Publicerat Oktober 27, 200817 yr http://ltz.se/artikel_standard.php?id=5584...avdelning_2=196 Man kanske borde se över vad och vem man jagar med om folk betersig sådär å inte spy ut sina personliga upplevelser mot alla som jagar.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Förmodligen ingen jägare som skrivit det där.. skulle jag tro. Varför svära och skrika åt djuret? Är det som den personen skriver så ja.. vad ska man säga? Hans 38-åriga jägarliv måste ha varit kantat av en ruggigt dålig bekantskapskrets.. för så där är det ingen som bär sig åt.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Förmodligen ingen jägare som skrivit det där.. skulle jag tro. Varför svära och skrika åt djuret? Är det som den personen skriver så ja.. vad ska man säga? Hans 38-åriga jägarliv måste ha varit kantat av en ruggigt dålig bekantskapskrets.. för så där är det ingen som bär sig åt. Nej det tror inte jag heller. Det är nog bara någon jakthatare som vill sprida sitt hat. Har läst liknande insändare på andra ställen.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Författare Förmodligen ingen jägare som skrivit det där.. skulle jag tro. Varför svära och skrika åt djuret? Är det som den personen skriver så ja.. vad ska man säga? Hans 38-åriga jägarliv måste ha varit kantat av en ruggigt dålig bekantskapskrets.. för så där är det ingen som bär sig åt. Ja, jag menar de! Säkert nån j*vla jaktmotståndare som fått för sig nåt... Ja, finns det sånna jägare så borde dom hängas upp och ner i picken och firas med små lätta ryck ^^
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Håller med kapten krok. Känns som att det där är en fabricerad artikel från antijakt-person alternativt är det en idiot med idiotvänner. Jävla pack!
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Inte en chans att denne Birger som skrivit artikeln är jägare eller någonsin varit det. Hur man nu kan hinna med att se sin spegelbild i älgens ögon när det är en skarp situation säger det mesta... Det lyser jakthat genom hela insändaren!
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Låter ju helt osannolikt att detta är skrivet av en jägare. Håller fullständigt med.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Ja, och hade jag sett något sådant som han så hade jag väl kanske övervägt att ta jaktledarn i fråga lite avsides nån mörk novemberkväll.... Jag hade definitivt inte slutat jaga eller äta kött.. låter som att den där mannen behöver ett studiebesök på någon utländs massproducerande farm och slakteri...
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Kan ju inte säga att språkbruket låter som en ca 55-60årig? (jagat i 38år) Birger Norberg. "(fatta att han skrek åt henne och kallade henne "jävla kofitta")" Låter ju snarare som en 22årig vänsteranhängande student.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Kan ju inte säga att språkbruket låter som en ca 55-60årig? (jagat i 38år) Birger Norberg."(fatta att han skrek åt henne och kallade henne "jävla kofitta")" Låter ju snarare som en 22årig vänsteranhängande student. Låter som du har en skev uppfattning om vad "vänsteranhängande studenter" har för åsikter om saker och ting =) Men helt klart är det väldigt mycket som inte "stämmer" med den där artikeln, både språkbruk och annat.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr http://ltz.se/artikel_standard.php?id=5584...avdelning_2=196 Inte är det någon jägare som skrivit det där, inte en chans. Det är nån sittkissande vänsterhandsonanist som försökt med ett annat grepp i debatten, tragiskt och patetiskt helt enkelt. ( ...helt OT, men din undertext var det bästa jag läst på länge, ErX !! , det skulle jag vilja ha som klistermärke och smeta på bilbakluckan för en av våra hundförare... ) / Janne
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Författare ( ...helt OT, men din undertext var det bästa jag läst på länge, ErX !! , det skulle jag vilja ha som klistermärke och smeta på bilbakluckan för en av våra hundförare... )/ Janne Haha! Ja visst ^^
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Detta är bara spekulationer och jag kan inte bevisa något. Om man antar att skribenten är bosatt i jämtland(länstidningen ges ut i Östersund) så får man bara en träff på namnet Birger Norberg. Mannen i fråga har ett företag som registrerades 1978 vilket då innebär att det inte alls är orealistiskt att han har hunnit bli en bit över 60. Inte ens säkert att det är den här stackaren som jag har kollat upp som har skrivit insändaren men om det är han och det han skriver är sant så får man väl hoppas att det resulterar i att hans jaktkamrater känner igen sig och vidtar åtgärder för det var ingen vidare trevlig läsning. Efter närmare kontroll visar det sig att han är född 1938
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Detta är bara spekulationer och jag kan inte bevisa något. Om man antar att skribenten är bosatt i jämtland(länstidningen ges ut i Östersund) så får man bara en träff på namnet Birger Norberg. Mannen i fråga har ett företag som registrerades 1978 vilket då innebär att det inte alls är orealistiskt att han har hunnit bli en bit över 60. Inte ens säkert att det är den här stackaren som jag har kollat upp som har skrivit insändaren men om det är han och det han skriver är sant så får man väl hoppas att det resulterar i att hans jaktkamrater känner igen sig och vidtar åtgärder för det var ingen vidare trevlig läsning. Efter närmare kontroll visar det sig att han är född 1938 eller så har nån använt hans namn ?
Publicerat Oktober 27, 200817 yr eller så har nån använt hans namn ? Det är ju givetvis en möjlighet. Men då börjar man ju fundera vad den stackars Birger har gjort för att förtjäna detta.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Det är ju givetvis en möjlighet. Men då börjar man ju fundera vad den stackars Birger har gjort för att förtjäna detta. varit jägare. största dödsynden i "deras" ögön.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Är det någon mer än jag som tycker att det är konstig placering på skytten om han kan se sin spegelbild i ögat hållandes en studsare samt försöka träffa atlaskotan??
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Är det någon mer än jag som tycker att det är konstig placering på skytten om han kan se sin spegelbild i ögat hållandes en studsare samt försöka träffa atlaskotan?? Jag tänkte detsamma, och dessutom att komma så nära att man överhuvudtaget ska kunna se vad som speglar sig i ögat, innebär nog att han sköt döskottet med en revolver som hade 2" pipa.....
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Hmm, avliva en ko med ett för högt skott i halsen? Hur kommer det sig att hon inte springer då? Antingen springer de i evigheter eller så dör de av förblödning alt cns träff. Sprattlade som besatt? hmmm Fick skjuta igen efter att ha skjutit i skallen vid örat? ok, den var ny, är jag den enda som sätter fångskottet där eller? Tror inte ens människan som skrivit är 22, snarare 16-17
Publicerat Oktober 27, 200817 yr vänster vriden sate var nog bästa och närmaste benämning vi kan komma fatta och skraj använder inte sura älgjägare,hade birger skrivit att han slutade jaga för mycket skott gick åt, och och mycket kött till spillo hade jag köpt den!
Publicerat Oktober 27, 200817 yr vänster vriden sate var nog bästa och närmaste benämning vi kan komma fatta och skraj använder inte sura älgjägare,hade birger skrivit att han slutade jaga för mycket skott gick åt, och och mycket kött till spillo hade jag köpt den!
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Själv tror jag det är en vriden sate i största allmänhet Seriöst.. Det där är en jaktmotståndare som totat ihop. Mvh!