Publicerat April 18, 201015 yr Idag gjorde jag premiär på skjutbanan Det gick bra tre stationer, sen ville inte bössan mer. Med lånad bössa lyckades jag iaf bli femma... Dock fanns det andra som lyckades bättre, är du dopad bohman??
Publicerat April 18, 201015 yr Författare Jahaja...........en sömnlös Söndagnatt väntar................ Maskerade formen ännu en gång..........inför Jaktsidan Open..........släppte om Bohman......IGEN!!!!!!! Men är stor i neederlagets stund.......hyffsat skjutet Bohman!! Men det var väl jävla onödigt att släppa 1 hagel....... Fick ihop 154 i Vingåker, tappade 1 hagel på 1:a figuren.............totalt onödigt.........2hagel på andra stn. och 3 st på råbockajäveln på sista.........KÖNSORD!!!!! I NRKPG fick jag ihop 157, tappade 3 hagel på 1 räv som jag låg helt rätt på, både jag och kompisen såg att svärmen satt smetad runt lappen, som inte var så liten heller, ska absolut inte skylla på nåt, men Gyttorps ammo är inte vad den har varit......eller hur Bohman......
Publicerat April 18, 201015 yr Haha, jag sparade det sista haglet till nästa helg Närå, jag vill inte skylla på ammunitionen, visserligen hade jag ett klick på andra stationen men jag ska i ärlighetens namn säga att det var helt och hållet mitt fel. Kom efter på lappen i halsen så jag är nöjd över att ha fått i nio där. Var flertalet skott som jag var övertygad om att det var 4-5 hagel i. Kändes inte bra men det var fullt i lapparna ändå Men men, nu kan det ju nästan bara gå sämre så vi får väl se i Näshulta. Dock rätt nöjd med stigande form hittills, 111 i Härad, 149 i Söderköping och nu 159 i Vingåker, vann även vårt (Björkviks) KM med en mäla. Hoppas det blir bra uppslutning nästa helg Vore ju skoj att jaga med AndreasA och Rodent m.fl
Publicerat April 18, 201015 yr tappade 3 hagel på 1 räv som jag låg helt rätt på, både jag och kompisen såg att svärmen satt smetad runt lappen Kanske va tur för din tjejtoffs att du sumpa tre där
Publicerat April 18, 201015 yr hej! har ni koll på någon sida som visar jaktstigar och sporting knutna till både Jägareförbundet och JRF? tycker det e rätt dålig info från en del klubbar. de hade tjänat på lite bättre annonsering. va de några bra priser i norrköping då? var tyvärr inte där. ha det!
Publicerat April 18, 201015 yr Här hittar du ett par stycken... Enjoy! mvh. Fitzo http://www.jagareforbundet.se/Jagaren/Jakt...och-Jagarduvan/http://www.jagareforbundet.se/Jagaren/Jakt...agarduvan-2010/
Publicerat April 18, 201015 yr Vad brukar kostnaden ligga på att få gå en jaktstig? Har tänkt att deltaga i K-holm nästa helg, har tom tagit ledigt från jobbet (iofs inte mycket att göra nu när flygen står stilla ) Mvh
Publicerat April 19, 201015 yr 140-150 spänn. Låter trevligt. Måste erkänna att det känns jäkligt spännande att pröva på
Publicerat April 19, 201015 yr Låter trevligt. Måste erkänna att det känns jäkligt spännande att pröva på Då tycker jag att du ska ge fan i Katrineholm/Björkvik och masa dig till Näshulta och skjuta Jaktsidan Open 12.00 istället. Heja på lite forumfolk, några mer galna än andra Vi går ut på stigen kl 12. och efter avslutat varv äts det korv och VM i bortförklaring börjar
Publicerat April 19, 201015 yr Författare ingen som har koll på jrf-stigarna? JRF stigarna ligger under samma, både Jf och jrf kör sina stigar anslutna till Gyttorp cup, något undantag finns kanske, men inte som jag vet. Brukar stå i listan i länken om det är jrf stig.
Publicerat April 19, 201015 yr Författare hej!har ni koll på någon sida som visar jaktstigar och sporting knutna till både Jägareförbundet och JRF? tycker det e rätt dålig info från en del klubbar. de hade tjänat på lite bättre annonsering. va de några bra priser i norrköping då? var tyvärr inte där. ha det! Tror jag blev 4:a i Nrkpg, får pris imorgon, jag var inte kvar till prisutdelningen.
Publicerat April 19, 201015 yr ok. ex. den söderköping stod väl inte där..? dessutom e de rätt dåligt skyltat till många ställen tycker jag. inte för att jag själv har några problem men för eventuellt nytt folk. sen att de e samma folk som far runt över halva sverige de e ju en annan sak....
Publicerat April 19, 201015 yr Författare Jo, Söderköping stod med, men är bortagen nu när den redan är skjuten. Vägbeskrivning brukar ju stå på listan åxå, men visst är det lite dåligt skylltat ibland. Nykvarn är ju åxå en jrf stig, men den har ju åxå varit.
Publicerat April 20, 201015 yr Då tycker jag att du ska ge fan i Katrineholm/Björkvik och masa dig till Näshulta och skjuta Jaktsidan Open 12.00 istället. Heja på lite forumfolk, några mer galna än andra Vi går ut på stigen kl 12. och efter avslutat varv äts det korv och VM i bortförklaring börjar Hmm intressant. Frågan e hur jag ska hinna hämta grabben från dagis 14.00, I Oxelösund. Kör Saab så jag kan ju inte köra hur fort som helst heller. Ska se vad jag kan ordna upp, för någon måste ju komma sist också
Publicerat April 20, 201015 yr Barnhämtningen du arrendera ut halt klart. JSO är ju årets händelse Vi åker från Forssjö, strax utanför Katrineholm, vid 11. Du kommer väl från Nyköpinshållet så då kan du ju slå följe med oss.
Publicerat April 24, 201015 yr Var och skjöt funktinärs stigen på oppunda idag....fick ihopp 152 poäng De får jag vara nöjd med! MVH
Publicerat April 24, 201015 yr Har ingen aning om vem du är.... Dendär junioren som var där vet du vad han skjöt? Han verka rätt duktig....
Publicerat April 25, 201015 yr Har ingen aning om vem du är....Dendär junioren som var där vet du vad han skjöt? Han verka rätt duktig.... Kan det ha varit Edvin Moberg? Hört att den killen tagit sig till juniorlandslaget. Blir det några som ska till Sparreholm nästa helg? Jag körde två varv på Oppunda idag (hitta inte till Näshulta ) gick skapligt för att va första gången man luftar bössa på låååång tid. Skojigt och nu har jag fått tjejen sugen på att prova på denna underbara form av skytte, så en resa till Sparreholm på söndag ska nog inte vara så svårt att få till.
Publicerat April 26, 201015 yr Hade ju till och med en vägbeskrivning i JSO-tråden Vi hade iaf skoj Kul att du hade det också. Nästa år blir du med på JSO
Publicerat April 26, 201015 yr Kan det ha varit Edvin Moberg? Hört att den killen tagit sig till juniorlandslaget.Blir det några som ska till Sparreholm nästa helg? Jag körde två varv på Oppunda idag (hitta inte till Näshulta ) gick skapligt för att va första gången man luftar bössa på låååång tid. Skojigt och nu har jag fått tjejen sugen på att prova på denna underbara form av skytte, så en resa till Sparreholm på söndag ska nog inte vara så svårt att få till. Nej Edvin vet ja ju vem det är och det var inte han.....
Publicerat April 26, 201015 yr antar att du menar han som sköt med en bock med ett aimpoint micro på??
Publicerat April 26, 201015 yr antar att du menar han som sköt med en bock med ett aimpoint micro på?? Ja juste de hade han...