Publicerat Juli 18, 200916 yr Hej hallå.Nu har jag blivit med valp (igen) - en Braque Français som jag importerat från Frankrike för tre veckor sedan. På bilden (tagen idag) är han således drygt 10v Mer om honom och rasen på webben: http://michaelsson.eu/braque/ http://hundar.michaelsson.eu/ELOF På återseende :-) /Johan Verkligen kul att se denna för Sverige ovanliga ras... Visst var det du som tappade din hund i en bilolycka förra året eller hur det var? Vackra hundar, hoppas på att se fler av denna ras i sverige & kanske även här på forumet. Dom är så lika Vorstehn, är det mycke som skiljer dom åt i övrigt, eller är den likvärdig? Mvh!
Publicerat Juli 19, 200916 yr Verkligen kul att se denna för Sverige ovanliga ras... Visst var det du som tappade din hund i en bilolycka förra året eller hur det var? Vackra hundar, hoppas på att se fler av denna ras i sverige & kanske även här på forumet.Dom är så lika Vorstehn, är det mycke som skiljer dom åt i övrigt, eller är den likvärdig? Mvh! Hej hallå! Tack! Jo, han är ensam i Sverige och med Danmark är de två i Skandinavien. Stämmer, tog hem en hösten -07 som blev påkörd i höstas. Som du kanske förstår gillar jag rasen så mycket att vi tog en vända till Utseendet är en blandning av Vorsteh och Pointer. (pälslag och storlek) Men temperamentet är mer åt de Italienska hundarna (Spinone och Bracco) som är lite lugnare och ödmjuka. För oss en perfekt kombination med vidsträckta sök i hög hastighet, uthållighet, ingen pälsvård och framför allt lugn och stabil hemma De är inte lika skarpa som Vorsteh men ganska allround och ställer/apporterar (smått) hårvilt. Som skånsk jakt ofta är... Mer bilder och information kommer garanterat /Johan
Publicerat Juli 24, 200916 yr Bidrar med en bild på Landinarnas Malte , av oss kallas han Morris. På bilden är han ca 13 månader och han gjorde ett helt sanslöst jobb på 4 st kanadgäss under skyddsjakten på Veckefjärdens Golfbana i april. Husse hade en tår i ögat när killen gjorde 4 klockrena apporter ur ett vattenhinder med isskorpa UTAN att vid hade tränat nåt sånt förrut. "Tänk Strävt"
Publicerat Juli 27, 200916 yr Hej, Här kommer lite bilder på IVAR den förskräcklige. En liten Vorsteh på 10 veckor drygt Först ska vi träna in fågel men sen blir det klöv. CC
Publicerat Juli 27, 200916 yr Hej,Här kommer lite bilder på IVAR den förskräcklige. En liten Vorsteh på 10 veckor drygt Först ska vi träna in fågel men sen blir det klöv. CC Förskräckligt snygg! Kul att någon utnyttjar rasens mångsidighet.
Publicerat Juli 28, 200916 yr här är en blöt rackare på 13 v efter en skogspromenad efter en ordentlig regnskur
Publicerat Juli 28, 200916 yr Förskräckligt snygg! Kul att någon utnyttjar rasens mångsidighet. Håller verkligen med, jag är inne på hare med Castor nu, han driver med skall & sköter sig riktigt bra må jag säga, han har ett bra skall med fin rytm, sen så driver han kanske 15-20 min med skall, tappar skallet i slutet, springer mer efter de sista minutrarna innan han söker kontakten med mig. Men finns det fågel i området så bryr han sig inte om nått annat. Lycka till!
Publicerat September 15, 200916 yr Uj vad jag saknar fågelhundarna nu när jag påminns om dem! Måste gräva upp några gamla bilder på settrarna o pointrarna. Dessa två var de enda som fanns i min nya dator.
Publicerat September 15, 200916 yr Uj vad jag saknar fågelhundarna nu när jag påminns om dem! Måste gräva upp några gamla bilder på settrarna o pointrarna. Dessa två var de enda som fanns i min nya dator. Fick din setter älgen att trycka?!?! Hade inte vart förvånad om det var en Vorsteh! ;-)
Publicerat September 16, 200916 yr Sköt massvis av älg för settrarna, speciellt för en som hette Peg. Det var en liten hårding. Använde henne mycket på rådjurseftersök. Det var bara att släppa henne på olycksplatsen, så letade hon upp rådjuret och avslutade själv. Hon jagade aldrig friska rådjur. Nedan några bilder "från arkivet". Peg är amerikanen. Tornado var en utpräglad fjällhund, där Skånes slätter inte räckte till.
Publicerat Oktober 3, 200916 yr 6månaders bild på min lille. En härlig krabat,skulle visa upp henne för några kritiker och då spika hon fint en fasanhöna,skönt. Kullsyrran som varit här på träningsläger har hunnit lite längre,han har redan fällt orre,ripa,rapphöna och fasan för henne,vad månde bliva Nog inte många som fällt så mycket olikt redan i 6månaders ålder. Hoppas att det går lika bra för de andra i kullen
Publicerat Oktober 4, 200916 yr 6månaders bild på min lille.En härlig krabat,skulle visa upp henne för några kritiker och då spika hon fint en fasanhöna,skönt. Kullsyrran som varit här på träningsläger har hunnit lite längre,han har redan fällt orre,ripa,rapphöna och fasan för henne,vad månde bliva Nog inte många som fällt så mycket olikt redan i 6månaders ålder. Hoppas att det går lika bra för de andra i kullen Kul att det går bra!! Inget pangat för syrran, men se tidigare i tråden när hon står för fasan.
Publicerat Oktober 5, 200916 yr Bidrar till tråden med ett par bilder på hunden som gjort mitt liv till ett kaos... Visserligen ett underhållande kaos
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Min bild föreställer inte en stående fågelhund, utan vad dom kan åstadkomma. Tog upp en rådjurshud igår, för att tina upp & skära upp i lagom stora bitar för att dra spår med. Lämnade huden i en påse i garaget som sitter sammanlänkat med bostadshuset. Min älskade vorsteh har öppnat 2 dörrar & hämtat påsen, slitit sönder påsen & lekt & haft så kul medan jag vart på jobbet. Roligare välkomnande har man ju haft än rådjurshår som torkat fast i blod i hela huset.
Publicerat Oktober 26, 200916 yr bilder ifrån när jag var uppe i Nordcap i nord Norge på en privat ö dåligt med fågel detta år, har varit dåligt med fågel några år. men vi hade fint väder och fin tur där uppe. alltid lika roligt att få komma upp dit varje år:)
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Min bild föreställer inte en stående fågelhund, utan vad dom kan åstadkomma. Tog upp en rådjurshud igår, för att tina upp & skära upp i lagom stora bitar för att dra spår med. Lämnade huden i en påse i garaget som sitter sammanlänkat med bostadshuset. Min älskade vorsteh har öppnat 2 dörrar & hämtat påsen, slitit sönder påsen & lekt & haft så kul medan jag vart på jobbet. Roligare välkomnande har man ju haft än rådjurshår som torkat fast i blod i hela huset. Ojdå! Nåja... sådär skulle ju aaaaldrig ett strävhår göra.
Publicerat Oktober 27, 200916 yr Ojdå! Nåja... sådär skulle ju aaaaldrig ett strävhår göra. Haha, nej jag förstår det. DOm är inte alls lika busiga! ;-)
Publicerat Oktober 27, 200916 yr En bild från en helg på Gotland. Det var två strävhår från kennel Skogs som vi hade en underbar helg tillsamans med
Publicerat Oktober 27, 200916 yr En bild från en helg på Gotland. Det var två strävhår från kennel Skogs som vi hade en underbar helg tillsamans med Japp, så är det. Skogs ska det vara