Publicerat Februari 24, 200917 yr Ska du ha den när vi lockar räv /Lasse Ska ni ligga sked utan MIG? Sur nu..... /Micke
Publicerat Februari 24, 200917 yr Ska ni ligga sked utan MIG? Sur nu..... /Micke Om du bara visste.. Skurebo har lovat att hala fram skureboan i badtunnan åt markus.. Uj uj uj.. vad har man gett sig in på För att vara lite saklig i tråden så skulle jag gärna sett att lådan blästrades även den.. Men det är jag det.. I övrigt är det ju skitsnyggt gjort, jag FATTAR inte hur du haft tid och framförallt ork att göra allt detta på så kort tid.. jag menar, med söta frun och alla barnen att ta hand om? =) Jag är glad om jag orkar skala potatis när jag kommer hem
Publicerat Februari 24, 200917 yr Författare Om du bara visste.. Skurebo har lovat att hala fram skureboan i badtunnan åt markus.. Uj uj uj.. vad har man gett sig in på För att vara lite saklig i tråden så skulle jag gärna sett att lådan blästrades även den.. Men det är jag det.. I övrigt är det ju skitsnyggt gjort, jag FATTAR inte hur du haft tid och framförallt ork att göra allt detta på så kort tid.. jag menar, med söta frun och alla barnen att ta hand om? =) Jag är glad om jag orkar skala potatis när jag kommer hem Jag vet inte vad Skuris har lovat dig men ni får nog hala boa utan mig i så fall..... Jag kan hålla med om att det vore snyggt med blästrad låda men det är för mycket små vinklar och vrår för att dels kunna blästra bra och sedan kunna hålla det rostskyddsbehandlat lite enkelt. Men tack i alla fall Någonsin tänkt på att det är PÅ GRUND AV fru och tre barn som man gärna gömmer sig i verkstaden en timme om kvällen?
Publicerat Februari 24, 200917 yr Jag vet inte vad Skuris har lovat dig men ni får nog hala boa utan mig i så fall..... Jag kan hålla med om att det vore snyggt med blästrad låda men det är för mycket små vinklar och vrår för att dels kunna blästra bra och sedan kunna hålla det rostskyddsbehandlat lite enkelt. Men tack i alla fall Någonsin tänkt på att det är PÅ GRUND AV fru och tre barn som man gärna gömmer sig i verkstaden en timme om kvällen? Du menar att om jag skaffar två ungar till så kommer jag alltså få MER tid att skruva bössa? Hmm.. kanske inte är så dumt ändå.. måste gå å kolla var Ellinor gör.. hhähä..
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare Du menar att om jag skaffar två ungar till så kommer jag alltså få MER tid att skruva bössa? Hmm.. kanske inte är så dumt ändå.. måste gå å kolla var Ellinor gör.. hhähä.. Klart du ska, det är hög tid att börja jobba på en lillebror
Publicerat Februari 25, 200917 yr Inte vara orolig MR Mauser inget skedande här utan dig inte... Och jag kan lova herrarna från värmland att det inte ska bli någon boa i tunnan, eller var det toa När du kommit på om rostskyddet funkar så kan du ju alltid blästra ner lådan med. Jag blir så sugen på att mixtra till något av mina vapen men jag har lite dåligt med utrustning för dessa projekt här hemma och inte mycket mer på jobbet, Jag är bla sugen på att byta pipa på kl1an till en lite grövre pipa och utan riktmedel. Blir nog till o köpa ett vapen till i alla fall (lättare en att byta pipa) /Lasse
Publicerat Februari 25, 200917 yr Författare KK och Skuris har fått mig att börja grubbla igen....... Det borde inte vara något problem med att rostekydda lådan, jag behöver ju bara blästra utsidan och bara överdelen som syns över stocken Det här måste utforskas, Kroken har ju helt rätt i att vore snyggare
Publicerat Februari 25, 200917 yr Det här måste utforskas, Kroken har ju helt rätt i att vore snyggare Du ser.. till och med jag kan ibland häva ur mig en och annan vettig sak, även om jag i det längsta försöker undvika det. Med visdom kommer ansvar, mer ansvar kommer mer jobb.. =)
Publicerat Februari 26, 200917 yr Jaja M! Vi väntar alla på bildbevisen från "vallen". Sprider den som en Tesil eller har du lyckats i förutsatserna!!?
Publicerat Februari 27, 200917 yr Författare Den blev bra Markus Tackar Du får ursäkta, men svarv är bättre än spelkula
Publicerat Februari 27, 200917 yr Griseknoen ser klart bättre ut än Bettan ser ut att ha hamnat i rätt händer hoppas det går bra på skjutbanan nu. Hälsningar Pertan
Publicerat Februari 27, 200917 yr Författare Griseknoen ser klart bättre ut än Bettan ser ut att ha hamnat i rätt händer hoppas det går bra på skjutbanan nu.Hälsningar Pertan Bettans nya make up, sminkad gris
Publicerat Februari 27, 200917 yr Man använder först svarv sen tar man graderna med spelkulan Men fan vad bra den blev
Publicerat Februari 27, 200917 yr Författare Men fan vad bra den blev Tack Jag har precis varit iväg och chockats svårt över Normas priser. Förra årets pris på en ask jaktmatsh i 9,3x57 var 515 spänn, det är illa nog, i år kommer de att kosta 615 kr, BARA 100 kr upp En ask med Oryx 15g går från 675 till 835 kr! Inte för att man gör av med många sådana på ett år men man undrar ju lite... Jag köpte en ask av varje till gamla priset och hoppas att jag kan köpa ett laddverktyg inom ett år så jag slipper köpa mer jaktammo i alla fall.
Publicerat Februari 27, 200917 yr Har du kommit på något bra rostskydd än? Eftersom du har en svarv på jobbet borde ni ha geijderolja (har inte en blekaste hur det stavas) och om du gnider in den så borde den skydda bra och inte kladda så mycket. Har ni inte och är sugen att prova så får du skicka ett PM
Publicerat Februari 27, 200917 yr Författare Har gnuggat in flytande hårdvax i flera lager, tror jag skrev något om det tidigare i tråden. Funkar inte det får jag väl blästra ytrost och hitta på något annat. ...... Hammarlack?
Publicerat Mars 1, 200917 yr Författare Jaja, slut på de osminkade känsloyttringarna Det var en trevlig upplevelse att skjuta med Griseknoen, rekylen var inte alls obehaglig. Det var som mbbohman uttryckt det mer ett "SCHMOCK" Denna tavlan är endast öppna riktmedel. De tre skotten nede i vänstra hörnet är de första tre. Spridning ca 9-10cm. Inte jätte imponerande. Sedan två skott med ca 3cm mellan, lite längre till höger, där höll jag så att kornet låg helt till höger i siktskåran. Sedan ett skott lite längre upp då jag höll kornets "kula" i överkanten av siktbladet. Det kändes inte meningsfullt att fortsätta bränna upp en massa skott, här ser jag konskvensen av att pipan är tjockare vid mynningen nu efter kapningen. Jag måste nog försöka löda om kornet i alla fall i sidled, om det sedan går att göra något åt höjden? Tja, alla goda förslag emottages tacksamt. Jag kommer troligtvis mest att använda bössan med rödpunkt men jag vill ju ändå att de öppna ska funka.
Publicerat Mars 2, 200917 yr Detta är äkta kärlek Ska du ha med den till Skurebo så är jag nästan sugen på att köra förbi och titta lite närmare på den. Har ca. 7 mil till Skurebo. För man kanske skulle ta och snygga till min 9,3 från-36 men den har den slitna charmen som är lite speciell. Har gjort lite med 9,3 kapat pipan, ny stock, ombyggd säkring och 98,5 cm skönhet. :wub: Som sagt det är äkta kärlek.
Publicerat Mars 2, 200917 yr Författare Ska du ha med den till Skurebo så är jag nästan sugen på att köra förbi och titta lite närmare på den.Har ca. 7 mil till Skurebo. För man kanske skulle ta och snygga till min 9,3 från-36 men den har den slitna charmen som är lite speciell. Har gjort lite med 9,3 kapat pipan, ny stock, ombyggd säkring och 98,5 cm skönhet. Som sagt det är äkta kärlek. Ja det vore ju kul, men jag tror nog att 6,5an är lite bättre lämpad till rävjakten på Skurebo Jag har inte lust att dra med mig fler bössor än nödvändigt med tanke på förvaringsreglerna, du får väl komma förbi Karlstad nån gång så tar vi en sväng på skjutbanan.
Publicerat Mars 2, 200917 yr Ja det vore ju kul, men jag tror nog att 6,5an är lite bättre lämpad till rävjakten på Skurebo Jag har inte lust att dra med mig fler bössor än nödvändigt med tanke på förvaringsreglerna, du får väl komma förbi Karlstad nån gång så tar vi en sväng på skjutbanan. Har en bit att åka men man vet aldrig . Gjorde i ordning den för eftersök men har den börjat få följa med på mer och mer på vanlig jakt också . I år har den varit första valet så länge det inte är frågan om vakjakt för då räcker inte siktet till men det är nog bara en tids fråga innan det åker på något ljusstarkt på min älskling
Publicerat Mars 3, 200917 yr Författare Så var det på igen, kornet avlött och färdigt för fräsen. Vi har pelarborr med fräsbord på jobbet, jag tror jag ska försöka fräsa av undertill på kornbasen, om jag har räknat rätt så är det ca 1,25mm som måste bort för att träffarna ska komma rätt i höjd. När jag monterade på rödpunktssiktet så såg jag hur bedrövligt slarvigt monterat det var. Bakre weaverklacken var för låg, det skiljde närmare 2mm i höjd från främre klacken, i detta har man bara tvingat dit ett sikte och skruvat till. Nu har jag köpt en ny weaverklack och monterat bak på lådan och vips så är klackarna i linje Har provmonterat med ett par riktigt låga fästen jag hade liggande men det ena fästet bör vara extended, annars kommer inte tuben helt in i fästena. Blir väl til att köpa ett par nya fästen. Jag frågade på en lokal vapenhandlare om laddverktyg till 9,3x57, det var enligt honom specialbeställning och skulle då kosta nästan 3000 spänn Nu har jag beställt Hornadeyverktyg från Torsbo för 595kr. Tack för tipset Maddog Tråden lever än, jag som trodde jag nästan var färdig