Publicerat Maj 23, 201114 yr Författare Ja bilderna säger inte så mkt om själva utställningen i sig men de kan ju va kul att se ändå, för ägarna iaf, tänkte jag Alltid svårt att fota om man sitter illa till eller om hussar/mattar/dommare/elever är ivägen
Publicerat Maj 24, 201114 yr Nån som vet hur det gick på utställningen i Piteå och vilka hundar som var med där?
Publicerat Juni 9, 201114 yr Författare Primus fattade stånd häromdagen bak huset där de bara ska kissas. Trodde självklart att de låpg en katt där o schasade iväg jycken. Dan efter ser ja vad han stått för då kråkorna e urbota förbenade o attackerar oss. På ena sidan ligger grannens katt, andra sidan jag o Primus o mitten sitter en ej flygkunnig kråkunge. Tur att jycken fått lite kråkdäng, , så han nöp den inte! Var ut på en kvällspromenad i skog o mark med regionens nytillskott med husse. Senare fick även Primus följa med en sväng. Ingen av dem var still o endast telefon var med men.....
Publicerat Juni 11, 201114 yr Författare Nu har jycken fått lyxa lite å åkt i kanoten. Nästa gång får han simma bakom då jag märkte att de var supervarmt i sjön. +20!!! Självklart tog vi en simmtur o sen torkade vi i skuggan där de var 25+
Publicerat Juni 14, 201114 yr Nu har jycken fått lyxa lite å åkt i kanoten. Nästa gång får han simma bakom då jag märkte att de var supervarmt i sjön. +20!!! Självklart tog vi en simmtur o sen torkade vi i skuggan där de var 25+ Ni ser ut att ha haft en härlig dag!
Publicerat Juni 28, 201114 yr Författare Var ut med grannen o hans valp "Celox" 12v, på lite badäventyr igår. Där bangades inte då de hölls lite torkad blodkorv framför nosen.
Publicerat Juli 3, 201114 yr Författare Idag vart de lite badande på Västernorrlands Regionträff. Mest jag men ibland doppa sig hundarna me Jag tar en simtur med lillpyret Celox Usch va långt ditut de var........(Suhlegan Ceasar) Man kanske får dela? (S.Ceasar o E.P.Primus )
Publicerat Juli 9, 201114 yr Författare Idag fegade jag lite och hade en proffsig förare till Primus på utställningen i Malmköping. Gick otroligt bra. Eirams Pigge Primus kammade hem Excelent med Ck Cert o Bim. Att han ble bästa hane e väl inge o skryta med då han var den enda hanen. Förlorade Bir:et till förarens, Marie, hund Unni som fördes av en annan förare Men de var Unni väl värd. Som senare också blev Bis 3a. Ny dag imorgon med nya oroliga nerver.
Publicerat Juli 10, 201114 yr Författare Repris idag. Primus gick hem med Betyget Excelent, Ck, Cert samt Bim idag IGEN! SÅÅ KUL! Bara ett cert till o en Jaktprovs 1a Ökl innan Uch titel.
Publicerat Juli 10, 201114 yr Repris idag. Primus gick hem med Betyget Excelent, Ck, Cert samt Bim idag IGEN! SÅÅ KUL! Bara ett cert till o en Jaktprovs 1a Ökl innan Uch titel. Ett riktigt stort grattis.
Publicerat Juli 13, 201114 yr Repris idag. Primus gick hem med Betyget Excelent, Ck, Cert samt Bim idag IGEN! SÅÅ KUL! Bara ett cert till o en Jaktprovs 1a Ökl innan Uch titel. Siktet är väl inställt på oktoberutställningen i Sundsvall, något jaktprov före borde Du hinna med, sedan är allt klappat och klart
Publicerat Juli 22, 201114 yr Författare Ngn som hört när filmen "Breton - Stor jeger i liten hund" släpps? Förut var det tal om juli 2011. Är den försenad måntro. Ser verkligen fram emot att se den!!!
Publicerat Juli 22, 201114 yr Enligt deras Hemsida http://villmarka-film.no/ ska den släppas juli 2012. Man kan ju kanske ana att det fattas lite material som behövs spelas in under årets jakt.
Publicerat Juli 22, 201114 yr Författare Enligt videon på youtube var de första tilltänkta datumet 201107? Efter mailkonversation med Andreas på villmarka-film.no fick jag veta att det fattas lite material från vinterjakten. Så nytt realeasedatum blir juli 2012. Ser fram emot det. Men han nämnde att det skulle komma ut en annan film 1 dec: "Med hagle og hund på skogsfugljakt" Där skulle de förekomma en hel del Bretoner också.
Publicerat Juli 22, 201114 yr Enligt videon på youtube var de första tilltänkta datumet 201107? Efter mailkonversation med Andreas på villmarka-film.no fick jag veta att det fattas lite material från vinterjakten. Så nytt realeasedatum blir juli 2012. Ser fram emot det. Men han nämnde att det skulle komma ut en annan film 1 dec: "Med hagle og hund på skogsfugljakt" Där skulle de förekomma en hel del Bretoner också. Vad bra:-) Låter ju riktigt lovande då trailern visar på bra material och bra filmning. Vore kul att se film från denna sidan också. Finns det inte någon som sitter på egenfilmat material på Träning/Jakt med Breton?
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Youtuba "Arboga, Breton"- ifall du nu inte redan sett den. Vad bra:-) Låter ju riktigt lovande då trailern visar på bra material och bra filmning. Vore kul att se film från denna sidan också. Finns det inte någon som sitter på egenfilmat material på Träning/Jakt med Breton?
Publicerat Augusti 1, 201114 yr Youtuba "Arboga, Breton"- ifall du nu inte redan sett den. Japp har inte missat den, riktigt kul att se, vill bara ha mer....:-)
Publicerat Augusti 2, 201114 yr Författare Igår var de lite träning på mitt sedvanliga skjutfält med lite kontakt o revieringsträning med totalt mentalt koppel. Rätt som de är flyger en duva upp ett par m ner i vind som satt o käka blåbär. Tror jycken mest blev förvånad. Stod iaf blickstill o tittade efter den. Lite missnöjd med träning går ja upp på en skogsstig där jag tänkte köra vändsignaler med mkt korta stick ut i skogen. Precis innan 3e kastar hunden upp i stånd som slutar med..... Där satt en stoor orrtupp o käka blåbär visst o jycken kom ner på honom lite väl nära, 1-2m, vilket ledde till omedelbart flog. Hunden var lugn i flog, efter 10m ! Vinden var också obefintlig men nu har han iaf sett o luktat (nästan smakat) på årets första orre. Bra inspiration. Dock har jag sett att där det brukar vara nerlusat med fågel har ja inte sett ett spår. Ändå finns de mer blåbär o annan mat där än ja nånsin sett. Så lite orolig blir man.
Publicerat Augusti 2, 201114 yr Författare Stannade till på cykelturen ikväll för att låta jycken springa lite fritt på skjutfältet idag (osså för att själv käka lite blåbär). Ser hur jycken försvinner bak ett busksnår 75m bort o kollar vart han tänkte ta vägen. Hunden kommer aldrig fram på andra sidan o förblir borta så jag börjar ana ugglor i mossen. Men rätt som det är kikar han fram, tar kontakt o går sen tillbaks. Skyndra lite sakta fram o hittar han i stånd. Vi utreder o upp på vingar kommer en orrhöna. YEEES. Jycken har ikväll gjort sin första rapportering!!! Vet nu att man har en jycke som klarar de mesta man kan kräva o då e de svårt att inte va lite stolt!
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Repris idag. Primus gick hem med Betyget Excelent, Ck, Cert samt Bim idag IGEN! SÅÅ KUL! Bara ett cert till o en Jaktprovs 1a Ökl innan Uch titel. Grattis!!! Bara till att finslipa formen inför hösten och ta den där 1ökl då Kul att han rapporterar också! =)
Publicerat Augusti 3, 201114 yr I kväll fick gammelmor hunden visa att hon kan annat än bara stå och apportera fågel
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Författare I kväll fick gammelmor hunden visa att hon kan annat än bara stå och apportera fågel Värma husses fötter i tornet eller
Publicerat Augusti 3, 201114 yr DUMMERJÖNS det är ju inte jag på bilden,på min åtel har jag inte sett ett skit,polarns ordinarie eftersöks hund är borta ,så vi fick ryka in, å måste säga att för att vara första eftersök skapt så skötte hon sig utmärkt....
Publicerat Augusti 3, 201114 yr Författare Jamen bilden va ju så liten. Va kul med lite eftersök o framförallt lyckade sådana. Vet att Pontus jycke, TeNoppa, hjälpt till att spåra upp ett påskjutet rådjur förra året. Som jag sagt förut så kan Bretoner MKT mer än de används till idag.