Det var ju kul,har för mig att du skrev att den var riktigt bra oxo,ska försöka matcha. 58 i mankhöjd och 23kg,men hon lär grovna till så det ser ljust ut. Vet att en kulltik är väldigt lik min medan den andra är ett nr större. Kallel har den 4de tiken och den har jag ingen koll på De verkar mentalt bra med bra skärpa,den grova tiken har iofs nästan haft ihjäl en tax ,vet inte hur man ska tyda det
Publicerat April 2, 201016 yr En "POSE" I Jokkmokksfjällen efter en mycket lyckad träningshelg med mycke fågel och fina situationer! Åkte upp helgen efter med och hade änu mer fågel... dock i rätt så stora kullar så dom var ganska skygga men de blev iaf ett 15tal olika stånd/hund. Här en bild på Syster och bror som står för en kull på 7 ripor(oerhört dålig kvalla pga stearin på hela telefonen )
Publicerat April 3, 201016 yr Vorsteh... Allroundhund? Haha härligt,måste lägga in ett klipp på kompisens munster då i samma tema