Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Jaktstig

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Många som hade ammo strul idag tydligen, dock inte jag. Håller med att det är dålig stil, kan sätta toffsen på att den är fel förvarad, likadant i Haninge.

Gick helt ok, 150p, men bara 4 fulla stn:er 2.a 7-9 -5:e 8-9- 7:e 9-10- 8:e 10-8 , jävligt irriterande lite tappat......så än så länge sitter toffsen kvar.

Fan Bohman, fegt att skjuta från fel axel.......du ÄR ju tillräckligt jävla rutten från rätt...............Å VAR FAN VAR HATTEN?????

• Svar 545
  • Visningar 85,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Nästa helg blir min premiär Floda då ;)

Publicerat
Nästa helg blir min premiär Floda då ;)

japp då j'vlar ska det skjutas...

Publicerat

Floda vetefan... Tror jag skiter i att skjuta nästa helg.

Publicerat

hahaha du är bara sur för att det inte funka igår.....

Publicerat
  • Författare
hahaha du är bara sur för att det inte funka igår.....

:P;)B)

Publicerat
  • Författare

En helt ok dag, började i Fjärdhundra sköt 155p, tappade 4 hagel på ett lätt jävla mål med hyffsat stor lapp.......sen 1 hagel, på en minkjävel med en lappjävel som var som ett klyvt streck..............blev tydligen 2:a på det.

Fortsatte till Enköping, sköt 152p, tappade 8 hagel på andra figuren, stn 2...........inget speciellt svårt mål, min vana trogen att tappa just på såna.................Men nu börjar det släppa!!! Formen smyger sig på, eller hur,Bohman?

Publicerat
En helt ok dag, började i Fjärdhundra sköt 155p, tappade 4 hagel på ett lätt jävla mål med hyffsat stor lapp.......sen 1 hagel, på en minkjävel med en lappjävel som var som ett klyvt streck..............blev tydligen 2:a på det.

Fortsatte till Enköping, sköt 152p, tappade 8 hagel på andra figuren, stn 2...........inget speciellt svårt mål, min vana trogen att tappa just på såna.................Men nu börjar det släppa!!! Formen smyger sig på, eller hur,Bohman?

Stiligt värre!

/Fitzo

Publicerat

Min årspremiär i Härad får betraktas som ett duktigt fiasko. Fan vad sur jag var efter andra varvet!

Tror att det kan ha en del att göra med att jag byggt på kolvkammen en hel del. Har försökt att få bössan att passa mig bättre för lerduveskyttet och förmodligen har jag ett duktigt överslag. Måste kolla det vid nåt lämpligt tillfälle. På stn 3 sprutade det snö som fan om andra målet och jag var helt säker på att jag skjutit duktigt lågt men fick 10 pinnar så jag tror att min teori kan hålla.

De här målen skjuter man ju nästan alltid lite nedåt också. Det kanske spär på effekten av det eventuella överslaget eller vad tror ni?

Var till Trosa idag och sköt jägarduvan. 2 riktiga katastrofvarv och ett hyfsat. Fick ner 17 stycken i sista varvet vilket känns helt okej. Förra året hade jag 16 som bäst så det går ju åt rätt håll i alla fall :rolleyes: Många bommar var rent slarv tyvärr och jag blir lite sur på att jag inte kan plocka fram rätt attityd redan från början. Måste jobba lite på det helt klart.

//Fitzo

Publicerat
Jag spöade snusfitzo iaf :rolleyes:

Det var du inte ensam om. Fy faen vad dåligt det gick. För lite snus är den mest troliga förklaringen...

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare
Stiligt värre!

/Fitzo

Tackar!!

Publicerat

Fan det skulle vara kul att testa en jaktstig någon gång!

Det enda jag har testat är en hare som krävdes för att få tebax min svenska licens. Där såg jag till att båda lapparna flög ur hållarna och satte tydligen nytt klubbrekord i antal hål ^_^

Denna tävlingsformen skiljer sig nog inte så mycket från den lerduvescenen jag är van vid men ändå helt annorlunda.

Synd att det inte verkar vara några jaktstigar i skåne...

Publicerat
  • Författare
Fan det skulle vara kul att testa en jaktstig någon gång!

Det enda jag har testat är en hare som krävdes för att få tebax min svenska licens. Där såg jag till att båda lapparna flög ur hållarna och satte tydligen nytt klubbrekord i antal hål ^_^

Denna tävlingsformen skiljer sig nog inte så mycket från den lerduvescenen jag är van vid men ändå helt annorlunda.

Synd att det inte verkar vara några jaktstigar i skåne...

Det brukar ju vara några i södra Småland i allafall har jag för mig det.

Det ÄR kul!!! Du får väl ta en tur uppåt landet och ställa upp i Jaktsidan Open!

Publicerat
Jahapp... bra start på säsongen B)

Började med att skruva ihop en bekants bössa, de hade meckat isär den men fick inte ihop allt.

Sen iväg till första stationen... Farsan sköt och figuren rörde sig knappt i smällen. Nähä, inte laddat om ^_^ Nåja, nytt försök, jag ställde mig lite smart på sidan så jag laddade om automaten manuellt åt honom efter första skottet. Sen vare det min tur. Sköt ett skott, såg att det inte laddade om så jag repeterade själv och sköt sen andra skottet, Figuren rörde sig knappt :huh: Gubben hade glömt skruva i choken så det var ju ridå direkt. Men till station två var choken inte i byxfickan utan i pipan där den skulle. En burk WD40 stod på bordet så jag gav slutstycket en sup innan det var våran tur. Jag tappade en del där med, men träffade iaf så figurerna gungade ^_^

3'an var ett dubbelmål, sköt övre figuren först, tvärtemot alla andra. Fullt fullt. Farsan hade ett klick och fick skjuta om.

4'an sköt jag kalasträff i första figuren, sen KLICK ;) Jaja, skjuta om då. Sköt bort ryggbiffen på den katten så det vart bara ett i lappen. Fullt i andrafiguren.

5'an hade jag ruttnat på allt strul så nu sköt jag från fel axel, dvs som vänsterskytt. 10 01, nåja jag träffade iaf.

6'an likadant, fast mindre glugg. Så jag bommade första och sen pilla jag i fem i andrafiguren.

Gjorde ett litet överslag på resultatet, hmmm... Kommer inte upp i hundra om jag fortsätter så här. Så till 7'an sköt jag som vanligt igen, 10 09.

På sista minksnurran krävdes 9 hagel för att klarar hundragränsen. Sköt fullt fullt så jag grejade iaf 111 med en bom, två ettor och en tvåa.

Inte första gången vi har strul med ammon i Härad :D Fet bakläxa på det!

Jag spöade snusfitzo iaf :P

Jag var också där (tidigt, startnr 10) och min turkautomat hade inga som helst problem med ammon... :P

Fick ihop 101 poäng tror jag, vilket är väl rätt ok för första gången på en hagelstig. Polarn fick ihop 135-140:isch

Stötte på Jensa. Trevligt att se dig igen!

/Må

Publicerat

Vi möts den 25/4... Inga resor till Italien inplanerade hoppas jag <_<

Publicerat
  • Författare

Jahaja............var och sköt i Floda till å börja med, gick helt ok, 152p. tappade 8hagel på stn 5,andra figuren. Kompisen tappade bara 4 hagel, på sista figuren..........surt sa räven.

Sen bar det av till Söderköping, en bra stig men skyttet var tyvärr inte på topp, fick ihop 145p, tappade lite här å där.....

Träffade Bohman, go å glad som alltid.............

Publicerat

Jag var också i floda och gjorde premiär för i år och med nya hagel sprutan :D

Skjöt 142 :) Tappade 15 hagel på station 2 skjöt båda skotten rätt in i granfan som stod ivägen :D

Tänkte att dendär går ju inte så fort så jag tar dåda i första gluggen johejdu då var man inte så kaxig längre när grävlingarna tittade fram skulle, tagit den andra i andra glugga B)

Men jag är skitnöjd ändå det var ju första för i år och första med nya pangarn :P

Publicerat

Flodastigen gillar jag inte så jag och farsan åkte till Söderköping istället. Har aldrig skjutit den stigen så det kan ju va skoj att testa nåt nytt.

Klantade mig på stn 2 & 3 så jag fick ihop 149 till slut.

Det tråkiga för stackars Upptag är ju att nu kan han inte gapa om att han aldrig tagit stryk av mig ^_^;)

Nu väntar vi på storyn från Fitzot... Den kan vara läsvärd ännu en gång :)

Publicerat
Flodastigen gillar jag inte så jag och farsan åkte till Söderköping istället. Har aldrig skjutit den stigen så det kan ju va skoj att testa nåt nytt.

Klantade mig på stn 2 & 3 så jag fick ihop 149 till slut.

Det tråkiga för stackars Upptag är ju att nu kan han inte gapa om att han aldrig tagit stryk av mig B):excl:

Nu väntar vi på storyn från Fitzot... Den kan vara läsvärd ännu en gång :unsure:

Storyn är tyvärr att det inte finns någon story. Åstminstone inte beträffande Floda.

Vi kom aldrig iväg utan åkte till hemmabanan och hann få iväg ett par skeetserier istället.

Jag har inte kommit mig för att kolla träffläget på kanonen efter min modifiering så det kändes inte som om det gjorde nåt att vi inte kom iväg. Hade fått börja exprimentera för att pröva min överslagsteori och det vill jag göra i lugn och ro plus att alla när vi tänkt till lite ville fortsätta skjuta lerduvor.

Så sorry, storyn uteblir. Däremot fick jag i mig ordentligt med snus hela söndagen :lol:

Emellertid sköt jag och två kompisar Jägarduvan i Gnesta. Ganska trevlig tillställning med lagom med skyttar i skogen. Behövde inte stå och köa på nån station överhuvudtaget så vi hann 3 varv på ganska kort tid. Resultatet var återigen lite sidådär. Jämnare än i Trosa men inget varv över 20 tyvärr.

Började starkt på andra varvet med att fylla de två första stationerna men sen blev det helknas och jag hade åtminstone två stationer där jag sköt träff, träff, bom, bom :wacko: Jättemärkligt men det är bara att bryta ihop och komma igen. Till veckan blir det sportingträning onsdag och lördag och sen är det Mälarcupen i Nyköping på söndag.

Ska bli kul som fan på ren svenska.

Mvh. Fitzo

Publicerat
  • Författare

Grejen är ju den att jag måste ge stackars Bohman lite självförtroende inför jaktsidan open................det var svårt att skjuta så dåligt som jag gjorde, och hålla igen.............å bara måla dit lite med kanten av svärmarna......... ;):P

Publicerat
Grejen är ju den att jag måste ge stackars Bohman lite självförtroende inför jaktsidan open................det var svårt att skjuta så dåligt som jag gjorde, och hålla igen.............å bara måla dit lite med kanten av svärmarna......... ;):P

Ha ha ha. Fan vilken kompis du är :D Tur att det inte var mig du skulle boosta självförtroendet på för då hade du fått skjuta med lösplugg eller nåt åt det hållet...

Mvh. Fitzo

Publicerat
Inga resor till Italien inplanerade hoppas jag ^_^

Jo, men inte under "jaktsäsong".... :o

Ska försöka komma loss den 25:e.

/Må

Publicerat
  • Författare

Laddar inför "Superhelgen", lördag: Trollhättan och Falköping. Söndag: Vingåker och Norrköping.......puuuuhhh........

Hårdkörning med några mil i bilen, men jävla kul!!

Hoppas några från forumet dyker upp, vore ju kul att ses!

Publicerat
  • Författare

Jaha, Trollhättan gick åt helvete............kompisen 2:a dock,KUL!!!

Imorgon Norköping, följt av Vingåker.

Publicerat

:o

:blink: