Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Breton

Featured Replies

Publicerat

hon busar med sitt älghorn......

tack och lov för hundbusljudet....... :sweat:

• Svar 3,8k
  • Visningar 492,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Denna kille flyttar snart hem till oss.

• I år e de kul att ha Breton.  Mkt fågel i skogen o känns bra att göra uttag då man hittar nya kullar nästan hela tiden. I helgen fick en tjädertupp, orrdoublee, en tjäderkyckling o massa kantarel

• Reivennob
    Reivennob

Det är praktiskt när hunden får plats i en innerficka  , trivs i den gör han också. Igår var fästmön, Loke (valpen), och jag på Huddinge JVF som hade öppet hus med skytte och grillkorv. Inga reaktion

Posted Images

Publicerat

Gör faktiskt lite ont bara att höra vad som hänt,  peppar..peppar så har man klarat sig från något värre än så länge, men ser mig själv i din situation

då det hände, och paniken skulle nog vara alldeles runt hörnet...bara ljudet när dom har ont, skär ju som knivar i husse.

Måste nog erkänna man är lite "mjäkig" när hunden råkar ut för någonting, men vadååå... det är ju ens bästa vän.  :wub:

Med tanke på hur de far fram i skogen är det väl bara en tidsfråga....

En liten undran bara, varför så lång tid till operation?

En liten bild på tösen....?

Lille Skutt och  "Ceasar" skickar krya på dig hälsningar till Aska

Publicerat

Gör faktiskt lite ont bara att höra vad som hänt,  peppar..peppar så har man klarat sig från något värre än så länge, men ser mig själv i din situation

då det hände, och paniken skulle nog vara alldeles runt hörnet...bara ljudet när dom har ont, skär ju som knivar i husse.

Måste nog erkänna man är lite "mjäkig" när hunden råkar ut för någonting, men vadååå... det är ju ens bästa vän.  :wub:

Med tanke på hur de far fram i skogen är det väl bara en tidsfråga....

En liten undran bara, varför så lång tid till operation?

En liten bild på tösen....?

Lille Skutt och  "Ceasar" skickar krya på dig hälsningar till Aska

Tack.

Jo eftersom det precis hade hänt när jag var till vetrinären så ville dom att vi skulle vänta.

Dels så vill dom att hon ska gå igenom en kur med antiinfamatoriskt eftersom det är en led vi snackar om och den kuren är 14 dagar dels vill dom helst inte operera en så ung hund så dom vill se att det verkligen inte läker av sig själv.

Jag är väl tveksam till det.

Hon är bättre helt klart.

igår var hon in på toan och mördade en nästan ny toarulle.

Jaja jag vet att det tyder på slapp uppfostran men i går kom hon undan med det plus att det var redan fördigt när jag kom på henne och hon låg i sin bur helt oskyldig........

Men fakum kvarstår knäskålen hoppar snett lite då och då och det gör apont antar jag.

Ska försöka leta på en bild på tösen

tommy

Publicerat
  • Författare

Imorgon får vi finfrämmat till Härnösand.

Zmila kommer för liten kärleksstund med Primus  :wub:

Under tiden har ja nöjjet att ljuga lite jaktskrönor med Jaktgårdens Kennelägare, Micke o Lena.

"eklund"

Hur mår jycken nu ?

Publicerat

När ska vi ta och fara söder ut då Jimmy?

Publicerat
  • Författare

Tja du JoPe.

Just nu har ja inte en susning.

Måste kolla prisbild, tider, intresse från fler i regionen först.

Publicerat

Va till vetrinären i går. Det blir operation  nästa torsdag. sen en convalisens på 8-10 veckor och sjuk jumpa på det.

känns lite grått just nu.

Djurdoktorn trodde iallafall att hon kommer att bli helt bra.

Gjorde en höftledsröntgen samtidigt som dom röntgade knäna på henne och preliminär utlåtandet var iaf utan anmärkning.

Alltid nått.

Publicerat

Glädjer mig att det kommer att gå bra för dig o vovven,

Skrev tidigare att man haft tur som "klarat" sig hitills, MEN.... nu tror jag hela väldens elände föll på mig samtidigt.

Var till vet., hund drack/kissade mycket, prov visade höga värden lever/njure..?, var på återbesök igår nya prov, fortfarande höga värden... DÅ ser vet att det är något fel på höger knäled, kan lätt få den ur led, och knastrar som grus vid rörelse upp/ner undesöker andra knät, SAMMA DÄR... ortoped kommer, konstaterar det är allvarligt, operation krävs båda leder...?????

Huvdet bankar, och vad händer då... vet känner också att köldkörteln är svälld...? Nu tappar man snart fotfästet.. men eländet är inte slut här..

vet. ber mig kolla att försäkring gäller, ringer AGRIA...  INGEN ersättning, kötte hunden vid 3 mån ålder , hämtade den lite senare och tog väl en vecka innan försäkring ordnades. För knäleder MÅSTE hunden vara försäkrad INNAN 4 mån ålder... har missat detta med FYRA DAGAR... enl. ortoped 16-18 tusen per led, + kostnader vid rehabilitering. OK.. måste kanske ta lån, men ännu inte klart vad som  är fel/händer med lever/njure/sköldkörtel.   Svimmar snart....

skall på koll igen imorgon, troligen röntgen då. Nej.... inget Aprilskämt.  Gårdagen var ingen rolig dag.... går lite som i en dimma idag, vad kommer att hända..?

Har märkt senaste tiden att hunden inte är riktigt sig själv, lägger sig på ställen han inte brukar ligga på o känns orolig i allmänhet.

I morgon får man förhoppningsvis besked efter röntgen ultraljud lever o koll sköldkörtel.

Får väl lugna ner mig o ta dag för dag, och det som man ev. måste ta beslut om, får man tackla då.

Skönt att få skriva av sig, och förhoppningsvis kan det lösa sig på något sätt

Va till vetrinären i går. Det blir operation  nästa torsdag. sen en convalisens på 8-10 veckor och sjuk jumpa på det.

känns lite grått just nu.

Djurdoktorn trodde iallafall att hon kommer att bli helt bra.

Gjorde en höftledsröntgen samtidigt som dom röntgade knäna på henne och preliminär utlåtandet var iaf utan anmärkning.

Alltid nått.

Publicerat
  • Författare

Finns inget värre än sjuka djur!!!  :sad:

Djävulskt trist dessutom med försäkringen.

Håller tummarna att din otur vänder nu.....

Publicerat

Vi lider med dig här nere. Hoppas det går bra.

Publicerat

Här är bilder på Aska.

Hungrig nu husse!!!

askahungrig_zps710a81c7.jpg

Här pustar vi ut efter att ha blivit sövd hos vetrenäern igår

askatroumltt_zpsb6ce8ebd.jpg

håll till godo

tommy

Publicerat

Hoppas det går bra för hunden din Lille Skutt. Tankarna går till er.

Publicerat

Hur lägger ni upp träningen för valpen/ung hunden? Första stående så men kan behöva all hjälp man kan få.

post-4268-0-36018000-1365659251_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

De viktigaste i just fågelhundsdressyr e väl att "aldrig" kasta bollar, leksaker o annat som den får rusa fritt efter o hämta.

Ngt som många pysslar med för andra hundraser.

Kan bli svårt med stadga i flog senare.

Istället övar jag in sitt i alla situationer, särskilt då den ser ngt flyga, samt inkallning.

Det e väl igentligen de viktigaste delarna med valpen samt kontakt o självständighet i skogen.

Att dressera en valp e väl fel ord men du förstår nog vad jag menar eftersom du redan har hund.

Publicerat

Hiii....Hiiiii ....din bild blir man bara såååå...  glad åt, att se på.....behöver sådana här bilder..

Hur lägger ni upp träningen för valpen/ung hunden? Första stående så men kan behöva all hjälp man kan få.

Publicerat

Behöver tips på sitt träning. Lite svårt att träna då han vet va han ska göra:-) han smäller ner rumpan innan röst eller hand kommando;-)

Publicerat
  • Författare

Byt miljö, se till att det finns fler o fler störningar.

Publicerat

Tackar;-)

• 2 weeks later...
Publicerat

Är det för tidigt att ställa krav på en 13 v gammal valp? Han vet vad han ska göra men har "glömt" det ibland

Publicerat

Inte så brydd om fyrverkerier:-)

post-4268-0-45101900-1367563470_thumb.jp

Publicerat

Busen:-)

post-4268-0-81408400-1367563502_thumb.jp

post-4268-0-43695200-1367563513_thumb.jp

Publicerat

Någon som ska till Boden 1juni?

• 1 month later...
Publicerat
  • Författare

Nu e spänningen olidlig!

Valpar efter E.P.Primus o Te Zmila e beräknade till idag.

Så nu känns sekunder som timmar osv.

Ska behålla en hane ur denna kull själv o får jag som jag vill kommer han gå under namnet "Gizmo"  :thumbsup:

Lite lik en Gremlin tycker ja de små trollen e.

Söta med ett odjur inbyggt  :yes:

Publicerat
  • Författare

Osså var solskenssagan över.

Ödet kan vara bra grymt ibland.

7 välmående tikar föddes efter Te Zmila o min Eiram Pigge PRIMUS.

4 svartvita o 3 orangevita 1 svart utan svans o en orange med stubbsvans.

MEN vart tog min hanvalp vägen.... :sad: 

Så nu står man utan valp men med världen öppen framför sig. 

Publicerat

Man får väll passa på att gratulera och beklaga på samma gång. Blir det till att kolla efter andras valpar eller ge Primus en ny chans?