Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Räv/Grävling och mårdhunds jakten -08/-09

Featured Replies

Publicerat

Ett gäng grävlingar har jag sätt. Även ett par rävar så chansen finns där.

• Svar 498
  • Visningar 62,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Tänkte släppa vorstehn på fredag kväll/natt efter grävling. Hur ska man utrusta sig och var ska jag leta? Vi har några gryt som jag känner till och ett par tre havreåkrar på marken. Kanske ska börja där....

Nån som har några tips till en "nybörjare"... :D

/Må

Publicerat
Tänkte släppa vorstehn på fredag kväll/natt efter grävling. Hur ska man utrusta sig och var ska jag leta? Vi har några gryt som jag känner till och ett par tre havreåkrar på marken. Kanske ska börja där....

Nån som har några tips till en "nybörjare"... :P

/Må

Har hunden skällt grävling tidigare?

Om inte så kanske det är svårt att få den att ta an utspår från gryt några längre sträckor.

Så här i början på augusti så brukar körsbärsträd vara hetaste stället. Men även kohagar brukar vara bra.

Havren brukar väl inte locka så mycket så här tidigt. Kan för övrigt säga att det överhuvudtaget är väldigt få grävlingar vi fått kontakt med i närheten av havreåkrar.

Utrustning?

Pannlampa/ficklampa, 22:a (antingen revolver eller gevär) och hund. Mer behövs egentligen inte.

Publicerat
Har hunden skällt grävling tidigare?

Om inte så kanske det är svårt att få den att ta an utspår från gryt några längre sträckor.

Så här i början på augusti så brukar körsbärsträd vara hetaste stället. Men även kohagar brukar vara bra.

Havren brukar väl inte locka så mycket så här tidigt. Kan för övrigt säga att det överhuvudtaget är väldigt få grävlingar vi fått kontakt med i närheten av havreåkrar.

Utrustning?

Pannlampa/ficklampa, 22:a (antingen revolver eller gevär) och hund. Mer behövs egentligen inte.

Ok,

Inte skällt grävling men han har ett genuint intresse för rovvilt. Han ser verkligen "rött" och är en envis jä-el. Verkar ha det gamla vorsteh-blodet i sig. Så jag tror att han tar löpor, men vet ej hur långa/gamla. Sen för man väl hoppas på lite tur. Ev ska en jaktpolare med en laika med.

/Må

Publicerat
Ok,

Inte skällt grävling men han har ett genuint intresse för rovvilt. Han ser verkligen "rött" och är en envis jä-el. Verkar ha det gamla vorsteh-blodet i sig. Så jag tror att han tar löpor, men vet ej hur långa/gamla. Sen för man väl hoppas på lite tur. Ev ska en jaktpolare med en laika med.

/Må

varför skrev du inte att ni ska ha med en laika? Då finns det väl inga problem, då löser sig allt... :lol:

Skämt åsido, så är det väl bara ut och prova. Brukar ju vara rätt nya löpor man kommer på.

Publicerat

Inte så länge kvar nu :D

Publicerat

Knorrsvans ska väl jaga älg har jag för mig musköt. Eller? :D :D

Carl Corro

Kopov såklart. Vi släpper också den första!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :DB):D :D :D

Publicerat
Knorrsvans ska väl jaga älg har jag för mig musköt. Eller? :D :D

Tala om det för Lina.... :D

Tror ni stövarägare är lite avundsjuka.... :D :D

Publicerat

Fan det ska bli så härligt att höra hunden skälla grävling igen sen kanske lilleman får följa med på ett hörn,, laika 5 månader,, förhoppningsvis får vi nån i fällan han kan skälla på efter avlivning!! Men wachteln är rätt så het på grimbart oxå hahahaha,,, problemet är att vi har så mycket gris nu så man vet ju inte vad som väntar i mörkret!!

Längtar,,,,

Publicerat

Ja i morgon Natt tror jag det smäller. Man ska ju upp på Jobbet åxå men jag tror nog jag ska hinna :unsure:

Publicerat
Ja i morgon Natt tror jag det smäller. Man ska ju upp på Jobbet åxå men jag tror nog jag ska hinna :P

vafan tjuvstarta utan mig B)

Publicerat

Visst är man taggad inför 1:a Aug. Kommer dock att tillbringa större av den dagen i en buss, men såfort avstigning har skett så ska jag hoppa in i traktorn och börja slå en äng som ligger bra beläget till. Den 2:a är bokad åt en lada där det finns flera aktiva rävgryt, dit ska jag och 2 andra snubbar åka för att se vad vi kan göra åt den saken :D Och sen den 4-5 Augusti så ska man förhoppningsvis få följa med rävgurun F_C för att lära sig lite vett :)

Publicerat

jo fan snart smäller det,verkar bli kanon väder för årstiden på lördagen om det vill sig väl, regn och lite kallare,kan bli guld för gräva sig lite, hoppas även nån räv stackare får en terrier på sig!

Publicerat

Har en mycket snäll chef :rolleyes: Pratade med han idag och han sa du får vara ledig imorgon om du vill det är ju fredag :D JAg sa jag är gärna ledig i morgon rävjakten startar ju imorgon :lol:

Publicerat

Själv e man deppig..........IBEP-kurs..... Hur fasen kan man lägga en kurs på en premierdag :rolleyes: Ja ja det finns väl fler dagar att stoppa terriern i hål.

Vi kom precis in ffrån en 5 km springtur :D Hon spran och jag cycklade :lol:

//Roggman66

Publicerat

Om knappt 5 timmar släpper vi laikorna o hoppas på o få höra många ståndskall inatt :rolleyes:

Kommer bli en intensiv helg för att vinna kampen mot F_C :D:lol:

Publicerat
Om knappt 5 timmar släpper vi laikorna o hoppas på o få höra många ståndskall inatt :unsure:

Kommer bli en intensiv helg för att vinna kampen mot F_C :D:)

i värsta fall får du juh bli vän med kadaver bilen som musköt :);)

Publicerat

Just nu ser vädret inte roligt ut, tunga mörka måln och blåser en del

Publicerat

Det skiter sig med jakten i natt :unsure: Det är åska just nu :D

Publicerat

om tre tim och förtio min så ringer klockan,,,,,,

Faan ta mig nom jag inte vaknar, annars gör frugan det ;);):D

Skit jakt på er, o ni med hund, en en gång skitjakt´på er.

Publicerat

såg en räv ikväll, och två bockar kan bli en fin kväll imorgon på arrendemarken ;) ska bli så jävla gott att sätta sig ;)

Publicerat

Ja det blev en premiär grävling i år :D smög ut med en dikes kant när den här krabaten drog i väg som en avlöning svinga i kapp o årets första grävling blev på platts :D

DSC00931.jpg

Mvh.

Publicerat

03:15 sköt jag den här räven på ca 200 meter.

Trevlig premiär som alltid :D

post-549-1217564393_thumb.jpg

post-549-1217564400_thumb.jpg

post-549-1217564407_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Ja det blev en premiär grävling i år :D smög ut med en dikes kant när den här krabaten drog i väg som en avlöning svinga i kapp o årets första grävling blev på platts :angry:

DSC00931.jpg

Mvh.

härligt Flex och grattis till premiär grävlingen. ska man inte skjuta grävling för hund? ;)

03:15 sköt jag den här räven på ca 200 meter.

Trevlig premiär som alltid :D

post-549-1217564393_thumb.jpg

post-549-1217564400_thumb.jpg

post-549-1217564407_thumb.jpg

Grattis sajmon :P

Publicerat

grattis alla skyttar! alla.. 2? :D nä men det kommer väl fler! snyggt svingat på grävlingen klenben! :D Mvh