Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breton

Featured Replies

Publicerat

Glad Påsk!

Önskar Lina, Ella, Cobra och nyförvärvet Krozza.

• Svar 3,8k
  • Visningar 493,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Denna kille flyttar snart hem till oss.

• I år e de kul att ha Breton.  Mkt fågel i skogen o känns bra att göra uttag då man hittar nya kullar nästan hela tiden. I helgen fick en tjädertupp, orrdoublee, en tjäderkyckling o massa kantarel

• Reivennob
    Reivennob

Det är praktiskt när hunden får plats i en innerficka  , trivs i den gör han också. Igår var fästmön, Loke (valpen), och jag på Huddinge JVF som hade öppet hus med skytte och grillkorv. Inga reaktion

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Ja GLADER PÅSK PÅ ER

Här kommer påsken gå åt till ringträning och jaktens tecken, kråka o bäver (om jag får bestämma)

Barnen har börjat få gömma jyckens mat på mornarna men ja vet inte om de e bra eller dåligt.

Lillpojken på 2år tycker de e lika kul att hitta maten o ge den till hunden.

Så numer kollar Primus in Adrian ist för att använda nosen.

Men man får väl se de som kontakt/dirrigerings övningar ist :D

Publicerat

Karl-Johan? Fin valp!

Nu är det nära:-) Va och kikade på valpen idag...oj va det här kommer att bli kul!!! Lägger upp några bilder...

Publicerat

Karl-Johan? Fin valp!

Jo det blev svampen:-) Han Kommer att heta Mille när han kommer hem, tror det blir bra.

Du är välkommen ut när vi fått hem honom, vore trevligt att träffa dina hundar. Mvh johan

Publicerat
jimbolo på 01 Apr 2011, 14:57 sade:

Vad heter denna lille spjuvern o vart kommer den ifrån? Föräldradjur?

'

Strömforsens Miller, de är ju Ramsa och Marco som är föräldra....

Va kull att hitta ett syskon :D Tyckte att han var väldigt lik lillan jag har här hemma. Har kullsystern Minnah.

/Anders

Publicerat

Va kull att hitta ett syskon :D Tyckte att han var väldigt lik lillan jag har här hemma. Har kullsystern Minnah.

/Anders

okej så trevligt då får man hålla uppsikt över den här tråden ^_^ förväntar mig att få läsa om framstegen som görs ut i skogen så småningom :D;)

Publicerat

Det blir bra, det är jag övertygad om. Hör av dej på 0702544157 så fixar vi ihop något.

//Johan

Jo det blev svampen:-) Han Kommer att heta Mille när han kommer hem, tror det blir bra.

Du är välkommen ut när vi fått hem honom, vore trevligt att träffa dina hundar. Mvh johan

Publicerat
  • Författare

Nån som ska upp till Vemdalen på tors?

Publicerat
  • Författare

Fick veta att de haft en otroligt vacker dag i Vemdalen igår men helt ovillig fågel.

Inga premieringar.

Här har hinhåle själv farit i hunden. :wacko:

Han e oerhört billig för stunden. :angry:

Blivit döv, klantar med apport, självständigare än husse, racar fågel som värsta formeletten mm mm.

Även om jag kanske överreagerar lite just nu e de nästan så illa.

E de hormonerna som spökar måntro?

Blir 2 år idag.

post-399-0-53305800-1304072144_thumb.jpg

Publicerat

Fick veta att de haft en otroligt vacker dag i Vemdalen igår men helt ovillig fågel.

Inga premieringar.

Här har hinhåle själv farit i hunden. :wacko:

Han e oerhört billig för stunden. :angry:

Blivit döv, klantar med apport, självständigare än husse, racar fågel som värsta formeletten mm mm.

Även om jag kanske överreagerar lite just nu e de nästan så illa.

E de hormonerna som spökar måntro?

Blir 2 år idag.

Han tycker väl att husse behöver få nått å jobba med, en liten utmaning ^_^ å han kanske dessutom tycker du passar bättre med lite gråa hårstrån oxå :rolleyes:;)

Blir spännande i sommar när jag kör igång träningen inför hösten att se vad Cobran lagt sig till med för olater sen förra hösten B) Förhoppningsvis behövs de bara lite uppfräschning av kunskapen så kan vi fortsätta utveckla vidare! Blir spännande att börja om på nytt med valp också. Krozza är nu 2½ vecka gammal så det blir en hel del träning med henne framöver(ok några veckor till väntar jag innan hårdträningen börjar med henne :rolleyes: ). Hon är ju snäppet för liten för höstjakten ,men vi kommer börja träningen iaf och börja lägga grunden inför nästa år :)

Publicerat
  • Författare

Vilket underbart namn "KROZZA" (jag läser iaf Z som S) B)

Jag tror ja e kär :wub:

BILDER!!!

Publicerat

Vilket underbart namn "KROZZA" (jag läser iaf Z som S) B)

Jag tror ja e kär :wub:

BILDER!!!

Ja jag är riktigt nöjd med namnvalet! :wub: (Z uttalas som S)

Har bara några bilder här som jag hade i mobilen så bildkvalitén är väl inte den bästa, men man ser hur hon ser ut iaf! Hon kommer att bli mer skimmel som vuxen n vad hon är nu. Ska lägga in några bättre bilder när hon blir lite större.

La även med en bild på hela kullen som är tagen när dom fick ta ett litet matpaus utanför valplådan när den rengjordes ;)

Kullen består av 3hanar och 1tik.

post-800-0-53816000-1304075352_thumb.jpg

post-800-0-27836600-1304075341_thumb.jpg

post-800-0-17580800-1304075478_thumb.jpg

Publicerat

tänkte höra om någon här vet vart man köper en sprättbur? hade tänkt att skaffa fåglar att träna på.

Publicerat

Inga problem att beställa därifrån!

någon som prova att beställa härifrån ?

bra att ha ¨göra me ?

Publicerat

någon som prova att beställa härifrån ?

bra att ha ¨göra me ?

Var i en av deras butiker i USA för ett par veckor sedan. Råkade få med mig en kikare i helt fel färg, mailade dem när jag var hemma för det var först då jag upptcäkte det och man får svar på 2 röda och det var inga problem alls med att byta den till rätt.

Det är ju en stor kedja med många butiker och väldigt seriösa. Så jag tror verkligen inte du får några problem.

Publicerat

Var i en av deras butiker i USA för ett par veckor sedan. Råkade få med mig en kikare i helt fel färg, mailade dem när jag var hemma för det var först då jag upptcäkte det och man får svar på 2 röda och det var inga problem alls med att byta den till rätt.

Det är ju en stor kedja med många butiker och väldigt seriösa. Så jag tror verkligen inte du får några problem.

.s

provade att mejla dom och de enda problemet som fanns var att frakten skulle gå på 45%av priset på buren :s finns de nån i sverige som säljer ?

• 2 weeks later...
Publicerat

Hej, och ursäkta att jag byter ämne!

Jag går i tankar om att inom en inte alltför avlägsen framtid skaffa en stående och med största säkerhet en Breton. Känner dock att jag skulle vilja träffa fler representanter av rasen och se dom "in action". Vet någon här om det brukar hållas jaktprov inom rimligt avstånd från Uppsala (eller är det rentav någon som bor i uppsalatrakten vars hund jag skulle kunna få träffa)?

Publicerat

Hej, och ursäkta att jag byter ämne!

Jag går i tankar om att inom en inte alltför avlägsen framtid skaffa en stående och med största säkerhet en Breton. Känner dock att jag skulle vilja träffa fler representanter av rasen och se dom "in action". Vet någon här om det brukar hållas jaktprov inom rimligt avstånd från Uppsala (eller är det rentav någon som bor i uppsalatrakten vars hund jag skulle kunna få träffa)?

Hej!

Det var trevliga tankar du går omkring med!!

Om du vill träffa några trevliga Bretoner så kan jag hjälpa dig.

Tycker du att en resa till Valbo är rimlig,så finns jag där.

Annars har vi hundar i både Vattholma och Knivsta.

Du hittar mina telnr. och mail på Svenska Bretonklubbens hemsida under fliken "styrelse".

Ring så kan vi prata Breton!

Ha det! Jens Gustafsson

Publicerat
  • Författare

Nu e de nära!

Utställning i Östersund på sön.

Primus ställs ut för första gången o de e bara mitt 2 besök "I" ringen.

Lite nervigt e de allt men...

Hur som haver e de 10 Bretoner anmälda o 2 av dem, minst, e från reg.Västernorrland.

Ska bli riktigt kul att träffa likasinnade.

Publicerat

Hej!

Det var trevliga tankar du går omkring med!!

Om du vill träffa några trevliga Bretoner så kan jag hjälpa dig.

Tycker du att en resa till Valbo är rimlig,så finns jag där.

Annars har vi hundar i både Vattholma och Knivsta.

Du hittar mina telnr. och mail på Svenska Bretonklubbens hemsida under fliken "styrelse".

Ring så kan vi prata Breton!

Ha det! Jens Gustafsson

Visst är det! Det som begränsar min förflyttningsförmåga är att jag för närvarande inte har någon bil.

Jag hör gärna av mig inom den närmaste framtiden för att prata lite Breton!

/Hanna

Publicerat
  • Författare

Så var utställningen i Östersund till ända för alla glada Breton-entusiaster.

Vi var en hel del som hellre går på en jakttur än springer runt i ringen o de syntes rätt väl.

Då våra hundar skulle trava fint i lätt fart bredvid oss tog de sats o........

Vissa fick aldrig ner mer än 2 ben i backen på ett varv :blush: o då e de hundarna vi pratar om.

Finns lite att träna på där för oss som känner oss träffade o själv fick ja de i hundens kritik också!

Vet inte varför de e så men ovanligt många hundar fördes av sina hussar, 9 av 10st.

Hur kommer de sig :rolleyes:

Det utdelades endast 2st exelent idag men tyvärr utan ck.

De glada hundarna var tikarna Holmevass Tuva (Larsson) och Tella.

Stort grattis till er samt alla andra som fick pris.

För alla fick pris från Sufficent-Excelent dvs inga IG.

Jag fick med mig ett, enligt nya reglerna, Very God som enligt ringsekreteraren kunde likställas med ett 1a pris.

Bilder nedan:

Eirams Pigge Primus, Långnils Adstens Nobel Nitro, Texas, Holmevass C Tuva och Klippforsens Tella bakom t.v. samt Primus syrra Eirams Pella Pralin.

post-399-0-83453800-1306077392_thumb.jpg

post-399-0-14289700-1306077422_thumb.jpg

post-399-0-33447500-1306077461_thumb.jpg

post-399-0-20442400-1306077507_thumb.jpg

post-399-0-02843300-1306077549_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

O lite fler bilder på

Stenbrännas Ali, Red Garlics Quintessence Tess, Storbackens Roxy och Valbyskogens Lara

post-399-0-98017600-1306082165_thumb.jpg

post-399-0-71076900-1306082191_thumb.jpg

post-399-0-97288800-1306082400_thumb.jpg

post-399-0-55029100-1306082585_thumb.jpg

Publicerat

Kul att de var så pass många bretoner på utställningen och kul att få se bilder av dem =)