Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Jotack visst går det som hejsan När det gäller ytbehandling så har jag gått på den med vax. Ett bilvax av bättre kvalite, ett flytande hårdvax. Lagt på flera lager och polerat mellan, det blir ingen grå trist yta som på en opolerad blank billack, det syns faktiskt inte alls. Det borde funka, bara jag gör det med jämna mellanrum och låter bössan torka ordentligt när jag varit ute. I kväll är jag lite dimmig av lösningsmedel, den har bäddats med glasfiberarmerat spackel Bilder kommer här: Vis av KaptenKroks skada, han lade inte på tillräckligt med vax när jag hjälpte honom med bäddning så han har rester av stödmassan under pipan Nu la jag gladpack under och över stödmassan innan jag skruvade dit systemet, så här bra blev det
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Här är systemet maskerat och omsorgsfullt vaxat, modellera fördelat i stocken där den ska vara. Färdigt att börja kladda
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Tvåkomponentsspackel armerat med korttrådig glasfiber. Fördelat runt rekylklacken och uthuggningen i lådan. Bara att lägga systemet i stocken och fixera. Som ni redan märkt så har jag tänkt att bara bädda runt rekylklacken.
Publicerat Februari 23, 200917 yr De e så det börjar klia i fingrarna att gå lös på nån bössa nån grisbössa känns onödigt då det är väldigt glest mellan grisarna här uppe, ngr svin finns men inte helt lagliga än
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Efter härdning och lite justering så återstår detta. Kunde ha varit lite mer bäddmassa på sidorna men det får duga. Vapnets serienummer syns spegelvänt i bäddningen
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare De e så det börjar klia i fingrarna att gå lös på nån bössa nån grisbössa känns onödigt då det är väldigt glest mellan grisarna här uppe, ngr svin finns men inte helt lagliga än Vi har inga grisar i Karlstad heller än, jag tänkte skjuta älg medan jag väntar
Publicerat Februari 23, 200917 yr Det verkar gå så lätt för dig med bygget, jag lämnade bort mitt vapen för samma operation Lat.. ja jag vet, lite osäker på tillvägagångssättet med. Allt ser ju bra ut i mina ögon. /Lasse
Publicerat Februari 23, 200917 yr Författare Det verkar gå så lätt för dig med bygget, jag lämnade bort mitt vapen för samma operation Lat.. ja jag vet, lite osäker på tillvägagångssättet med. Allt ser ju bra ut i mina ögon. /Lasse I mina oerfarna ögon ser det också bra ut, men det återstår ju att se hur det blir i praktiken med rostskydd, precision och allt annat jag kan ha fördärvat
Publicerat Februari 23, 200917 yr I mina oerfarna ögon ser det också bra ut, men det återstår ju att se hur det blir i praktiken med rostskydd, precision och allt annat jag kan ha fördärvat Inget som inte går att reparera i så fall. /Lasse
Publicerat Februari 23, 200917 yr Vi har inga grisar i Karlstad heller än, jag tänkte skjuta älg medan jag väntar Men i Kil.. dâ finns dâ griser som kôr bil..
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Men i Kil.. dâ finns dâ griser som kôr bil.. HAHA, det var en gammal en, den har jag nog inte hört på 20 år
Publicerat Februari 24, 200917 yr HAHA, det var en gammal en, den har jag nog inte hört på 20 år Då var det dags nu då Vi får mailas under dagen, nu måste jag snart åka =o/
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Nu har jag grubblat fram och tillbaka över om jag verkligen ska blästra underbeslaget eller inte. JAg har bestämt mig för att inte göra det. Ångrar jag mig är det ju bara att fixa. Tvärtom är svårare Således är Griseknoen att betrakta som färdig, och då får jag väl lov att bjuda på lite bilder
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Jag ville ha någon liten detalj som utmärkte sig, den lödda ringen för rembygelfästet och slutstycksknoppen är lackade mörkblå
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Jättekul att så många visat intresse, nästan 1400 besök på ett par veckor Jag anser inte tråden avslutad förrän bössan visat vad den kan på inskjutningsbanan, jag är väldingt spänd på hur det blev när jag lödda på kornbasen Sen ska jag nog ändå montera på rödpunktssikte.
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Vilken knubbis Me like Har den sagt pang än? /Micke Visst är den söt Nää jag har 50 friska jaktmatch som väntar i vapenskåpet
Publicerat Februari 24, 200917 yr Visst är den söt Nää jag har 50 friska jaktmatch som väntar i vapenskåpet Oemotståndlig Själv har jag 130 Norma Alaska som väntar på att få lämna mynningen /Micke
Publicerat Februari 24, 200917 yr Snyggt Bra jobbat. Väntar med spänning hur det går på skjutbana. //
Publicerat Februari 24, 200917 yr Blev en snygg brytning med den blå rembygelringen. Ska du ha den när vi lockar räv /Lasse
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Blev en snygg brytning med den blå rembygelringen. Ska du ha den när vi lockar räv /Lasse Träffar man så går det nog hål på en räv också