Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv/Grävling och mårdhunds jakten -08/-09

Featured Replies

Publicerat

Längtan är svår här med... :unsure:

Kollar åtelkameran oftare nu, och det är räv på åteln nästan varje natt nu, och som jag kan se det, så är det åtminstonde 3 st olika rävar, för ett par veckor sen var det 2 st.. :)

Ser ut som det kan bli en intressant höst/vinter.

• Svar 498
  • Visningar 62,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
Bara jagat skogsfågel samt haft honom som apportör.

han har skällt på rådjur/älg några ggr.men släpper dem snabbt.

Skäller som djävulen på skammad korp/trut och hoppar undan

tills han får läge att ta dom.,

vad tror ni,kan det funka på grävling?

/M.

den borde funka på grävling alltid värt att tästa..

många en grävling i en fella först så du ser om han visar nått inträsse

ska tästaden teorin på min hund :unsure:

Publicerat

Har jäkligt svårt att tro att inte skulle vara intresserad då

han i alla fall skällt räv ett par ggr.

/M.

Publicerat
  • Författare

11 dagar 11timmar och 9 min kvar tills det är start

då bör det gå med grävling också :unsure:

Publicerat
I natt? Hade hunden smitit? ;)

Nej det är ju ingen vidare svår jakt. Men fan så kul. :)B)

det är en byracka, jo ska nog testa mer med terriern i augusti,man blir tårögd när han är i action :P:mellow:

Publicerat

Skall nog även jag testa med en eller ett par Kopovs...kan ju bara sluta på ett sätt, SUCCÈ eller vad tror du Erik :mellow:

Publicerat
Skall nog även jag testa med en eller ett par Kopovs...kan ju bara sluta på ett sätt, SUCCÈ eller vad tror du Erik :lol:

utan tvekan skulle dom göra det!!

Publicerat
Har jäkligt svårt att tro att inte skulle vara intresserad då

han i alla fall skällt räv ett par ggr.

/M.

Sätt ut en fälla och ta med hunden vid avlivningen .

Funkade bra med min jämte sen har det blivit några för henne :rolleyes:

Publicerat

Igår så beställde jag slagning av några viltåkrar lämpligt till premiären. Ska bli skoj att se om någon rödpäls behagar komma ut och leta efter sork.

Förövrigt så ska ju både räv och grävling skjutas från torn med studsare men det förstod ni väl redan... :P;)

Publicerat

Agge (somför övrigt är ny här på forumet) har en münster som åtminstone snöper mårdhundar vid första bästa tillfälle ^^ Så rimligen bör den väl även ge sig på grävling. Man kan ju inte påstå att intresse för vilt saknas hos den hundrasen direkt, finns det nåt som tyska hundar inte jagar?...

Publicerat
Igår så beställde jag slagning av några viltåkrar lämpligt till premiären. Ska bli skoj att se om någon rödpäls behagar komma ut och leta efter sork.

För övrigt så ska ju både räv och grävling skjutas från torn med studsare men det förstod ni väl redan... :D;)

Jag tror att bonden här kommer att ta fram sin 9:o meter breda gräsklippare medans jag är på cypern, hoppas det regnar så han inte kan det tills den 1:a :P

Publicerat

Btw den som skrev rubriken kan väl lägga in mårdhundsjakten också på skoj? Så att jag också har nåt att komma med ;P

Publicerat
  • Författare
Btw den som skrev rubriken kan väl lägga in mårdhundsjakten också på skoj? Så att jag också har nåt att komma med ;P

nu är mårdhundsjakten tillskriven i rubriken ;)

Publicerat

härligt! ;) 2 mårdhundar nerlagda förra veckan ^^

Publicerat
  • Författare

Bra.. har du bild.. tycker att man skulle kunna ha en bild på sitt byte ;)

Publicerat

ej bilder. men dom ser ut som små tvättbjörnar. ( det var ungar). igår sumpade jag en ung mårdhund till :D släppte ut den ur fällan o släppte unghunden på den,. men unga djur luktar ju inget.. så hon tappade bort den! :D

ska ta bilder i fortsättn. :lol:

Publicerat
  • Författare

okej.. det var inte så bra..

inte långt kvar nu 8 dagar 8 timmar 52 minuter

Publicerat

nä de sög faktiskt. det var en typ av mårdhund jag inte sett förut.. såg ut som en korsning räv/mårdhund. helt röd var den.. dom brukar vara gråa. --->>>

en fet mårdhund på en bra bit över 10 kg från i höstas, sådär ska dom vara i färgerna. den som satt i fällan igår så var som sagt RÖD?!-->

post-1846-1216817581_thumb.jpg

Publicerat
nä de sög faktiskt. det var en typ av mårdhund jag inte sett förut.. såg ut som en korsning räv/mårdhund. helt röd var den.. dom brukar vara gråa. --->>>

en fet mårdhund på en bra bit över 10 kg från i höstas, sådär ska dom vara i färgerna. den som satt i fällan igår så var som sagt RÖD?!-->

Det var nog en finnspets :lol::lol:

Publicerat

Dom flesta är ju som på bilden..men dom snyggaste och mest välbetalda skinnen är lite rödbrunaktiga.
Publicerat

åfasen. aldrig sett en sån förut faktiskt. o då tycker man att man sett många mårdhundar. var nog en finnspets :lol:

Publicerat
  • Författare

åfasen.. så man vet vilka mårdhundar man ska panga på när dom anländer :lol:

Publicerat

Börjar rycka i både fingrarna, armarna och benen nu. Har varit ute och letat grävlingar hela sommaren nu och 1 aug anländer LimaMagnus med hundar till mig för 18dagars intensiv grävlingsjakt. 1 tysk, 3 fox, en plott, en laika och en gråhund ska se till att det blir fart i skogarna! Längtan, längtan och åter längtan tills första skallet!!

//"TB"

Publicerat
Börjar rycka i både fingrarna, armarna och benen nu. Har varit ute och letat grävlingar hela sommaren nu och 1 aug anländer LimaMagnus med hundar till mig för 18dagars intensiv grävlingsjakt. 1 tysk, 3 fox, en plott, en laika och en gråhund ska se till att det blir fart i skogarna! Längtan, längtan och åter längtan tills första skallet!!

//"TB"

18 dagar det var inte illa det själv får man vara nöjd om man kommer i väg 5 dagar i augusti på grävlings jakt :P

Det var annat förr innan man fick barn men snart är dom stor så då ska man öka jakt dosen om inte sambon tycker annat :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

nu är det intelångt kvar 3 dagar 3 timmar och 49 minuter kvar tills räv jakts premiären ;)