Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv/Grävling och mårdhunds jakten -08/-09

Featured Replies

Publicerat
Tack för dom snälla orden :)

Mvh.

Ja det har flutit på bra lite tur måste man ha :D Ja de skit skyttet jag hadde förra sesången vet jag ju vad det berodde på men jag vill inte uppleva det igen så träningen med 22an har vart flitig o det ger ju resultat snart ger det sig crowfear o då har du snart en räv :D

Mvh.

Tackar tackar :P

Mvh.

Tack vännen

Mvh. :D

Varsegod kompis!

B)

• Svar 498
  • Visningar 63,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
GRATTIS Flex !!!! Hur många rävar brukar det bli per sesång ??? Du har ju redan passerat antalet jag brukar få per sesång iaf och det har endast gått 8 dagar sedan premiären :)

Hej frei det har stigit för varje sesång som jag jagat är min fjärde nu o så här bra har det ju inte gått förut men lite tur ska man ha :D

Mvh.

Publicerat

Grattis knutte! 4 röda redan! inte illa där :) Du kan din sak med att locka den saken är säker!

Publicerat
Grattis knutte! 4 röda redan! inte illa där :) Du kan din sak med att locka den saken är säker!

He he tackar lillen :D

Mvh.

Publicerat

Ganska säker på att man skulle kunna lära sig ett o annat av dig.. för 4 st lockrävar redan? ... fortsätter du så hela säsongen så slår du ju Ulf med stora steg. Sen ska man ju tänka på att han har ju lite fusk i bakfickan iochmed att han har hela Sverige som jaktmark.. :)

Publicerat
Ja du! det verkar inte spela nån roll att umgås med dig, jaga på samma ställen och och verkligen önska sig en räv :D

Att få lite av ditt flyt nu, verkar svårt....

Kruger ser bara Älgar, rådjur och en himla massa annat på sina rävpass :)

Men snart så......

Vilken ruskig höjdar start! 5 rävar på 7 dar :D

Tackar! KUL att du litar på mig B) Tyvärr så verkar man inte komma någonstans utan kamera :blush:

5 rävar på 7 dagar ( knappt fått svar?? )

Är det uppehåll i kväll då ........ :D

Ha det Bäst! // Shooter!

Publicerat
Tackar! KUL att du litar på mig :D Tyvärr så verkar man inte komma någonstans utan kamera :)

Är det uppehåll i kväll då ........ :blush:

Ha det Bäst! // Shooter!

jo du e otrolig du me shooter :D grattisar till dig o dina rävar :D

Publicerat
Ganska säker på att man skulle kunna lära sig ett o annat av dig.. för 4 st lockrävar redan? ... fortsätter du så hela säsongen så slår du ju Ulf med stora steg. Sen ska man ju tänka på att han har ju lite fusk i bakfickan iochmed att han har hela Sverige som jaktmark.. :)

Tack för dom snälla orden pöjk :D

Mvh.

Publicerat
Tackar! KUL att du litar på mig :D Tyvärr så verkar man inte komma någonstans utan kamera :)

Är det uppehåll i kväll då ........ :D

Ha det Bäst! // Shooter!

Klockrent jobbat shoter du är i topp :blush:

Mvh.

Publicerat

en liten fråga, har ett grävlingsgryt som ligger mitt i storskogen. tror ni man måste gå upp till grytet extra tidigt på kvällen när man ska vaka där?? MVh

Publicerat
  • Författare

Tror det kan vara en bra idè att gå upp till grytet innan grävlingen/räven kommer ut elelr in..

sen bör du inte sitta direkt vid gången utan en bit ifrån

Publicerat

3 rödskinn har fått stryka med för mig och Sauern:D grymmt kul det här med rävjakt :angry:

Publicerat
3 rödskinn har fått stryka med för mig och Sauern:D grymmt kul det här med rävjakt :rolleyes:

Grattis! Låt Sauern jobba bara :ph34r:

Publicerat

Grattis!

:rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Grattis

Publicerat

Änteligen :)

Släpte jämten i helgen efter penecelin kuren resultatet blev två grävlingar :D

En grävling gick till atack mot husse men det fick han ångra han hamnade under kängan och försökte komma åt mig därifrån

Zita kom till undsättning och nöp tag i grimbart och så var det bara att lyfta på foten så försvann han därifrån

Härligt att tiken verkar vara på g i gen :D

Publicerat

den första jag lyckats locka fram... å då kom det 3st

men det blev bara en ..... änså länge[

attachment=14329:r_v2_1.jpg]

post-1061-1218486374_thumb.jpg

Publicerat

Ingen som vet om en bra ställande hund för grävling i norra Halland??

Publicerat

Får nästan skämmas lite

Orutinerad som man är så var man ju inte alls förberedd. suttit och lockat i ett torn som står jämte kanten på ett meter högt sä fält , och med en klövervall till höger. lockar på bra i ca 30 minuter uten att se skymten av rävpälsen. blåser på 20 minuter till, ser att mörkret börjar tränga sig in . tröttnar efter 50 minuter och tar min lilla muspipa och dampar lös lite . har en kontors stol jag sitter på , så jag snurrar runt lite där av att jag är uttråkat av att ingen räv kommer, Blev rätt yr i skallen. o helt plötsligt står räven där på 8 m på klövervallen. och gissa om tankarna snurrade på bra i min skalle efter den snurrturen. jomenvisst börjar leta efter bössan som jag ställt ngn stanns ?? får upp bössa och får in räven i hela kikarsiktet , jomen visst hörru 12 x förstoring på 8 m? det funkar nog inte så bra va, måste krypa ner lite och ändra till 3 x förstoring . tar liten stund . då jag glömt bort vilket håll jag ska vrida åt efter allt snurrande. vrider tillslut rätt och ser bara baken på räven när han står bakom en fet buske på 5 m nu , Roffar åt mig muspipan och den tar ett språng och då klappar jag till den rätt i bogen , nästan ett höftskott . ! räven drar iväg , jag ser inte var den tar vägen . väntar 2 minuter , tar på mig pannlampan och letar efter blod på skottplatsen . hittar bubbligt blod på ett gräs tråd , går ca 15 m . o där liogger hon i dikeskanten skönt!

Detta är min 3 lockräv jag skjutit i år:D så satans kul när det funkar!!

TRor tamigf*n att jag fått in räv varje g¨ång jag åkte ut för att locka , men ibland skiter det ju sig , tex att den kommer bakifrån eller att jag tabbar mig . Nästan så som det blev idag , men jag rädda upp de rätt snyggt tycker jag:D

Publicerat
Får nästan skämmas lite

Orutinerad som man är så var man ju inte alls förberedd. suttit och lockat i ett torn som står jämte kanten på ett meter högt sä fält , och med en klövervall till höger. lockar på bra i ca 30 minuter uten att se skymten av rävpälsen. blåser på 20 minuter till, ser att mörkret börjar tränga sig in . tröttnar efter 50 minuter och tar min lilla muspipa och dampar lös lite . har en kontors stol jag sitter på , så jag snurrar runt lite där av att jag är uttråkat av att ingen räv kommer, Blev rätt yr i skallen. o helt plötsligt står räven där på 8 m på klövervallen. och gissa om tankarna snurrade på bra i min skalle efter den snurrturen. jomenvisst börjar leta efter bössan som jag ställt ngn stanns ?? får upp bössa och får in räven i hela kikarsiktet , jomen visst hörru 12 x förstoring på 8 m? det funkar nog inte så bra va, måste krypa ner lite och ändra till 3 x förstoring . tar liten stund . då jag glömt bort vilket håll jag ska vrida åt efter allt snurrande. vrider tillslut rätt och ser bara baken på räven när han står bakom en fet buske på 5 m nu , Roffar åt mig muspipan och den tar ett språng och då klappar jag till den rätt i bogen , nästan ett höftskott . ! räven drar iväg , jag ser inte var den tar vägen . väntar 2 minuter , tar på mig pannlampan och letar efter blod på skottplatsen . hittar bubbligt blod på ett gräs tråd , går ca 15 m . o där liogger hon i dikeskanten skönt!

TRor tamigf*n att jag fått in räv varje g¨ång jag åkte ut för att locka , men ibland skiter det ju sig , tex att den kommer bakifrån eller att jag tabbar mig . Nästan så som det blev idag , men jag rädda upp de rätt snyggt tycker jag:D

B):):(:D :D

Publicerat
Får nästan skämmas lite

Vissa sitter tyst och stilla och nöter och nöter, men inte fan kommer det någon räv. Vissa sitter och snurrar på en stol ch visslar lite i 50 min och vipps så kommer det en räv.

:) Nä du kanon bra gjot och grattis på dig MVH Erik :(:D:DB)

Publicerat

Var ute i går för att flytta ett torn tvärs över en åker. När jag gick vid åkerkanten så ser jag två grävlingar ca 10 m framför mig som springer in i skogen. INGEN BÖSSA ;) Står kvar ett tag och så småningom kommer en ut igen. I dag var jag tillbaka men MED bössa. Smyger fram till kanten där jag såg dem i går och visst dom är där i dag med. Fast nu är dom tre. Höjer bössan och skjuter den första. Knall fall. Dom andra två fattar inte vad som sker, så jag knäpper nr två. Nu fattar trean att livet snart är slut så den sätter fart. Rakt imot mig så det blir för nära med kikaren. Sparar den tills senare :D Tror att det var modern för den var större än dom två första och dom var årsungar. Men alltid kul när det lossnar. Har gått trögt med rävarna, men dom har inte börjat att tröska än så det är bara att vänta MVH Erik

Publicerat

tjo, fick samtal om att grannen hade en grävling under uthuset igår så idag sattes de dit en fälla......han hade varit inne och grejjat men inte fått ner gillret så han klarade sig undan...blir att ta han imorgon :)

Publicerat

första viltkontakten för mig i år, visserligen i egenskap av skyddsjägare på kommun men ändå

sattes ut en fälla vid 22.00 igår och idag satt grimbart där, har senaste tiden uppehållit sig under en friggebod mitt i ett villeområde

post-2387-1218639497_thumb.jpg

Publicerat

Tja!1

Själv har jag "sumpat" två rävar i år suck,, men vi har skjutit 3 rävar och 9 grävlingar i år samt två smågrisar,, Men på fredag släpper det!! o sen tar jag guldbocken på lördag hahahaha