Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv/Grävling och mårdhunds jakten -08/-09

Featured Replies

Publicerat

Grattis Kruger och alla andra engerade skyttar.

Önskar jag hade samma tid till att jaga

Mvh :D

• Svar 498
  • Visningar 62,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Grattis Kruger och alla andra engerade skyttar.

Önskar jag hade samma tid till att jaga

Mvh <_<

Nä den tiden har du inte!

Du ska hålla oss andra med knivar och lockpipor ju! :D:D

Mvh!! B)

Publicerat

Nu har man äntligen kommit igång med mårdhundsjakten...

Vi var 2st som vaktade vid en kompost modell större 2 kvällar och vi sköt 8st totalt. Första kvällen to kompisen en stor ledning med 1-4, men kvällen efter gick jag ikapp med 3-0.

Nu skall dom få vila 2 veckor när vi är på jobb. Det var mest ungar(2 vuxna) och flera(3) hade skabbangrepp. Dom andra i vårt "mårdhundsjaktlag" fick 3st på rådjusvak sammakväll som vi sköt 5 och sen tog dom en med hund, förövrigt den första för hunden i fråga. Planerna är att hunden skall bli just en mårdhundshund i framtiden.

Så med lite flyt så vi gick från 0 till 12st på 3-4dagars jakt(rekordåret hade vi +50st).

Blir även att dra igång med fällorna när man kommer hem.

Publicerat
Nu har man äntligen kommit igång med mårdhundsjakten...

Vi var 2st som vaktade vid en kompost modell större 2 kvällar och vi sköt 8st totalt. Första kvällen to kompisen en stor ledning med 1-4, men kvällen efter gick jag ikapp med 3-0.

Nu skall dom få vila 2 veckor när vi är på jobb. Det var mest ungar(2 vuxna) och flera(3) hade skabbangrepp. Dom andra i vårt "mårdhundsjaktlag" fick 3st på rådjusvak sammakväll som vi sköt 5 och sen tog dom en med hund, förövrigt den första för hunden i fråga. Planerna är att hunden skall bli just en mårdhundshund i framtiden.

Så med lite flyt så vi gick från 0 till 12st på 3-4dagars jakt(rekordåret hade vi +50st).

Blir även att dra igång med fällorna när man kommer hem.

Grattis till den lyckade jakten.

Att ni har så mycket mårdhund...Otroligt

Sätt gärna in en bild eller två om du har möjlighet.

Mvh

Lennart

Publicerat

Tack.

Skall försöka få dom(bilderna) från mobilen till datorn.

Publicerat

1 st mårdhund i fällan imorse. ungdom eller vad man ska kalla det. 8€ till i kassan.

mvh c-a

Publicerat

var o lufta stövaren i helgen o valpen (5 månader gammal, blir 6 mån nu i sept.) brukar följa med mig ....

bäst som fan blev det ståndskall under en gran. ingen tvekan om vad som gällde för han trots att han inte varit i kontakt med dylika tidigare. detta bådar gott för framtiden skall vi hoppas.

Publicerat

Grattis, och lycka till med unghunden. :( :(

Publicerat

Härligt RR !! :P

Sånt där kan må gott på länge, lycka till i fortsättningen också. :)

Mvh

Publicerat

Shooter VS Rävarna

7 - 0

mvh//Risto

Publicerat
var o lufta stövaren i helgen o valpen (5 månader gammal, blir 6 mån nu i sept.) brukar följa med mig ....

bäst som fan blev det ståndskall under en gran. ingen tvekan om vad som gällde för han trots att han inte varit i kontakt med dylika tidigare. detta bådar gott för framtiden skall vi hoppas.

E' sjubben i liv ännu?

Och grattis åt hunden och fotografen!

Publicerat
E' sjubben i liv ännu?

Njaaaa :)

post-377-1220626494_thumb.jpg

Publicerat

var hem över lördagen för lite provskjutning av beretta- och sakobössor.

så på kvällen var jag en sväng via komposten och spana efter sjubbar och det resultera i 2st till, så vi ligger på 10st vid komposten och totalt 14st. Bara man får igång fällorna till när man kommer hem så ska det nog kom några till...

(får int fått in bilder innu)

Publicerat

Fan va kul!! börjar gå med min lill hund oxå,, fast jag vill inte möta gris det första iaf!! har en laika som ingen räv i hela världen vill ha bakom sig,, hahhaha

Publicerat

Tog bort en "problemgrävling" idag på morgonen.

Gillrade fällan igår kväll med ägg o honung och idag på morgonen satt den där.

Ett stycke grimbart modell årsunge. :(

post-2387-1220705343_thumb.jpg

Publicerat

Var ut på morgon och började med att se en bock, kompisen som var med hann tyvärr inte få

in honom i korset ( ikke jagande kollega ).... för han stod ju bara still i ca 15 sek.

Sen blev det räv pyrsch... får se en årsunge på 160m gående i åkerkanten, fixar till kikaren samt

benstöden och lägger ut bössan till kompisen. ( ligger du bra kan du klämma i väg ett skott om tillfälle ges )

pang.... mickel är träffad av blixten! :P Vilken start på jaktkarriären.

Sen fortsätter pyrschen till en annan åker -_- där står ju oxå en mickel!! vad synd för honom <_<

Den räven dog ögonblicklingen efter en nosler bst träff. Efter som kompisen inte skulle "kaxa" upp sig

för mycket skjöt jag själv denna räv, avstånd 190m :D

Shooter VS MIckel

8 - 0

• 2 weeks later...
Publicerat

1st räv igårkväll. Kom när jag satt i rådjurstorn. Avstånd ca 60 meter. Kula sierra BK= mos.

Ungräv med ovanligt lång svans.. typ 7 kotor för lång :D Bild borde komma någon dag. Dom ligger i kompisens kamera just nu. Första räven med denna kula. ÄnTLIGEN får man se hur den beter sig i djuren den är ämnad för och man nog fasen kalla det effekt. :rolleyes: Funkar även bra på rådjuren. B)

Publicerat

Shooter vs Mickel

9-0

Publicerat
1st räv igårkväll. Kom när jag satt i rådjurstorn. Avstånd ca 60 meter. Kula sierra BK= mos.

Ungräv med ovanligt lång svans.. typ 7 kotor för lång :D Bild borde komma någon dag. Dom ligger i kompisens kamera just nu. Första räven med denna kula. ÄnTLIGEN får man se hur den beter sig i djuren den är ämnad för och man nog fasen kalla det effekt. :rolleyes: Funkar även bra på rådjuren. B)

Grattis!!!

Publicerat
  • Författare

Ungräv med ovanligt lång svans.. typ 7 kotor för lång :) Bild borde komma någon dag. Dom ligger i kompisens kamera just nu. Första räven med denna kula. ÄnTLIGEN får man se hur den beter sig i djuren den är ämnad för och man nog fasen kalla det effekt. :D Funkar även bra på rådjuren. :)

Grattis till mickel

Publicerat

Idag kom Sjulisen med hund och spade till byn för att göra livet surt för våra grimbart.

Efter några tomma gryt fick vi till slut napp och Kelly öste på som bara den under våra fötter.

Efter en del grävande fick vi till slut denna grova hane :D

För övrigt Kellys 50e grävling :)

post-3-1221505769_thumb.jpg

Publicerat
Idag kom Sjulisen med hund och spade till byn för att göra livet surt för våra grimbart.

Efter några tomma gryt fick vi till slut napp och Kelly öste på som bara den under våra fötter.

Efter en del grävande fick vi till slut denna grova hane :D

För övrigt Kellys 50e grävling :)

Kul att ni hittade nåt iaf, vad är det för terrier? Har ni tvättat hunden efteråt.... :)

Publicerat

Blir inga bilder på mårdhundar, min telefon som bilderna är i ligger på sju famnars vatten...

Synd för i fredags filma jag när kompisens wachtel hade ett fint ståndskall på mårdhund...

Men får ta nya bilder och filmer med nya telefon, skall ut en sväng idag och se om hunden får tag i nån mårdhund.

Publicerat

Inatt ramlade årets första åtelräv. Hade observation 5 gånger men hann bara på en av dom! En Mindre hane på ca 5kg. Nu är man snart igång :huh:

//"TB"

Publicerat
Inatt ramlade årets första åtelräv. Hade observation 5 gånger men hann bara på en av dom! En Mindre hane på ca 5kg. Nu är man snart igång :huh:

//"TB"

Snön kommer tidigt i dalarna. :(